Anmäl dig
Tilläggsinformation via koulutusinfo@fcg.fi

Koulutuksen tarkoituksena on tutustuttaa osallistujat julkisia puolustus- ja turvallisuushankintoja koskevaan sääntelyyn ja sen erityispiirteisiin kuntien ja muiden julkisen sektorin organisaatioiden näkökulmasta.

Koulutuksen ohjelmassa käsitellään lain keskeisten periaatteiden ja niiden soveltamisen lisäksi mm. puolustus- ja turvallisuushankinnoissa tunnuksenomaisesti tärkeitä tietoturvaa ja huoltovarmuutta koskevia tekijöitä.

Käsiteltävänä aiheena ovat myös salassa pidettävät ja keskeisiä turvallisuusetuja koskevat hankinnat.

Koulutuksessa saat vastauksen siihen, miten puolustus- ja turvallisuushankintalaki eroaa hankintalaista, ja miten putu-lakia käytännössä sovelletaan.

Koulutus sopii kaikille julkisten hankintojen kanssa työskenteleville ja niistä kiinnostuneille.

12.50 Linjat avataan

Koulutuspäällikkö Liina Tiusanen, Finnish Consulting Group Oy

• Hankintojen toteuttamisen oikeudellinen kehys
  • Puolustus- ja turvallisuushankintalaki ja sen soveltamisen keskeiset periaatteet
  • Tietoturvavaatimukset
  • Huoltovarmuusvaatimukset
  • Salassa pidettävät ja keskeisiä turvallisuusetuja koskevat hankinnat
  • Oikeustapauksia
  • Ulkomaisten yritysostojen seuranta
  • Yhteenvetoa ja kysymyksiä

Kouluttajana asianajaja, osakas Juhani Matinlassi, Applex Oy

Koulutuksen aikana pidetään 1-2 lyhyttä taukoa

Muutoksen ohjelmaan mahdollisia

Föreläsare

Matinlassi, Juhani
asianajaja, osakas

Kouluttajana toimii asianajaja Juhani Matinlassi Asianajotoimisto Applex Oy:stä. Juhani vastaa Applexin julkisten hankintojen praktiikasta ja hän on aiemmin vastannut suuren pohjoismaisen asianajotoimiston julkisten hankintojen praktiikasta Suomessa. Juhanilla on mittava kokemus julkisista hankinnoista sekä yksityisen että julkisen sektorin asiakkaiden tukena samoin kuin hankintayksikön juristina. Puolustus- ja turvallisuushankintoihin hän on perehtynyt erityisesti toimiessaan kaupallisena lakimiehenä Suomen puolustusvoimien Pääesikunnassa, missä roolissa hän neuvotteli useista merkittävistä puolustusalan sopimuksista ja vastasi puolustus- ja turvallisuushankintoja koskevista hankintaprosesseista sekä hankintaoikeudenkäynneistä kotimaassa ja EU-tuomioistuimessa.

Hinta on 230 € / hlö + alv 24 %.

Jos organisaatiostanne osallistuu etänä 4 henkilöä tai enemmän, hinnoittelu on seuraavan portaikon mukainen:

21–30 hlöä, hinta yhteensä 1900 € + alv

Ilmoittautumisen peruminen:
Voit perua osallistumisesi maksutta 2.4.2024 saakka. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

För vem

Ytterligare information