Tilläggsinformation via koulutusinfo@fcg.fi

Hämmentääkö sotealan salassapito ja tiedonvaihto? Ota peruskurssilla pykälät haltuun!

Sekä sosiaali- että terveydenhuollon tiedot ovat salassa pidettäviä. Salassapito merkitsee työntekijöiden kannalta sitä, että työssä käsiteltyjä henkilöä koskevia tietoja ei saa luovuttaa tai muutoin antaa sivulliselle. Sosiaali- ja terveydenhuollon käytännössä on kuitenkin tilanteita, joissa potilaan hoitoon tai asiakkaan palveluun nähden ulkopuolinen taho haluaa saada asiakasta tai potilasta koskevia tietoja.

Sosiaali- ja terveydenhuollon salassapito- ja tiedonvaihto-osaaja on tehokas verkkokurssi, jossa käsitellään salassapitoon ja tiedonvaihtoon liittyviä kysymyksiä käytännönläheisesti. Aiempaa aiheen koulutusta ei tarvita. Kurssi on suunnattu sosiaali- ja terveydenhuollon esimiehille, asiantuntijoille, henkilöstölle ja muille aiheesta kiinnostuneille.

Aloita opiskelu heti verkossa!

Verkkokurssille on jatkuva ilmoittautuminen, joten voit ilmoittautua sinulle sopivana ajankohtana. Kurssin suoritusaika on 2 kk.

Kurssi avautuu sinulle yhden arkipäivän kuluessa ilmoittautumisesta, kun saat sähköpostiisi käyttäjätunnukset verkko-oppimisympäristö Priimaan.

Verkkokurssiin sisältyy viisi osiota. Osioissa käsitellään seuraavia aiheita:

Osa 1: Salassapidon yleinen sääntely ja tiedonsaantioikeus julkisuuslain perusteella

Osa 2: Tietosuojalainsäädännön mukainen rekisteröidyn oikeus omiin tietoihin

Osa 3: Asiakastietojen luovuttaminen sosiaalihuollossa

Osa 4: Potilastietojen luovuttaminen terveydenhuollossa

Osa 5: Monialaisen työn tiedonvaihto

Jokaisen osion päätteksi kurssiin sisältyy myös tehtäviä ja kurssi päätetään lopputestiin. Suosittelemme varaamaan jokaisen osion aineistoihin tutustumista ja tehtävien tekemistä varten noin 2-3 tuntia aikaa.

Hinta on 250 € + alv 24 % / hlö

Ilmoittautuminen on sitova ja laskutamme kurssin tunnusten lähettämisen jälkeen. HHintaan lisätään laskutuslisä (5 € + alv).

Priima verkkokurssi

Kylmälahti, Minna