Rekisterin pitäjälle voidaan esittää tietopyynnön julkisuuslain pohjalta tai rekisteröidyt henkilöt voivat tehdä omien tietojen tarkastuspyynnön tietosuojalainsäädännön perusteella.
Tietopyynnöt ja henkilötietojen tarkastusoikeus -koulutuksessa pääset perehtymään näihin lakisääteisiin velvoitteisiin ja pyyntöihin vastaamiseen käytännössä.
Koulutuksesta sanottua:
“Hyviä käytännön esimerkkejä, tulevaisuuteen katsovaa pohdintaa.”
“Teema oli hyvä ja koulutussisältö kattava. Puhujat ammattitaitoisia.”
"Ajankohtaista ja hyvää tietoa."
“Todella hyvä ja tarpeellinen koulutus! Erinomaista!!”
Ilmoittauduthan 14.5. mennessä.
Ohjelma
9.00 Koulutuksen avaus
Koulutuspäällikkö Salla Lehtinen, FCG Finnish Consulting Group Oy
Koulutuksen sisältö:
Julkisuuslain mukainen tiedonsaantioikeus
Julkisuusperiaateen ja yksityisyydensuojan yhteensovittaminen
Tietopyynnöt ja tietopyyntöjen käsittely
Tietojen luovuttaminen henkilörekisteristä
Tietosuoja-asetuksen mukaiset henkilötietojen tarkastuspyynnöt
Asianosaisen tiedonsaantioikeus
Luottamushenkilön tiedonsaantioikeus
Päätöksenteko ja muutoksenhaku
12.00 Koulutuksen päätös
Kouluttajina juristi Oona Ojajärvi ja johtava juristi Ida Sulin, Suomen Kuntaliitto
Koulutuksen aikana pidetään 1-2 lyhyttä taukoa.
Muutokset ohjelmaan mahdollisia.
Asiantuntijat
Ojajärvi vastaa Kuntaliitossa paitsi EU:n digi- ja datasääntelyyn myös julkisuuteen ja tietosuojaan sekä kuntalakiin ja yleinen kunnallisoikeus liittyvistä kysymyksiin.
Ida Sulin työskentelee johtavana juristina Suomen Kuntaliitossa. Hänellä on vahvaa osaamista julkishallinnosta, muun muassa kuntien päätöksenteon, julkisuuden, tietosuojan ja digitalisaation näkökulmasta.
Ida Sulin arbetar som ledande jurist på Finlands Kommunförbund rf. Ida har en gedigen erfarenhet av offentlig förvaltning, med tonvikt på förvaltningsprocess, offentlighet, dataskydd och digitalisering.
Hinnat
Hinta on 240 € + voimassaoleva alv / hlö
Jos organisaatiostanne osallistuu 4 henkilöä tai enemmän, hinnoittelu on seuraavan portaikon mukainen:
4–10 hlöä, hinta yhteensä 960 € + alv
11–20 hlöä, hinta yhteensä 1600 € + alv
21–30 hlöä, hinta yhteensä 2000 € + alv
31–40 hlöä, hinta yhteensä 2400 € + alv
41–50 hlöä, hinta yhteensä 2600 € + alv
51–60 hlöä, hinta yhteensä 2800 € + alv
61-70 hlöä hinta yhteensä 3000 € + alv
71-100 hlöä hinta yhteensä 3200 € + alv
101 tai enemmän, hinta yhteensä 3400 € + alv
Hinta sisältää opetuksen ja sähköisen materiaalin. Hintaan lisätään laskutuslisä (5 € + alv).
llmoittautumisen peruutus
Voit perua osallistumisesi maksutta 7.5.2026 saakka. Veloitamme tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.
Kenelle
Koulutus on tarkoitettu kaikille, jotka työssään käsittelevät tietopyyntöjä tai omien tietojen tarkastamista koskevia pyyntöjä. Webinaarin sisältö on suunniteltu erityisesti kuntien työntekijöiden tarpeisiin.