Muutos on usein haaste koko työyhteisölle ja muutostilanteissa esihenkilön taidot johtaa henkilöstöään korostuvat.

Esihenkilö muutoksen johtajana -webinaari tarjoaa esihenkilölle työkaluja muutoksen ennakointiin ja hallintaan. Webinaarissa pääset asiantuntijoiden johdolla kuulemaan ja keskustelemaan esihenkilön roolista muutoksen johtajana, muutosviestinnän keskeisimmistä elementeistä sekä muutosvastarinnan syistä ja keinoista hallita sitä.

Lisäksi saat keinoja henkilöstön sitouttamiseen muutokseen sekä tukea esihenkilön oman jaksamisen edistämiseen muutoksen keskellä.

Osallistujat antoivat hyvää palautetta viime toteutuksesta:

"Todella hyvä kokonaisuus"

"Hyvät diat ja mielenkiintoinen sisältö. Hyviä käytännön esimerkkejä, ja paljon hyödyllistä tietoa työni tueksi"

"Koulutus oli mielenkiintoinen ja tarpeellinen nykyhetken myllerryksessä"

Tervetuloa mukaan ottamaan järjestelmällisesti haltuun muutostilanteet ja luomaan niistä koko työyhteisöä yhteensitova matka.

8.50 Linjat avataan

Koulutuspäällikkö Marianne Pajunpää, FCG Finnish Consulting Group

Ohjelmassa:

• Esihenkilön roolit muutoksessa ja muutosjohtamisessa
  • Esihenkilö muutoksessa – oma roolini ja asenteeni vaikutus muutoksen onnistumiseen
  • Esihenkilö ja muutosjohtamisen sudenkuopat
  • Esihenkilö ei ole vastauskone – ihmiset mukaan muutoksen rakentamiseen

10.15 Tauko

10.30 Miten viestin muutoksesta henkilöstölle

• Vuorovaikutuksen ja viestinnän merkitys muutoksessa
  • Milloin on aika tiedottaa, milloin aika käydä vuoropuhelua?
  • Muutosviestinnän abc

KTM, sertifioitu Business Coach Mira Pitkäranta, Lygge Oy

11.30 Tauko

12.00 Miten tuen henkilöstöä muutoksessa

• Miten esihenkilö voi toimillaan vahvistaa sitoutumista muutokseen?
  • Esihenkilön käytänteitä ja keinoja vahvistaa johdettaviensa kyvykkyyttä johtaa itseään muutoksessa
  • Miten käännän huolipuheen eteenpäin menemiseksi?
  • Mistä muutosvastarinta syntyy sekä miten sitä hallita ja hyödyntää?

KTM, sertifioitu Business Coach Mira Pitkäranta, Lygge Oy

13.45 Tauko

14.00 Miten huolehdin omasta jaksamisestani muutoksen keskellä?

• Esihenkilön tunnetaidot
  • Stressinsäätelyn ja palautumisen keinoja
  • Paineensieto
  • Kiireen alasajo

VTM, psykoterapeuttiMerja Vuorinen, Easy Living Oy

Pitkäranta, Mira
Lygge Oy
Kauppatieteiden maisteri, sertifioitu Business Coach
Mira on asiantuntija itseohjautuvuuden, tiimityöskentelyn ja osaamisen kehittämisen sekä johtamisen ja organisaation kehittämisen alueilla. ​ Hänellä on 20 vuoden kokemus johtamisen ja organisaatioiden kehittämisen sekä henkilöstöjohtamisen tehtävistä erilaisissa organisaatioissa asiantuntijaorganisaatioista raskaampaan teollisuuteen. Hän on työskennellyt johtoryhmissä sekä kehittänyt johtoryhmiä ja erilaisten tiimien toimintaa. Miralla on laaja kokemus erilaisten ja -kokoisten ryhmien kouluttamisesta, valmentamisesta ja sparraamisesta erilaisissa organisaatioissa ja tilanteissa. Valmentajana hän on ammattitaitoinen, kehittävä ja innostava. Ratkaisukeskeisyys on Miran erityinen vahvuus.
Vuorinen, Merja
Liikuntatieto Easy Living Oy
VTM, psykoterapeutti
Sosiologian ja viestinnän opintojen sekä yritysten ja yhteisöjen tiimivalmennuksesta hankkimansa kokemuksen ansiosta Merja on kehittynyt taitavaksi työyhteisövalmentajaksi sekä innostavaksi luennoitsijaksi. Entisenä huippu-urheilijana Merja tuntee eri valmennusmenetelmät ja on kaikissa projekteissa mukana sydämellään. Suosittuja ovat mm. työyhteisöjen kehittäminen, esimiesvalmennukset ja -koulutukset sekä luentomuotoiset, osallistavat koulutukset. Merjalla on kokemusta niin parin tunnin luennoista, kokonaisten hyvinvointipäivien vetämisestä kuin valmentajanakin toimimisesta pitkissä työyhteisökehittämishankkeissa. Myös henkilökohtaiset valmennukset kuuluvat Merjan osaamisalueisiin. Merja suoritti helmikuussa 2006 ratkaisukeskeisen psykoterapian psykoterapeuttiopinnot Lyhytterapiainstituutissa. Merjan motto on: Keep it simple

Hinta on 320 € + alv 24 % / hlö

Voit perua osallistumisesi maksutta 15.10.2024. saakka. Veloitamme tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

Koulutus on suunnattu kaikille esihenkilöille toimialasta ja sektorista riippumatta.

Pajunpää, Marianne
Marianne.Pajunpaa@fcg.fi