

Tiedonhallinnan ajankohtaispäivät on vuosittain järjestettävä tapahtuma, jossa perehdyt tiedonhallinnan suunnitteluun ja kehittämiseen vaikuttaviin aiheisiin. Tapahtuma antaa tiedonhallinnan asiantuntijoille mahdollisuuden vaihtaa ajatuksia kollegoiden kanssa joko paikan päällä tai verkossa oman valinnan mukaan.
Vuonna 2024 tapahtumaan kokoontui yli 160 osallistujaa 60 eri kunnasta ja lukuisista muista organisaatioista keskustelemaan ajankohtaisista aiheista!
Marraskuussa 2025 saat tietoa ajankohtaisista asioista, kuulet tapausesimerkkejä käytännön ratkaisuista ja opit uutta yhdessä toisten kanssa keskustellen. Tilaisuudessa käsitellään muun muassa seuraavia aiheita:
• ajankohtaiset lakiuudistukset ja suositukset
• tekoälyn hyödyntäminen tiedonhallinnassa
• tiedonhallintamalli ja tiedolla johtaminen
• tietoturva ja tietosuoja osana tiedonhallintaa
• tiedonhallinnan organisointi
• työhyvinvointi
Tervetuloa mukaan päivittämään tietoja ja jakamaan kokemuksia!
Tarjoaako yrityksesi palveluja julkiselle sektorille? Kiinnostaako näkyvyys tapahtumassa?
Lisätietoja kumppanuudesta ja varattavista paikosta sähköpostilla.
Tervetuloa päivittämään tietoja ja jakamaan kokemuksia kollegoiden kanssa!
Program
Keskiviikko 12.11.2025
9.00 Aamupalaa tarjolla
8.45 Linjat avautuvat etäosallistujille
10.00 Tervetuloa
Ajankohtaiset lakimuutokset ja hankkeet
10.35 Kotoutumisen tiedonhallinta
11.00 Tiedolla johtaminen
11.30 Lounastauko
12.45 Työhyvinvointi tietotyössä
13.20 Datan laatu ja tekoälyteknologian hyödyntäminen
14.15 Yrityskumppanin tietoisku: case-esimerkki
14.30 Kahvitauko
15.10 Tekoälyn hyödyntäminen tiedonhallinnassa
16.30 Ensimmäinen tapahtumapäivä päättyy
Yhteistä ohjelmaa ja illallinen paikan päällä osallistuville
Torstai 13.11.2025
8.30 Aamupalaa tarjolla
8.45 Linjat avautuvat etäosallistujille
9.00 Tervetuloa toiseen tapahtumapäivään
Tietopyynnöt ja viranomaisen tietopalvelun haasteet
10.15 Tauko
10.35 Kuntien kokonaisarkkitehtuuri
11.15 Yrityskumppanin tietoisku: case-esimerkki
11.30 Lounastauko
12.30 Paneeli: Suuret velvoitteet, ohuet resurssit – miten hallita tietoa pienessä organisaatiossa
13.15 Yrityskumppanin tietoisku: case-esimerkki
13.30 Kahvitauko
14.00 Digitointi
14.25 Sähköinen säilyttäminen ja arkistointi - mitä kunnassa täytyy tehdä ennen siirtoja sähköisen arkistoinnin palveluun
15.00 Kiitos osallistumisestasi ja turvallista kotimatkaa!
Tapahtuman ohjelma täydentyy. Pidätämme oikeudet muutoksiin.
Priser
Mitä aikaisemmin ilmoittaudut tapahtumaan, sen edullisempaa on osallistuminen.
Kunnat, kuntayhtymät ja hyvinvointialueet:
Kuntien, kuntayhtymien ja hyvinvointialueiden asiakkaat:
13.9.2025 mennessä 610 € + voimassaoleva alv.
12.11.2025 mennessä 710 € + voimassaoleva alv.
Ryhmähinta kunnille, kuntayhtymille ja hyvinvointialueille, kun 4 tai useampi osallistuja (per hlö):
Ryhmähinta kunnille, kuntayhtymille ja hyvinvointialueille, kun organisaatiosta osallistuu 4 tai useampi henkilö.
Huom. Ryhmähinnan edellytyksenä on, että kaikille ryhmään kuuluville henkilöille on ilmoitettu yhtenäiset laskutustiedot, jolloin ryhmä voidaan kokonaisuudessaan laskuttaa yhdellä koontilaskulla. Mikäli ryhmän jäseniä laskutetaan erikseen, oikeus ryhmähintaan raukeaa.
13.10.2025 mennessä 580€ € + voimassaoleva alv. / hlö
Muut organisaatiot (yksityiset ja julkiset yhtiöt, säätiöt)
Muiden organisaatioiden asiakkaat:
13.9.2025 mennessä 710 € + voimassaoleva alv.
12.11.2025 mennessä 810 € + voimassaoleva alv.
Tiedonhallinta-verkoston jäsenet:
Suomen Kuntaliiton hallinnoiman Tiedonhallinta-verkoston jäsenet:
12.11.2025 mennessä 580 € + voimassaoleva alv.
Hinta sisältää koulutuksen ja sähköisen materiaalin sekä ohjelmassa mainitut ateriat ja etäosallistuville teknisen toteutuksen.
Lippu voidaan siirtää toiselle henkilölle ja lipun maksuton peruminen on mahdollista 30 pv ennen tapahtumaa. Lisäämme laskutuslisän 5 € (+ voimassaoleva alv.)
Tapahtuman toteutusmuoto saattaa muuttua riippuen etä- ja lähiosallistujien määrästä. Ilmoittautuminen on sitova. Osallistumismuodon voi vaihtaa kuluitta 8 vrk. ennen tapahtumaa tai sairastapauksessa.
Plats
Lapland Hotels Arena
För vem
Kokoamme ohjelmaan erityisesti kunnallisissa organisaatioissa työskenteleville tiedonhallinnan asiantuntijoille ajankohtaisia aiheita, mutta tilaisuuteen ovat lämpimästi tervetulleita myös hyvinvointialueiden, valtion ja muiden toimijoiden asiantuntijat.
Inkvartering
Lapland Hotels Arena
MAJOITUSVARAUKSET JA VARAUSEHTO
Olemme varanneet tapahtumaan osallistujille majoituskiintiön Lapland Hotels Arenasta. Jokainen osallistuja varaa ja maksaa yöpymisensä itse.
Majoitusvaraukset kiintiöstä onnistuvat osoitteessa https://www.laplandhotels.com käyttämällä koodia ALLTIEDONHA.
Varauksen voi tehdä myös puhelimitse (+358 3 383 0500) tai sähköpostitse (arena@laplandhotels.com).
Tarjoushinnan saa majoitukselleen mainitsemalla varauksen teon yhteydessä koodin ALLTIEDONHA.
Varaukset kiintiöstä tarjoushinnoin 20.10.2025 mennessä, jonka jälkeen päivän majoitushinnalla ja varausehdoilla.
Majoitusvaraukset tehdään joustavin varausehdoin, joiden mukaan varaukselle pätee kuluton muutos- ja peruutusoikeus tulopäivään klo 18.00 asti.
Majoituksen maksu suoritetaan paikanpäällä hotellin vastaanottoon (käteinen, pankki- tai luottokortti).