Ajankohtaisessa etäkoulutuksessa käsittelemme monipuolisesti kuntien ja hyvinvointialueiden yhteistyötä! Hyvinvointialueuudistuksen jälkeen tämän yhteistyön onnistuminen on asukkaiden kannalta ensiarvoisen tärkeää.

Koulutuksessa paneudumme mm. yhteistyön lainsäädäntöön, johtamisen edellytyksiin, yhdyspintakohtaisiin erityispiirteisiin sekä yhteistyöstä sopimiseen ja neuvottelemiseen. Koulutus soveltuu erinomaisesti viranhaltijoille, luottamushenkilöille ja kaikille yhdyspintatyötä tekeville kunnissa, hyvinvointialueilla ja muilla toimijoilla.

Yhdyspintatyö on laaja-alaista yhteistyötä
Yhteistyöstä käytetään monesti nimitystä yhdyspintatyö. Se on työskentelyä asioissa, joissa kunnat ja hyvinvointialueet tuottavat yhdessä palveluita yhteisille asukkaille omassa toiminnassaan.
Yhdyspintatyö ulottuu erilaisiin tehtäviin, joita ovat esimerkiksi hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen, sivistys- ja sote-palveluiden yhdyspintatyö sekä varautumisen ja turvallisuuden kysymykset.

Yhteistyön tarpeiden ja tahojen tunnistaminen eri hallinnonaloilla on tärkeää. Kaikkien vahvuudet ja osaaminen on hyvä saada käyttöön. Yhdyspintatyössä on tärkeää tunnistaa myös muiden viranomaisten, järjestöjen sekä alueella toimivien yritysten rooli yhteistyötä täydentämässä.

Tästä koulutuksesta saat käyttöösi tallenteen 7 vrk:n ajaksi koulutuksen jälkeen.

Ilmoittauduthan 15.9. mennessä

Lisää alan kiinnostavimpia koulutuksia täältä

Koulutuspäällikkö Ilkka Paulus, FCG Finnish Consulting Group Oy

9.05 Koulutuksen keskeiset teemat

• Yhdyspintatyön lähtökohdat
    • tarve yhteistyölle
    • määritelmä
    • projektin esittely
  • Yhteistyörakenteet ja johtaminen
  • Yhdyspintojen erityispiirteet
    • hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen
    • työllisyyden edistäminen
    • opiskeluhuolto
  • Hyvinvointialueiden ja kuntien yhteistyö ja sen tilanne
  • Uudenmaan erillisratkaisu
  • Esimerkkejä hyvistä käytännöistä ja toimivista malleista

11.00 Tauko

12.00 Koulutuksen teemat jatkuvat

Kouluttajina erityisasiantuntija Sami Niemi ja projektipäällikkö Liisa Jurmu, Suomen Kuntaliitto

Jurmu, Liisa
Suomen Kuntaliitto ry;Finlands Kommunförbund rf
Projektipäällikkö

HT, YTM Liisa Jurmu työskentelee projektipäällikkönä Kuntaliitossa kuntien ja hyvinvointialueiden yhdyspintojen muutostukiprojektissa. Liisalla on monipuolinen kokemus kuntien ja muiden julkisten toimijoiden sekä järjestöjen toiminnan ja yhteistyön kehittämisestä. Liisa on tehnyt töitä kunnissa, maakunnan liitossa, hyvinvointialueen valmistelussa ja järjestöissä. Liisa on väitellyt tiedon ja asiantuntijuuden hyödyntämisestä kuntien uudistamisessa.

Niemi, Sami
Suomen Kuntaliitto ry;Finlands Kommunförbund rf
erityisasiantuntija

Sami työskentelee Kuntaliiton hyvinvointi- ja sivistysyksikössä hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen erityisasiantuntijana. Koulutukseltaan hän on hallintotieteiden maisteri Tampereen yliopistosta. Kuntaorganisaatioista Samilla on noin 25 vuoden työkokemus erilaisissa julkisen hallinnon ja johtamisen tehtävissä sekä kuntasektorilta että valtionhallinnosta. Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen parissa hän on toiminut reilun 15 vuoden ajan sekä paikallisella, alueellisella että valtakunnallisella tasolla. Sami on koko työuransa ajan toiminut myös kouluttajana ja asiantuntijapuheenvuorojen pitäjänä.

Hinta on 270 € + alv 24% / hlö
.

Ilmoittautumisen peruutus.
Voit perua osallistumisesi maksutta 8.9.2025 saakka. Veloitamme tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

Tilaisuus on suunnattu laajasti hyte-työn ja monimuotoisen yhdyspintatyön ammattilaisille, sekä kaikille yhdyspintatyöstä ja yhteistyöstä kiinnostuneille tahoille.

Paulus, Ilkka
Ilkka.Paulus@fcg.fi