Anmäl dig
Välj
Möjliga rabattkoder anges i kassan

Huomaathan koulutuksen muuttuneen ajankohdan. Koulutuksen toukokuuhun sijoittuvana ajankohtana tiedossa ovat uusimmat TE-rahoituksen luvut huhtikuun kehysriihestä.

Työllisyydenhoidon kokonaisvastuu siirtyy kunnille 1.1.2025. Keskeinen kysymys uudistuksessa on rahoituspohja: mistä työllisyyspalveluiden rahoitus koostuu? Millaisia kysymyksiä rahoitukseen liittyy alueilla, joissa työvoimapohjan muodostavat useammat kunnat?
Tässä tehokkaassa webinaarissa kertaamme uudistuksen etenemisen tilannekuvan, minkä jälkeen pureudumme TE-palveluiden talouteen ja rahoitukseen:

• Miltä TE-uudistus näyttää kuntien kokonaistaloudessa?
  • Miltä näyttävät valtionosuudet ja mitä tarkoittaa kannustava rahoitusmalli?
  • Mistä löydän tietoa talouteen liittyvien päätösten tueksi?
  • Mitä raportointi- ja tiedonkeruuedellytyksiä TE-valtionosuuksiin liittyy?

Pääset myös halutessasi esittämään itse kysymyksiä huippuasiantuntijoille. Tule mukaan kuulemaan ja keskustelemaan polttavasta aiheesta!

9.00 Koulutus alkaa, tervetuloa mukaan!
koulutuspäällikkö Nana Blom, FCG Finnish Consulting Group

9.05 TE-uudistuksen tilannekuva – missä mennään ja mitä työllisyysalueilla tulee pohtia?
johtava asiantuntija Anu Tirkkonen, MDI/FCG

9.45 Tauko

10.00 TE-uudistuksen talous ja rahoitus

• TE-uudistus kuntatalouden kokonaiskuvassa 2025 ja tulevaisuudessa
  • Työllisyyden ja kotoutumisen valtionosuudet
  • Kannustava rahoitusmalli
  • Edellytettävät raportoinnit ja tiedonkeruut
  • Valtionosuuslaskurit ja muut työvälineet

kehittämispäällikkö Mikko Mehtonen, Suomen Kuntaliitto

12.00 Koulutus päättyy

Föreläsare

Mehtonen, Mikko
Suomen Kuntaliitto ry;Finlands Kommunförbund rf
kehittämispäällikkö
Mikko työskentelee Kuntaliitossa kuntatalousasioiden asiantuntijana. Hänellä on yli kymmenen vuoden työkokemus kuntien talousasioista. Työkokemusta tukevat ekonomiopinnot koostuivat taloustieteen lisäksi laajoista kunnallistalouden opinnoista. Ennen uraa Kuntaliitossa hän tarkasti kuntien taloustilastoja Tilastokeskuksella. Tarkastustyö toimi erittäin kattavana jatkoperehdytyksenä kuntatalouden syövereihin. Viime vuosina Mikko on perehtynyt kuntien valtionosuusjärjestelmään ja syventynyt erityisesti sote-uudistuksen rahoituslaskelmiin. Kuntien taloustilastoasiat seuraavat edelleen perässä, joskin fokus on nykyään enemmän tietojen käytössä ja data-analytiikassa. Kouluttajana Mikon tavoitteena on avata talousratkaisujen kiemuroita selkeästi ja kansantajuisesti.
Tirkkonen, Anu
MDI Public Oy
Johtava asiantuntija

Priser

Hinta on 390 € + alv 24 % / hlö

71 -100 hlöä hinta yhteensä 5500 € + alv

Ilmoittautumisen peruminen:

Voit perua osallistumisesi maksutta 29.4.2024 saakka. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

För vem

Koulutus sopii esimerkiksi kuntajohdolle, luottamushenkilöille, työllisyys-, elinkeino- ja henkilöstöasioista vastaaville sekä työllisyysasiantuntijoille ja -koordinaattoreille.

Ytterligare information

Blom, Nana