Tämä webinaari tarjoaa tiiviissä paketissa sinulle kattavan perehdytyksen julkisten hankintojen markkinaoikeusprosessiin.
Koulutuksessa lähdetään liikkeelle siitä, kenellä on valitusoikeus ja mistä saa valittaa sekä käydään markkinaoikeusprosessi läpi vaihe vaiheelta. Webinaarissa kerrotaan, millaisissa tilanteissa ja miten hankintayksikkö voi järjestää hankinnan väliaikaisesti sillä aikaa, kun hankintaa koskeva asia on käsittelyssä markkinaoikeudessa.
Markkinaoikeusprosessin tunteminen on tärkeää hankinta-asiantuntijoille ja johdolle, sillä se auttaa ennakoimaan mahdollisia ongelmatilanteita ja reagoimaan niihin nopeasti ja asianmukaisesti.
Kouluttajana toimii asianajaja Juhani Matinlassi, jolla on mittava kokemus julkisista hankinnoista sekä yksityisen että julkisen sektorin asiakkaiden tukena samoin kuin hankintayksikön juristina.
Tästä koulutuksesta saat käyttöösi tallenteen 7 vrk:n ajaksi koulutuksen jälkeen.
Ilmoittauduthan 23.1. mennessä.
Ohjelma
9.00 Koulutuksen avaus
Koulutuspäällikkö Liina Tiusanen, FCG Finnish Consulting Group Oy
9.05 Julkisten hankintojen markkinaoikeusprosessi
- Valitusoikeus eli kuka saa valittaa
- Oikeudenkäynnin kohde, eli mistä saa valittaa ja muutoksenhaun rajoitukset
- Valituksen sisältö ja vaatimusten esittäminen
- Markkinaoikeuden väliaikaispäätökset ja hankintayksikön väliaikaisjärjestelyt
- Seuraamukset
- Oikeudenkäynnin julkisuus ja liikesalaisuudet
- Hankintaoikaisu ja sen vaikutus markkinaoikeusprosessiin
- Vahingonkorvaukset julkisessa hankinnassa
10.30 Koulutuksen päätös
Kouluttajana asianajaja, osakas Juhani Matinlassi, Applex Asianajotoimisto Oy
Muutokset ohjelmaan mahdollisia.
Asiantuntijat
Kouluttajana toimii asianajaja Juhani Matinlassi Asianajotoimisto Applex Oy:stä. Juhani vastaa Applexin julkisten hankintojen praktiikasta ja hän on aiemmin vastannut suuren pohjoismaisen asianajotoimiston julkisten hankintojen praktiikasta Suomessa. Juhanilla on mittava kokemus julkisista hankinnoista sekä yksityisen että julkisen sektorin asiakkaiden tukena samoin kuin hankintayksikön juristina. Puolustus- ja turvallisuushankintoihin hän on perehtynyt erityisesti toimiessaan kaupallisena lakimiehenä Suomen puolustusvoimien Pääesikunnassa, missä roolissa hän neuvotteli useista merkittävistä puolustusalan sopimuksista ja vastasi puolustus- ja turvallisuushankintoja koskevista hankintaprosesseista sekä hankintaoikeudenkäynneistä kotimaassa ja EU-tuomioistuimessa.
Hinnat
Hinta on 180 € + voimassaoleva alv / hlö
Jos organisaatiostanne osallistuu 4 henkilöä tai enemmän, hinnoittelu on seuraavan portaikon mukainen:
4–10 hlöä, hinta yhteensä 720 € + alv
11–20 hlöä, hinta yhteensä 1400 € + alv
21–30 hlöä, hinta yhteensä 1850 € + alv
31–40 hlöä, hinta yhteensä 2200 € + alv
41–50 hlöä, hinta yhteensä 2400 € + alv
51–60 hlöä, hinta yhteensä 2600 € + alv
61-70 hlöä, hinta yhteensä 2800 € + alv
71-100 hlöä hinta yhteensä 3000 € + alv
101 tai enemmän, hinta yhteensä 3200 € + alv
Hinta sisältää opetuksen ja sähköisen materiaalin. Hintaan lisätään laskutuslisä (5 € + alv).
Ilmoittautumisen peruutus
Voit perua osallistumisesi maksutta 16.1.2025 saakka. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.
Kenelle
Koulutus on suunnattu ensisijaisesti hankintayksiköiden johdolle ja asiantuntijoille.