Uudessa etäkoulutuksessa käsittelemme hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen kokonaisuutta ennen kaikkea sivistystoimen näkökulmasta. Paneudumme myös näihin liittyviin suunnitelmavelvoitteisiin sekä yhteistyöhön hyvinvointialueiden ja muiden toimijoiden kanssa.

Hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen on kuntien lakisääteinen tehtävä, jota tehdään laaja-alaisesti ja poikkihallinnollisesti.

Kunnassa suurin toimiala on sivistystoimi, jossa tehdään merkittävä osa kunnan hyvinvoinnin ja terveyden edistämisestä. Varhaiskasvatuksessa ja opetuksessa tehdään pitkälti lasten ja perheiden hyvinvointia ja terveyttä edistävää työtä, kun taas vapaa-aikatoimen palveluissa luodaan hyvinvoinnin edellytyksiä laajasti kaikille ikäryhmille.

Lisää alan kiinnostavimpia koulutuksia täältä

Koulutuspäällikkö Ilkka Paulus, FCG Finnish Consulting Group Oy

9.05 Koulutuksen keskeiset teemat:

• Kuntien hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen kokonaisuus
  • Hyten edistäminen sivistystoimen toimintana
    • Varhaiskasvatus ja opetus
    • Vapaa-aikatoimi
  • Suunnitelmavelvoitteet ja niiden yhteensovittaminen
  • Suunnitelmavelvoitteen kytkökset hyvinvointijohtamiseen
  • Yhdyspintatyö hyvinvoinnin ja terveyden edistämisessä
  • Taloudelliset kannusteet
  • Muut ajankohtaiset nostot hytestä

11.00 Tauko

12.00 Koulutuksen teemat jatkuvat

Kouluttajina erityisasiantuntija Sami Niemi Suomen Kuntaliitosta ja muut aihealueen asiantuntijat.

Niemi, Sami
Suomen Kuntaliitto ry;Finlands Kommunförbund rf
erityisasiantuntija

Sami työskentelee Kuntaliiton hyvinvointi- ja sivistysyksikössä hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen erityisasiantuntijana. Koulutukseltaan hän on hallintotieteiden maisteri Tampereen yliopistosta. Kuntaorganisaatioista Samilla on noin 25 vuoden työkokemus erilaisissa julkisen hallinnon ja johtamisen tehtävissä sekä kuntasektorilta että valtionhallinnosta. Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen parissa hän on toiminut reilun 15 vuoden ajan sekä paikallisella, alueellisella että valtakunnallisella tasolla. Sami on koko työuransa ajan toiminut myös kouluttajana ja asiantuntijapuheenvuorojen pitäjänä.

Hinta on 270 € + voimassaoleva alv / hlö

Hinta sisältää opetuksen ja sähköisen materiaalin. Hintaan lisätään laskutuslisä (5€ + alv).

Voit perua osallistumisesi maksutta 4.11.2024 saakka. Veloitamme tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

Tilaisuus on suunnattu kaikille kuntien ja hyvinvointialueiden ammattilaisille, joiden tehtäviin hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen kuuluu.

Paulus, Ilkka
Ilkka.Paulus@fcg.fi