Kirjaudu

Asiakasohjaus sotessa

Loading Loading...

Ajankohta 20.3.2018 - 21.3.2018
Aika
Paikkakunta HELSINKI
Ilmoittautumisaika


Sote-uudistuksen keskeinen elementti on asiakkaan valinnanvapauden lisääminen. Tämä edellyttää asiakasohjauksen tuntuvaa tehostamista. Syvennymme koulutuspäivien aikana asiakasohjauksen ajankohtaisiin aiheisiin. Päivät on jaettu kahteen eri teemaan, jotka ovat Asiakasohjaus ja sen sisältö sekä Asiakasohjaus ja asiakassuunnitelma.

Koulutuspäivien aiheina mm.:
- Asiakasohjaus sote-lainsäädännössä
- Asiakasohjaus prosessina
- Asiakassuunnitelman merkitys asiakasohjauksessa
- Mahtuuko asiakas ja potilas samaan suunnitelmaan – asiakas- ja potilassuunnitelmien yhdistäminen

Tervetuloa!

Tiistai 20.3.2018

Teema: Asiakasohjaus ja sen sisältö

8.45 Ilmoittautuminen ja kahvi

9.15 Tervetuloa
koulutuspäällikkö Inka Suhonen, FCG Koulutus Oy

9.25 Asiakasohjaus – mitä se on?
• asiakasohjauksen tarkoitus ja tavoitteet
professori Anneli Pohjola, Lapin yliopisto

10.30 Tauko

10.45 Asiakasohjaus sote-lainsäädännössä
puhuja vahvistuu myöhemmin

11.45 Lounas

12.45 Kuka hyötyy asiakasohjauksesta?
• asiakasnäkökulma
• työnantajanäkökulma
neuvotteleva virkamies Elina Palola, sosiaali- ja terveysministeriö

14.00 Iltapäiväkahvi

14.30 Asiakasohjaus prosessina
sosiaalipoliittinen asiantuntija, kehittäjätyöntekijä, YTM Tiina Lappalainen, Invalidiliitto ry & Osallisuuden varmistaminen ja syrjäytymisen ehkäiseminen vammaissosiaalityön asiakasprosessissa (VamO) -hanke (ESR)

16.00 Kysymyksiä ja keskustelua
koulutuspäällikkö Inka Suhonen, FCG Koulutus Oy

16.15 Päivä päättyy


Keskiviikko 21.3.2018

Teema: Asiakasohjaus ja asiakassuunnitelma

8.30 Asiakassuunnitelman merkitys asiakasohjauksessa

9.30 Asiakassuunnitelman merkitys palveluita toteuttaessa: juridinen näkökulma
• suunnitelmien laadinnassa huomioitava lainsäädäntö
• asiakasnäkökulman vahvistaminen suunnitelmien teossa
OTK Susanna Lehti

10.30 Kahvitauko

11.00 Mahtuuko asiakas ja potilas samaan suunnitelmaan – asiakas- ja potilassuunnitelmien yhdistäminen
• hyödyt ja haasteet asiakastyössä
puhuja vahvistuu myöhemmin

12.00 Lounas

13.00 Henkilökohtaisen budjetin ja asiakassetelin käyttö tulevaisuudessa
yliopettaja, HT, sosiaalityöntekijä Sirkka Rousu, Metropolia Ammattikorkeakoulu

14.00 Iltapäiväkahvi

14.30 Mitä haasteita henkilökohtainen budjetti ja asiakasseteli tuo asiakasohjaukseen?
puhuja vahvistuu myöhemmin

15.30 Päivien yhteenveto ja keskustelua
koulutuspäällikkö Inka Suhonen, FCG Koulutus Oy

15.45 Koulutuspäivät päättyvät

Osallistuminen molempiin päiviin: 560 euroa + alv. 24 %
Osallistuminen vain toiseen päivään: 350 euroa + alv. 24 %

Hinta sisältää ohjelman, sähköisen materiaalin sekä mainitut tarjoilut.

Laskutamme maksun tapahtuman jälkeen ja lisäämme laskuun laskutuslisän 5€ (+ alv 24 %).

Peruutusehdot

Osallistumisen voi peruuttaa maksutta 5.2.2018 mennessä.

Sen jälkeen tehdyistä peruutuksista peritään 50 prosenttia osallistumismaksusta. Mikäli peruutusta ei tehdä ollenkaan ja osallistuja jättää saapumatta tilaisuuteen, laskutetaan koko osallistumismaksu.

Maksuihin lisätään arvonlisävero.

Helsinki, Radisson Blu Seaside Hotel
Ruoholahdenranta 3
00180 Helsinki

Ilmoittaudu

Yhteyshenkilöt

KoulutuspäällikköInka Suhonenpuh. +358 50 592 0284etunimi.sukunimi@fcg.fi
KoulutuskoordinaattoriElla Lavastepuh. +358 44 298 1892etunimi.sukunimi@fcg.fi



FCG Koulutus Oy
Osmontie 34 (PL 950)
00601 Helsinki
puh. 010 4090
etunimi.sukunimi@fcg.fi
www.fcg.fi/koulutus

Tulosta (PDF)