

Ajankohtainen tietopaketti TOTT-raportointikokonaisuudesta automatisoidun talousraportoinnin vastuuhenkilöille!
Automatisoitu talousraportointi -koulutuspäivän keskiössä on raportointikokonaisuus TOTT (ent. lomake 41) eli tietoja opetuksen taloudesta ja toiminnasta. Koulutuspäivässä läpikäydään yksityiskohtaisesti ja käytännönläheisesti tämä raportointikokonaisuus kokeneiden asiantuntijoiden johdolla.
Aihealueina muun muassa:
• Valtionosuusjärjestelmän yleiskatsaus
• Muutokset raportoinnissa vuoteen 2021
• Raportointikokonaisuuksien ja muiden tiedonkeruiden väliset yhteydet
• Yksityiskohtainen täytön ohjeistus
• TOTT-taulukkomalli teknisestä näkökulmasta.
Kouluttajina Opetushallituksen, Valtiokonttorin ja Kuntaliiton arvostetut asiantuntijat!
Vielä ehdit mukaan!
Ohjelma
8.45 Lähetysyhteyksien testausmahdollisuus
9.00 Webinaarin avaus
9.15 Aihealueiden käsittely
Johdatus automatisoituun talousraportointiin
- Talousraportoinnin periaatteet ja raportointiaikataulu
Opetus- ja kulttuuritoimen valtionosuusjärjestelmän tietopohja
- Yleistä
- Kerättävien tietojen merkitys valtionosuusjärjestelmässä TOTT-näkökulmasta
- Kustannustietojen ja toimintatietojen välinen yhteys
- Toiminta-/suoritetiedot
- KOSKI-järjestelmän suoritetiedot ja tilintarkastusnäkökulma lukujen oikeellisuudesta
- OPH:n erillinen tiedonkeruu opetustunneista ja sairaalaopetuspäivistä
- Kustannustiedot
- Kirjanpidon yhteys TOTT-raportointiin
- TOTT – KKTPP (palveluluokat) – tuloslaskelma ja tase
- Yhteys/suhde valtionosuuksiin (VOS)
- Tietojen raportoijan ruutunäkymä ja sen hyödyntäminen
- Aineiston laadunvarmistus: tekniset hyväksymismenettelyt ja tarkistussäännöt
Yksityiskohtainen täytön ohjeistus: Esi- ja perusopetus sekä aamu- ja iltapäivätoiminta, lukiokoulutus
- TOTT-raportointikokonaisuuksien välilehtien yksityiskohtainen läpikäynti
- Pakolliset ja vapaaehtoiset tiedot
- Sallitut kustannukset vos-pohjassa
- Tulo- ja menolajit
- Asiakasryhmien välisten erien erottelu
Raportointimuutokset 2021 / 2022
- TOTT-muutokset
- Oppivelvollisuuden laajentaminen
- TUVA
- Pienet hankkeet
- Eskarikokeilu
- KKTPP-muutokset
- Tililuettelomuutokset
- Muut muutokset
- Aura
- Palveluluokat ja palveluluokkakuvaukset
15.00 Webinaarin päätös
Lounastauko 11.30 – 12.15; lisäksi taukoja päivän aikana
Asiantuntijat
Hinnat
Hinta on 390 € + alv 24 % / hlö
Jos organisaatiostanne osallistuu 4 henkilöä tai enemmän, hinnoittelu on seuraavan portaikon mukainen:
4–10 hlöä, hinta yhteensä 1560 € + alv
11–20 hlöä, hinta yhteensä 2500 € + alv
21–30 hlöä, hinta yhteensä 3200 € + alv
31–40 hlöä, hinta yhteensä 4000 € + alv
41–50 hlöä, hinta yhteensä 4500 € + alv
51–60 hlöä, hinta yhteensä 5000 € + alv
61-70 hlöä hinta yhteensä 5200 € + alv
71 -100 hlöä hinta yhteensä 5500 € + alv
101 tai enemmän, hinta yhteensä 5800 € + alv
Hinta sisältää opetuksen ja sähköisen materiaalin. Hintaan lisätään laskutuslisä.
Ilmoittautumisen peruutus
Voit perua osallistumisesi maksutta 12.4.2022 saakka. Veloitamme tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.
Sijainti
FCG Zoom
Kenelle
Webinaari on tarkoitettu kuntien ja kuntayhtymien automatisoidun talousraportoinnin vastuuhenkilöille ja tiedon tuottajille sekä taloushallinnon palveluntarjoajille.
Erityisen hyödyllinen tämä koulutus on sivistystoimen talousraportoinnista vastaaville kuten rehtoreille ja koulusihteereille.