Kurssipaketti on Avaintan jäsenyhteisöjen HR-henkilöstölle suunnattu verkossa suoritettava peruskoulutus, joka antaa kattavan kuvan AVAINTES:n keskeisimmistä osioista.

Kokonaisuudessa tutustut AVAINTES:n eri osioiden sopimusmääräyksiin ja saat hyvän yleiskuvan keskeisimpien työehtosopimusmääräysten soveltamisesta. Käymällä kurssipaketin otat AVAINTES:n keskeiset sopimusmääräykset haltuun.

• Kesto - Kurssipaketin suorittamiseen tulee varata noin 5h opiskeluaikaa
  • Työn oheen - Kurssipaketin voi suorittaa työn oheen sopivissa jaksoissa
  • Todistus- Mikrokurssin suoritus palkitaan henkilökohtaisella "AVAINTES-perusteet"-sertifikaatilla

Kurssipaketti koostuu neljästä polunomaisesti suoritettavasta mikrokurssista:
  1. AVAINTES-johdanto
  2. Palkkauksen perusteet
  3. Työaikamääräykset
  4. Vuosilomamääräykset
Tarkemmat tiedot sisällöstä alta kohdasta "Ohjelma".

Miten pääsen aloittamaan kurssipaketin suorittamisen?

• Ilmoittauduttuasi verkkokurssille, saat tunnukset FCG Digikanavalle kahden vuorokauden kuluessa.
  • 2kk suoritusaika - Hinta kattaa suoritusoikeuden ilmoittautuneille kahdeksi kuukaudeksi (2kk)
  • Ajasta ja paikasta riippumaton - Kurssipaketin sisältöjä voi suorittaa ajasta ja paikasta riippumatta rajattomasti. FCG Digikanava toimii sujuvasti myös mobiililaitteilla.

AVAINTES-perusteet -kurssipaketti koostuu neljästä polunomaisesti verkossa suoritettavasta mikrokurssista, joista jokainen koostuu useammasta mikrosisällöstä. Mikrokurssien sisällöt koostuvat teksteistä, videoista, kuvista, taulukoista sekä testeistä.

AVAINTES-johdanto - mikrokurssi (1h)

• AVAINTES luku 1
  • Henkiöstön edustajat
  • Neuvottelumenettely
  • Perhevapaat
  • Työvapaat
  • Lomauttaminen ja työsuhteen päättyminen

Palkkauksen perusteet - mikrokurssi (1h)

• Palkkauksen osat, työntekijän sijoittaminen palkakryhmään sekä päiväpalkka ja tuntipalkka
  • Arvioinnin sisältö, arviointijärjestlemän laatiminen ja arvioinnin suorittaminen
  • Työntekijän peruspalkka, kokemuslisä ja muut palkanlisät, tulospalkkio ja palkan maksuaika

Tämän tehokkaan mikrokurssin tavoitteena on tutustuttaa uusi soveltaja AVAINTES:n palkkausmääräyksiä koskeviin keskeisimpiin käsitteisiin. Kurssi tarjoaa työkaluja ja perustietoa. Opit ymmärtämään keskeisimmät palkkaukseen liittyvät käsitteet ja erityispiirteet ja sitä suositellaan uusille AVAINTES:n soveltajille.

Työajat - mikrokurssi (1h 45min)

• Työajan määritelmä
  • Lepoajat
  • Työajan suunnittelu
  • Työaikakorvaukset ja säännölliset työajat
  • Yleistyöaika
  • Vuorotyö
  • Toimistotyöaika
  • Liukuva työaika
  • Jaksotyö
  • Varallaolo, hätätyö ja hälytysluontoinen työ

Tämän tehokkaan mikrokurssin tavoitteena on tutustuttaa uusi soveltaja AVAINTES:n työaikamääräyksiä koskeviin keskeisimpiin käsitteisiin. Kurssi tarjoaa työkaluja ja perustietoa. Opit ymmärtämään keskeisimmät työaikoihin liittyvät käsitteet ja määräykset ja sitä suositellaan uusille AVAINTES:n soveltajille.

Kurssi on suunnattu kaikille AVAINTES:n työaikamääräyksistä perustietoa työssään tarvitseville, kuten uusille soveltajille henkilöstöhallinnossa tai esihenkilötehtävissä.

Vuosilomamääräykset - mikrokurssi (1h)

• Yleiset määräykset
  • Vuosiloman pituus
  • Vuosilomapäivien kuluminen
  • Vuosiloman ajankohta
  • Vuosiloman säästäminen ja siirtäminen
  • Vuosiloma-ajan palkka, lomakorvaus työsuhteen päättyessä ja lomaraha

Tämän tehokkaan mikrokurssin tavoitteena on tutustuttaa uusi soveltaja AVAINTES:n vuosilomamääräyksiä koskeviin keskeisimpiin käsitteisiin ja määräysten erityispiirteisiin, jotta oikeaoppinen soveltaminen ja tiedonhankinta sujuisi jatkossa mahdollisimman helposti. Kurssi tarjoaa työkaluja ja perustietoa vuosilomamääräysten erityispiirteistä ja opit ymmärtämään keskeisimmät vuosilomamääräyksiin liittyvät käsitteet ja erityispiirteet.

Kurssin käytyäsi ymmärrät paremmin AVAINTES:n vuosilomamääräysten keskeisimpiä piirteitä ja sitä suositellaan uusille soveltajille.

Raatikainen, Pia
Avaintyönantajat AVAINTA ry
Työmarkkina-asiamies
von Willebrand, Piia
Avaintyönantajat AVAINTA ry
Työmarkkina-asiamies

Hinta on 275 € + alv 24 % / hlö

4–10 käyttäjää, hinta yhteensä 1 190 € + alv
11–20 käyttäjää, hinta yhteensä 1 790 € + alv
21–30 käyttäjää, hinta yhteensä 2 490 € + alv
31–40 käyttäjää, hinta yhteensä 3 290 € + alv
41–50 käyttäjää, hinta yhteensä 4 290 € + alv
51–70 käyttäjää, hinta yhteensä 5 290 € + alv
71-100 käyttäjää, hinta yhteensä 6 490 € + alv
101-150 käyttäjää, hinta yhteensä 7 990 € + alv

Mikäli osallistujia on 151 tai enemmän, pyydäthän erillistä tarjousta asiakkuuspäällikkö Leena-Kaisa Pantsulta (leena-kaisa.pantsu@fcg.fi tai puh. +358 50 466 2905).

Ilmoittautuminen on sitova ja laskutamme kurssin tunnusten lähettämisen jälkeen. Hintaan lisätään laskutuslisä (5 € + alv).

FCG Digikanavaa tarjotaan myös "avaimet käteen" -ratkaisuna, jossa asiakas saa koko Digikanavan sisällön organisaationsa käyttöön edistämään strategista jatkuvaa oppimista. Ota yhteyttä, niin kerromme mielellämme hinnoittelusta ja käytännön järjestelyistä suuremmille ryhmille ja suuremmille palvelun laajuustasoille.

FCG Digikanava

Verkkokurssi - opiskele etänä!

Kurssipaketti on Avaintan jäsenyhteisöjen HR-henkilöstölle suunnattu peruskoulutus, joka antaa kattavan kuvan AVAINTES:n keskeisimmistä osioista.

Koskenvesa, Essi
Liiketoimintajohtaja, Koulutus- ja tapahtumapalvelut