Anmäl dig
Välj
Möjliga rabattkoder anges i kassan

Jokaisen hankintojen tekemiseen osallistuvan on hyvä tuntea hankintalain keskeinen sisältö, ja miten käyttää lakia työvälineenä arjessa.

Hankintalainsäädännön tavoitteena on edistämään reilua kilpailua tarjoajien välillä. Hankintojen parissa työskentelevien tulee tuntea säännökset, jotka liittyvät kilpailuttamiseen, tarjousten käsittelyyn ja hankintapäätöksiin varmistaakseen avoimuuden ja tasapuolisuuden.

Koulutuksessa perehdytään erilaisiin hankintamenettelyihin ja niiden eroihin. Koulutuksen jälkeen osallistuja kykenee arvioimaan erilaisten menettelyjen sopivuutta kulloinkin kyseessä olevaan hankintaan. Hankintalakia sovelletaan vain EU-kynnysarvot ja kansalliset kynnysarvot ylittäviin hankintoihin. Koulutuksessa käydään läpi nämä kynnysarvot. Kynnysarvot alittavien pienhankintojen kilpailutus on jätetty hankintalain soveltamisen ulkopuolelle, mutta myös pienhankintaa suunnitellessa tulee muistaa avoimuuden ja tasapuolisen kohtelun periaatteet.

Koulutus on suunnattu erityisesti hankinta-asiantuntijoille, mutta sopii myös muille hankintayksikön viranhaltijoille ja työntekijöille, jotka tarvitsevat perustiedot julkisia hankintoja ohjaavasta sääntelystä. Hankintoja koskevan sääntelyn tunteminen edesauttaa organisaation riskienhallintaa.

Ilmoittaudu koulutukseen, ja edistä laadukkaiden hankintojen toteuttamista organisaatiossasi!

Koulutus on osa Julkisten hankintojen peruskurssia. Tutustu peruskurssiin täältä. Voit ilmoittautua myös vain tähän yksittäiseen webinaariin.

8.50 Linjat avataan

Koulutuspäällikkö Liina Tiusanen, FCG Finnish Consulting Group Oy

9.05 Koulutuksen aikana käsitellään seuraavat aiheet:

• Hankintalaki arjen työvälineenä - näin se toimii
  • Erilaiset hankintamenettelyt ja niiden erot
  • Hankintojen kynnysarvot

Kouluttajana erityisasiantuntija Niina Ruuskanen, Suomen Kuntaliitto

Koulutuksen aikana pidetään 1-2 lyhyttä taukoa.

Föreläsare

Ruuskanen, Niina
Suomen Kuntaliitto ry;Finlands Kommunförbund rf
Erityisasiantuntija, julkiset hankinnat

Hinta on 160 € + alv 24% / hlö

31–40 hlöä, hinta yhteensä 1900 € + alv
61-70 hlöä, hinta yhteensä 2600 € + alv

Hinta sisältää opetuksen ja sähköisen materiaalin. Hintaan lisätään laskutuslisä (5 € + alv).

Voit perua osallistumisesi maksutta 1.5.2024 saakka. Veloitamme tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

För vem

Koulutus on suunnattu erityisesti hankinta-asiantuntijoille, mutta sopii kaikille hankintayksiköiden viranhaltijoille ja työntekijöille, jotka tarvitsevat perustiedot julkisia hankintoja ohjaavasta sääntelystä. Myös tarjoajien edustajat ovat tervetulleita koulutukseen.

Ytterligare information

Tiusanen, Liina