Välj
Möjliga rabattkoder anges i kassan

Ajankohtaiskoulutus valmisteilla olevan ”takaisinperintälain” taustoista ja käytännön vaikutuksista!

Hallituksen esitys perusteluineen eduskunnalle (lausuntopalvelu.fi)

Koulutuksessa läpikäydään syvällisesti ja näkemyksellisesti valtiontukisääntelyyn liittyviä oikeustapauksia (esim. "Koiviston Auto") ja niiden päätösten seurauksia kunta-alan toimijoille. Koulutuksen tavoitteena on antaa varmuutta erityisesti valtiontukisääntöjen alaisten takauspäätösten valmisteluun ja päätösehdotusten esittelyyn.

Vuorovaikutteinen webinaari on suunnattu kaikille aiheen vastuuhenkilöille kunta-alan organisaatioissa: kunnat, kuntayhtymät, hyvinvointialueet sekä kuntayhtiöt. Ajankohtaiskoulutus on hyödyllinen erityisesti talous-, rahoitus- ja lakiosastojen asiantuntijoille sekä organisaation johdolle. Koulutus on ammatillisesti antoisa myös rahoituslaitosten edustajille heidän näkökulmastaan.

Ilmoittautuneilla on mahdollisuus vaikuttaa koulutuksen sisältöpainotuksiin lähetettävän ennakkokyselyn kautta.

Palautepoimintoja edellisestä toteutuksesta:

• ”Teema oli ajankohtainen ja hyödyllinen”.
  • ”Puhujat täydensivät hyvin toisiaan”.

Webinaarista saat käyttöösi tallenteen 7 vrk:n ajaksi koulutuksen jälkeen.

Lisää alan kiinnostavimpia koulutuksia täältä

13.00 Koulutuksen avaus
Koulutuspäällikkö Pekka Hannukkala, FCG Finnish Consulting Group Oy

Teema-alueiden käsittely:

• Valtiontukien valvonnan rakenteet ja menettelytavat (notifiointi) EU:ssa
  • ”Taloudellisen toiminnan” määrittely valtiontukien käsittelyssä EU:ssa
  • Julkisen sektorin rahoituksen ja takausten kannalta keskeisiä valtiontukiin liittyviä oikeustapauksia (Eesti Pagar, OTP NyrtPremium Board Finland, Koiviston Auto; C 697/22 P)
  • Takauspäätösten laadinnan sudenkuopat
  • Virkavastuu takauspäätösten valmistelussa

16.00 Koulutuksen päätös

Asiantuntijoina OTT, varatuomari, eurooppaoikeuden professori Juha Raitio, Helsingin yliopisto ja toimitusjohtaja Heikki Niemeläinen Kuntien takauskeskus.

Koulutuksen aikana pidetään 1-2 lyhyttä taukoa.

Muutokset ohjelmaan mahdollisia.

Föreläsare

Niemeläinen, Heikki
Kuntien Takauskeskus
Toimitusjohtaja
Raitio, Juha
Helsingin Yliopisto
OTT, varatuomari, eurooppaoikeuden professori

OTT, varatuomari Juha Raitio on Helsingin yliopiston eurooppaoikeuden professori. Kahden vuosikymmenen professorikokemuksen ansiosta hän on yksi Suomen johtavia EU-oikeuden asiantuntijoita. Raitio on keskittynyt tutkimustoiminnassaan erityisesti EU:n sisämarkkina- ja kilpailuoikeuteen ja laatinut julkaisuja etenkin EU:n valtiontukioikeudesta. Hänellä on ollut runsaasti asiantuntijatoimeksiantoja kuntasektorin valtiontukikysymyksissä.

Hinta on 390 € + voimassaoleva alv / hlö

71 -100 hlöä hinta yhteensä 5500 € + alv

Hinta sisältää opetuksen ja sähköisen materiaalin. Hintaan lisätään laskutuslisä (5 € + alv).

Voit perua osallistumisesi maksutta 4.11.2024 saakka. Veloitamme tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

Vuorovaikutteinen webinaari on suunnattu etenkin valtiontukisääntöjen alaisten takauspäätösten valmisteluun ja käsittelyyn osallistuville vastuuhenkilöille kunta-alan organisaatioissa: kunnat, kuntayhtymät, hyvinvointialueet sekä kuntayhtiöt. Ajankohtaiskoulutus on hyödyllinen erityisesti talous-, rahoitus- ja lakiosastojen asiantuntijoille sekä organisaation johdolle. Koulutus on ammatillisesti antoisa myös rahoituslaitosten edustajille heidän näkökulmastaan.

Hannukkala, Pekka
Pekka.Hannukkala@fcg.fi