Esihenkilöpassi-verkkokurssille on koottu tärkeimmät henkilöstöasioita koskevat kokonaisuudet, joita esihenkilönä työssäsi tarvitset. Esimerkkien ja tehtävien avulla pääset ratkomaan erilaisia tilanteita, joita kohtaat päivittäisessä työssä. Esimerkkitapaukset auttavat tulkitsemaan ja soveltamaan kunnallisia virka- ja työehtosopimuksia sekä työlainsäädäntöä yleisellä tasolla.

Kurssi tietolähteenä ja tukena arjen työssä
Kurssi opastaa sinua löytämään oikeat tietolähteet työsi tueksi. Saat valmiuksia toimia työnantajaroolissa ja selvitä työyhteisön haastavista tilanteista. Tavoitteena on, että kurssin jälkeen tunnet vastuusi henkilöstöasioissa sekä hallitset tarvittavat perustiedot palvelussuhdeasioista ja työlainsäädännöstä.

Itsenäistä opiskelua ja palautetta
Voit edetä omaan tahtiisi. Kurssin suorittaminen vaatii keskimäärin 3 työpäivää. Kurssin suoritettuasi saat todistuksen.

Aloita opiskelu vaikka heti!
Verkkokurssille on jatkuva ilmoittautuminen, joten voit ilmoittautua sinulle sopivana ajankohtana. Kurssin suoritusaika on 2 kk.

Passin suorittaneet ovat kokeneet kurssin hyödylliseksi:

"Kiva tiivis paketti, jota sai tehdä oman aikataulun mukaan. Kiva testata omaa osaamista ja saada onnistumisen elämyksiä."

"Kiitos tästä! Oli hyödyksi ja opiksi. Osa oli itselleni aivan uusiakin asioita, koska niitä ei ollut tullut vielä vastaan omissa työtehtävissäni. Nyt ainakin tiedän, mistä jatkossa löydän vastauksia!"

"Tämän voisi sisällyttää pienimuotoisena kerran kahteen vuoteen. Kiitos."

"Tämä oli hyvä kertaus ja päivitys. Ja tuli innostusta opiskeluun."

"Kiitos! Tämä oli hyödyllinen kurssi tuoreelle esimiehelle."

​​​​​​​"Tiivis ja hyvä paketti. Tämä on esimiehen perustietoutta ja olisi hyvä jokaisen suorittaa.​​​​​​​"

​​​​​​​"Oppimisympäristö- ja ohjelma tehty hyvin, pystyit omaan tahtiin tekemään tehtäviä, lopettaa ja jatkamaan taas kun itselle sopi!​​​​​​​"

​​​​​​​"Tehtävät vaativat todellakin paneutumista ja aikaa. Osa tehtävistä oli yllättävän haasteellisia ja vaativia, mikä oli oppimisen kannalta kuitenkin hyvä asia.​​​​​​​"​​​​​​​

​​​​​​​"Kurssi oli hyödyllinen ja toi varmuutta työskentelyyn. Paljon hyödyllisiä tehtäviä jotka olivat realistisesti nostettu suoraan työelämästä.​​​​​​​"

Huom! Kurssi on aiemmin ollut nimeltään Esimiespassi.

Tarkemmat tiedot sisällöstä alta kohdasta "Ohjelma".

Miten pääsen aloittamaan kurssipaketin suorittamisen?

• Ilmoittauduttuasi verkkokurssille, saat tunnukset FCG Digikanavalle kahden vuorokauden kuluessa.
  • 2kk suoritusaika - Hinta kattaa suoritusoikeuden ilmoittautuneille kahdeksi kuukaudeksi (2kk)
  • Ajasta ja paikasta riippumaton - Kurssipaketin sisältöjä voi suorittaa ajasta ja paikasta riippumatta rajattomasti. FCG Digikanava toimii sujuvasti myös mobiililaitteilla.

Verkkokurssi koostuu seuraavista seitsemästä osioista:

• Palvelussuhteen alkaminen ja päättyminen
  • Palkkaus ja palkanmäärittely
  • Työaika ja työvuorosuunnittelu
  • Vuosilomat
  • Sairauspoissaolot
  • Virka- ja työvapaat
  • Työsuojelu

Tehtävät ovat monivalintatehtäviä ja lyhyitä esseetehtäviä.  Opiskelumateriaali muodostuu kirjallisesta materiaalista, artikkeleista ja verkkosivustoista.

Tervetuloa opiskelemaan verkossa! Voit aloittaa opiskelut milloin vain.

Sorvanto, Katariina
KataKoski Oy
Työyhteisövalmentaja ja juristi

Hinta on 400 € + alv 24 % / hlö

3–10 hlöä: osallistujakohtainen hinta on 380 € + alv
11–20 hlöä: osallistujakohtainen hinta on 360 € + alv
21–30 hlöä: osallistujakohtainen hinta on 320 € + alv
30 hlöä tai enemmän: osallistujakohtainen hinta on 290 € + alv

Ilmoittautuminen on sitova ja laskutamme kurssin tunnusten lähettämisen jälkeen. Hintaan lisätään laskutuslisä (5 € + alv).

FCG Digikanava

Verkkokurssi - opiskele etänä!

Kuntien ja kuntayhtymien esihenkilöille.

Heikkinen, Tarja
Tarja.Heikkinen@fcg.fi