Täsmäwebinaari jokaiselle kuntayhtiön toimitusjohtajalle!

Toimitusjohtaja ja hänen asemansa osakeyhtiössä on tunnetusti laaja-alainen ja merkittävä yhtiön menestykselle.

Ammatillisesti antoisassa ja kehittämisajatuksia herättävässä webinaarissa läpikäydään toimitusjohtajan tehtäväaluetta

• yhtiölainsäädännön
  • oikeustapausten
  • tutkimustiedon
  • käytännön esimerkkien avulla

Kunnallisesti omistetun osakeyhtiön erityispiirteet ovat vahvasti mukana tässä vuorovaikutteisessa koulutustilaisuudessa.

Webinaarin tavoitteena on antaa selkeä, jäsennelty ja käytännönläheinen kokonaiskuva kuntayhtiön toimitusjohtajan roolista yhtiöoikeudellisesta näkökulmasta.

Sisältöpoimintoja:

• Hyvä liiketoimintapäätös ja toimitusjohtajan huolellisuusvelvollisuus
  • Toimitusjohtajan ja hallituksen ristiriitatilanteiden tunnistaminen ja niiden ratkaisumalleja
  • Katsaus kuntien konserniohjeisiin ja corporate governance -ohjeisiin toimitusjohtajan näkökulmasta

Webinaariin ilmoittautuneilla on mahdollisuus lähettää kysymyksiä myös ennakkoon.

Palaute viime toteutuksesta:

”Paras luento, jolla olen pitkään aikaan ollut.”

Lisää alan kiinnostavimpia koulutuksia täältä

8.50 Linjat avataan

Koulutuspäällikkö Pekka Hannukkala, FCG Finnish Consulting Group Oy

9.15 Koulutuksen aihealueiden käsittely

Kuntayhtiön toimitusjohtajan oikeudellinen asema

• Ajankohtaista kuntayhtiötutkimuksesta (Tampereen yliopisto) – tilastoja ja tutkimuksia
  • Toimitusjohtajan tehtäväalueet ja niiden rajat käytännössä
  • Hyvä liiketoimintapäätös ja toimitusjohtajan huolellisuusvelvollisuus

Toimitusjohtajan ja hallituksen suhde

• Tehtävien- ja vastuunjako
  • Hallituksen puheenjohtajan erityisrooli
  • Ristiriitatilanteiden tunnistaminen ja niiden ratkaisumalleja

Kuntayhtiön toimitusjohtaja - erityiskysymyksiä

Kouluttajana yritysoikeuden professori (tenure track) Janne Ruohonen, Tampereen yliopisto

Koulutuksen aikana pidetään 1-2 lyhyttä taukoa.

Ruohonen, Janne
Tampereen Yliopisto
Tenure track -professori
KTT Janne Ruohonen on erikoistunut yhtiö- ja tilintarkastusoikeuteen. Hänellä on henkilökohtaista kokemusta hallitustyöskentelystä, ja hän on toiminut arvotettuna luennoitsijana useissa kuntayhtiöiden omistajaohjausta ja työskentelyä koskevissa tilaisuuksissa. Hän on kirjoittajana alan johtavassa teoksessa Kuntayhtiö (Alma Talent 2021)

Hinta on 390 € + alv 24 % /hlö

Hinta sisältää opetuksen ja sähköisen materiaalin. Hintaan lisätään laskutuslisä (5€ + alv).

Voit perua osallistumisesi maksutta 19.8.2024 saakka. Veloitamme tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

Kunnallisesti omistettujen osakeyhtiöiden toimitusjohtajat

Hannukkala, Pekka