Anmäl dig
Välj
Möjliga rabattkoder anges i kassan

Webinaari tarjoaa loistavan yhdistelmän juridiikkaa ja käytäntöä! Koulutus sopii laajasti sektorista ja toimialasta riippumatta.

Vaikutustenarvioinnin (DPIA, TVA) käytännön toteutukseen saat tukea lähtien kysymyksestä, missä tapauksessa vaikutustenarviointi kannattaa tehdä ja milloin sitä ei tarvita, miten arvioinnin kohde tulee määrittää ja rajata, mitä vaiheita sen tulee sisältää, miten riskienarviointi tulee käytännössä toteuttaa ja keiden olisi hyvä osallistua arvioinnin tekemiseen.

Webinaarin aikana opit myös, miten riskejä määritetään ja arvioidaan, miten määritetään korjaavat toimenpiteet ja miten vaikutustenarvioinnin tulosten avulla voidaan kehittää organisaation tietosuojaa.

Vastaava koulutus toteutettiin viime vuoden keväällä, jolloin se sai erinomaisen arvosanan.

Viime toteutuksesta sanottua:

"Todella ajankohtainen aihe, kouluttaja todella selkeä ja asiantunteva. Osasi vastata lisäkysymyksiin myös hyvin.
Esitystapa oli hyvä - Zoom toimi hyvin ja ei ollut teknisiä ongelmia."

"Hyvin hoidettu koulutus."

11.50 Linjat avataan

12.00 Koulutuksen avaus
Koulutuspäällikkö Kristiina Kumpulainen, FCG Finnish Consulting Group Oy

Webinaarin aikana käsitellään seuraavia aiheita:

• Tietosuojan vaikutustenarvioinnin tarkoitus ja tavoitteet
  • Missä tapauksessa vaikutustenarviointi tulee tai kannattaa tehdä?
  • Mitä vaikutustenarvioinnin tulee sisältää?
  • Kuka vaikutustenarvioinnin tekee? Ketkä osallistuvat prosessiin?
  • Tuumasta toimeen - miten vaikutustenarviointi tehdään?
  • Henkilötietojen käsittelyn riskien arviointi
  • Tietosuojavaltuutetun ennakkokuuleminen
  • Vaikutustenarvointiin liittyvän dokumentaation ylläpitäminen ja päivittäminen

Webinaarin aikana tehdään ryhmätehtäviä ja muita osallistavia tehtäviä, joihin koulutukseen osallistujien toivotaan ottavan aktiivisesti osaa.

16.00 Koulutus päättyy

Koulutuksen aikana pidetään kaksi lyhyttä taukoa.

Kouluttajina Tietosuoja-asiantuntija, CIPP/E Carita Bützow ja Senior Legal Counsel, CIPP/E Hanna Salha, Fondia Oyj

Muutokset ohjelmaan mahdollisia.

Föreläsare

Bützow, Carita
KTM,CIPP/E tietosuoja-asiantuntija

Carita on työskennellyt useiden vuosien ajan tietosuojakonsulttina avustaen sekä yksityisen että julkisen sektorin organisaatioita tietosuojan vaatimustenmukaisuuden saavuttamisessa. Caritalla on vahva osaaminen tietosuojan käytännön tehtävistä, kuten vaadittavien dokumenttien, prosessien ja ohjeistusten laatimisesta, vaikutustenarviointien läpiviemisestä sekä kouluttamisesta.

Salha, Hanna
Wiidare Oy
Legal Business Partner
Salha on avustanut eri toimialoilla toimivia suomalaisia ja kansainvälisiä organisaatioita sekä julkishallinnon asiakkaita tietosuoja-asioissa jo lähes kymmenen vuoden ajan. Salhalla on laaja kokemus tietosuojaan liittyvästä operatiivisesta työstä ja vaativista juridisista kysymyksistä. Hänella on erityisosaamista myös tietoturvaan ja digitalisaatioon liittyvästä juridiikasta. Salha avustaa asiakkaita säännöllisesti mm. tietosuojakäytäntöjen suunnittelussa ja käyttöönotossa, dokumenttien laadinnassa ja sopimusneuvotteluissa, vaikutustenarvioinneissa, tietoturvaloukkaustilanteissa sekä viranomaismenettelyissä ja oikeudenkäynneissä. Salha on myös pidetty kouluttaja tietosuoja-asioissa.

Priser

Hinta on 270 € + alv 24% / hlö

Ilmoittautumisen peruminen:
Voit perua osallistumisesi maksutta 8.5.2024 saakka. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

Plats

För vem

Koulutus on suunniteltu erityisesti tietosuojavastaaville ja muille asiantuntijoille, jotka työtehtäviensä ja vastuidensa kautta ovat organisaatiossaan aktiivisesti mukana tekemässä vaikutustenarviointia. Koulutukseen voivat osallistua kaikki sektorista ja toimialasta riippumatta.

Ytterligare information

Kumpulainen, Kristiina