Kustannuslaskenta on keskeinen väline organisaatioiden talouden ohjauksessa. Kustannuslaskennan pohjana on tuotteistaminen, jonka tavoitteena on selvittää tuote- tai palvelukohtaiset kustannukset. Kustannusvertailuja ja tuotteistamista tarvitaan sekä tuotantovaihtoehtojen vertailussa että päätöksenteon tukena.

Verkossa suoritettavalla Kustannuslaskennan perusteet -mikrokurssilla perehdyt kustannuslaskennan periaatteisiin, yleisimpiin laskentamenetelmiin sekä niiden soveltamiseen erityisesti kunnassa ja kuntayhtymässä.

Kustannuslaskennan perusteet -mikrokurssi kuuluu Talouden ohjaus kunnassa -kurssipakettiin ja on osa Talouden digikanavaa.

Kurssin suoritus

• Tunnukset: Ilmoittautumisen jälkeen saat tunnukset FCG Digikanavalle kahden arkipäivän kuluessa.
  • 2kk suoritusaika: Saatuasi tunnukset sinulla on kaksi kuukautta aikaa suorittaa kurssi. Kurssin suorittamiseen on hyvä varata noin 1 tunti aikaa.
  • Todistus: Suoritus palkitaan todistuksella.

Kustannuslaskennan perusteet -mikrokurssi (1h)

• Kustannuslaskennan perusteet ja periaatteet
  • Kustannusten ryhmittely
  • Kustannuslaskennan esimerkkejä
  • Kustannuslaskennan keskeisimmät termit
  • Lopputesti: Kustannuslaskennan perusteet

Tervetuloa opiskelemaan kustannuslaskennasta verkossa! Voit aloittaa opiskelun milloin vain.

Hinta on 120 € + voimassa oleva alv per käyttäjä

4–10 käyttäjää, hinta yhteensä 490 € + alv
11–20 käyttäjää, hinta yhteensä 790 € + alv
21–30 käyttäjää, hinta yhteensä 990 € + alv
31–40 käyttäjää, hinta yhteensä 1 490 € + alv
41–50 käyttäjää, hinta yhteensä 2 190 € + alv
51–70 käyttäjää, hinta yhteensä 2 990 € + alv
71-100 käyttäjää, hinta yhteensä 3 990 € + alv
101-150 käyttäjää, hinta yhteensä 4 990 € + alv

Ilmoittautuminen on sitova ja laskutamme kurssin tunnusten lähettämisen jälkeen. Hintaan lisätään laskutuslisä (5 € + alv).

Kiinnostuitko? Lisätietoa koulutusmyynti@fcg.fi.

Lue lisää FCG Digikanava -lisenssistä

FCG Digikanava

Verkkokurssi - opiskele etänä!

Verkkokurssi on suunnattu kaikille, jotka tarvitsevat perustietoa kunta-alan kustannuslaskennasta sekä kustannuslaskennan tietojen hyödyntämisestä.

Hannukkala, Pekka
Pekka.Hannukkala@fcg.fi