Kirjaudu

Rakennusvalvonnan toimistotyön peruskurssi

Loading Loading...

Ajankohta 9.10.2019 - 10.10.2019
Aika
Paikkakunta Vantaa
Ilmoittautumisaika


Koulutuksessa käydään läpi
• pääpiirteet maankäyttö- ja rakennuslaista rakennusvalvonnalle tulevista tehtävistä
• hyvä hallintotapa rakennusvalvonnan toimistotyössä ja asiakaspalvelussa
• valvonta ja hallintopakkokeinot
• lautakunnan sihteerin tehtävät
• arkistoinnin ja asiakirjahallinnon perusteet

Peruskurssi on tarkoitettu henkilöille, joilla on vähän kokemusta rakennusvalvonnan toimistotehtävistä esim. uudet toimistohenkilöt, sijaisina toimivat henkilöt ja yhteispalvelupisteissä rakennuslupa-asioissa neuvovat henkilöt.

9.10. KESKIVIIKKO

9.30 Aamiainen ja ilmoittautuminen

10.00 Avaus

10.15 Rakentamiseen liittyvät käsitteet
• Rakennus, kerros, kerrosala
• Rakennuspaikka, tontti, määräala
• Kaavajärjestelmä: maakuntakaava, yleiskaava, asemakaava, suunnittelutarvealue, haja-asutus
• Rakentamisen suunnitelmat: asemapiirros, rakennuspiirustukset, erikoissuunnitelmat
rakennuslakimies Sara Rintamo, Helsingin kaupunki

12.00 Lounastauko

13.00 Rakentamisen luvat ja ilmoitukset
• Rakennuslupa
• Toimenpidelupa
• Purkamislupa
• Maisematyölupa
• Ilmoitus
lupayksikön päällikkö Salla Mustonen, Helsingin kaupunki

14.30 Kahvitauko

15.00 Rakentamisen lupaprosessi
• Luvan hakeminen
• Hakemuksen käsittely
• Lupapäätös
• Tiedottaminen
• Muutoksenhaku
rakennuslakimies Kaisa Hongisto, Helsingin kaupunki

16.30 Päivä päättyy

17.00 Verkostoitumista ja naposteltavaa

10.10. TORSTAI

8.30 Aamiainen

9.00 Asian käsittely viranomaisessa: Hyvää hallintoa, tietosuojaa ja julkisuutta
• hyvän hallinnon periaatteet
• julkisuuslaki ja salassapitosäädökset
• virkamiehen vastuut ja velvollisuudet

10.30 Tauko

10.45 Lautakunnan sihteeri-tehtävät
• Esityslista
• Kokouskutsu
• Pöytäkirja
varatuomari Susanna Ijäs, Lakimaa Oy

11.30 Lounastauko

12.30 Jatkuva valvonta ja hallintopakkokeinot/prosessi
lakimies Marko Nurmikolu, Suomen Kuntaliito

14.00 Kahvitauko

14.15 Asiakirjahallinnon perusteet
- Pintaraapaisu asiakirjahallinnon peruskäsitteisiin
- ”Miksi minä, eikö joku muu voisi hoitaa?”
- Tiedonohjauksesta tiedonhallintaan
- Paperiton toimisto?
asianhallintapäällikkö Jukka Helle, Kirkkonummen kunta

n. 16.00 Koulutuksen päätös

520,00 EUR + alv 24%
Maksu sisältää opetuksen, sähköisen materiaalin ja ohjelmassa mainitut ateriat. Osallistumismaksu laskutetaan tilaisuuden jälkeen. Siihen lisätään laskutusmaksu 5 € (+ alv 24 %).

Ilmoittautuminen 23.9. mennessä! Tämän jälkeen voit kysyä vapaita paikkoja.

Viimeinen maksuton peruutuspäivä on 24.9.2019.

Osallistujat saavat sähköpostitse vahvistuskirjeen tilaisuuden toteutumisesta noin kaksi viikkoa ennen koulutusta.

Noudatamme FCG:n yleisiä peruutusehtoja (linkki).

Vantaa, Break Sokos Hotel Flamingo
Tasetie 8
01510 VANTAA

Lisätiedot

Tarvitsetko majoitusta?

Olemme varanneet hotellista majoituskiintiön. Osallistujat varaavat majoituksen itse ja se maksetaan hotelliin tai jätetään laskutusosoite.

Varausta tehdessänne, mainitsettehan kiintiönimen FCG RV Toimistotyö Kaikkiin huonevarauksiin tulee ilmoittaa majoittujan nimi / majoittujien nimet.

Kiintiö raukeaa 23.9.2019, mutta varaathan huoneesi mahdollisimman pian!

• 1-hengen huone: 129 € / huone
• 2-hengen huone: 149 € / huone

Varaukset myyntipalvelusta 020 1234 600 tai sokos.hotels@sok.fi

Ilmoittaudu

Yhteyshenkilöt

KoulutuspäällikköMilla Toivonenpuh. +358 400 86 7703etunimi.sukunimi@fcg.fi
KoulutuskoordinaattoriJutta Kellosalopuh. +358 40 1410 224etunimi.sukunimi@fcg.fi



FCG Koulutus Oy
Osmontie 34 (PL 950)
00601 Helsinki
puh. 010 4090
etunimi.sukunimi@fcg.fi
www.fcg.fi/koulutus

Tulosta (PDF)