Miten varmistan rakennusurakan hankinnan onnistumisen?
Millaisia hankintamenettelyjä kannattaa käyttää?
Kuinka saan vietyä hankkeet läpi aikataulussa?
Mitä tulee tietää urakkasopimuksista ja YSE 98 –ehdoista?
Mitä pitää tietää rakennusurakan valvonnasta?
Koulutus antaa perustiedot rakennusurakan hankinnasta, rakennusalan sopimuksista ja rakennusurakan valvonnasta. Näitä teemoja pääset käsittelemään erityisesti tilaajan ja julkisten hankintojen näkökulmasta.
Ilmoittauduthan 26.4. mennessä.
Program
Ohjelma:
Keskiviikko 11.5
9.30 alkaen aamupala
10.00 Hankintalaki, hankintamenettelyt, hankintasopimukset
• Hankintalaki
• Eri hankintamenettelyt
• Hankinnan suunnittelu
• Tarjousten tarkastelu, vertailu ja toteuttajan valinta
• Hankintasopimukset ja sopimusten valvonta
erityisasiantuntija Olli Jylhä, Suomen Kuntaliitto
12.00 Lounas
13.00 Rakennusalan sopimukset tilaajan näkökulmasta
• Eri toteutusmuodot käytännössä
• Urakkasopimusasiakirjat ja niiden tulkinta
• YSE 1998 -ehtojen keskeiset vastuukysymykset
• KSE 2013 -ehdot ja niiden tulkinta
• Aihealueen ajankohtaiset oikeustapaukset
OTK Karri Kivioja, Rakennusjuridiikka Kivioja
14.30 Kahvitauko
15.00 Edellinen aihe jatkuu
noin 16.30 päivä päättyy
Torstai 12.5.
9.00 Rakennusurakan valvonta
• Tilaajan vastuulla oleva valvonta
• Valvonnan eri osa-alueet ja erityisesti talotekniikan valvonta
• Kosteuskoordinaattorin rooli
• Rakennuksen vastaan- ja käyttöönotto, taloudellinen loppu¬selvitys
• Valvontakonsultin käyttö
• miten valitaan hyvä valvoja, missä vaiheessa, tehtävien jako tilaajan ja valvontakonsultin kesken
• Valvonnan sudenkuopat
toimitusjohtaja Minna Heinonen, Rakennuttajatoimisto Valvontakonsultit Oy
(10.30 kahvitauko)
12.00 Tilaajavastuulaki ja lain noudattamisen valvontahavainnot kunnissa
ylitarkastaja, yksikön päällikkö Mikko Vanninen, Etelä-Suomen aluehallintovirasto
13.00-14.00 päätöslounas
Priser
Hinta on 520 € + alv 24 % / hlö
Hinta sisältää opetuksen ja sähköisen materiaalin sekä ohjelmassa mainitut ateriat.
Hintaan lisätään laskutuslisä.
Ilmoittautumisen peruutus
Voit perua osallistumisesi maksutta 26.4.2022 saakka. Veloitamme tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.
Plats
Sokos Hotel Presidentti
För vem
Tilaisuus suunnattu kuntien rakennuttamisesta vastaaville ja tekniselle johdolle ja hankinnoissa mukana oleville.
Inkvartering
Sokos Hotel Presidentti
Standard yhden hengen huone 149 euroa /huone/yö
Huonehintaan sisältyy runsas hotelliaamiainen, hotelliasukkaiden saunavuoro, langaton internetyhteys (Wi-Fi) ja alv.
Pidätämme oikeuden ALV muutokseen. Kiintiöstä tehdyt huonevaraukset tulee karanteerata työnantajan tiedoin tai vahvistaa luottokortilla varauksen yhteydessä. Huomioittehan ystävällisesti, että tietosuojasyistä luottokorttitietoja ei saa lähettää sähköpostilla. Maksutapa: Jokainen majoittuja vastaa itse omista majoituskuluistaan. Maksutapana hyväksymme käteisen, pankkikortin tai luottokortin.
Varaukset: Sokos Hotels Myyntipalvelu Puhelin: +358 300 870 000 / yksittäiset huonevaraukset Sähköposti: sokos.hotels@sok.fi
Mainitkaa ystävällisesti kiintiötunnus ”BFCG Rakennuttamisen ABC” varausta tehdessä. www.sokoshotels.fi – varauskoodi netissä BRAKENNUTTAMINEN
Kiintiön voimassaoloaika: huonevaraukset kiintiöstä tulee tehdä 25.4.22 klo 18:00 mennessä, jonka jälkeen varaamattomat huoneet vapautuvat automaattisesti myyntiin.