Lähde mukaan ajankohtaiseen webinaariin, jossa paneudumme hyvinvoinnin ja terveyden edistämiseen! Sote-uudistuksen jälkeen kunnat ovat edelleen keskeisiä toimijoita kuntalaisten hyvinvoinnin ja terveyden edistämisessä.

Tarvitaan laaja-alaista yhteistyötä!

Hyten edistämisessä yhteistyö hyvinvointialueiden kanssa on tärkeää. Kunnissa painotus sote-uudistuksen jälkeen on vahvasti hyvinvointia edistävien elinympäristöjen ja palveluiden järjestämisessä. Panostukset hyvinvoinnin ja terveyden edistämiseen säästävät korjaaviin palveluihin käytettäviä menoja.

Hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen kunnassa on toimialarajat ylittävää yhteistä työtä. Yhteistyön tarpeiden ja yhteistyötahojen tunnistaminen eri hallinnonaloilla on tärkeää, ja kaikkien vahvuudet ja osaaminen on hyvä saada käyttöön. Myös kuntalaisten ja eri toimijoiden osallisuus on tärkeää.

Hyten edistäminen voi olla omaa kuntaa laajempaa kuntien välistä yhteistyötä, tai siinä voidaan hyödyntää kunnan omien rakenteiden ulkopuolisia toimijoita.

Paikalliset tarpeet vaihtelevat kunnittain, eikä kaikkea ole lainsäädännössä määritelty. Ei ole oikeaa, eikä väärää tapaa tehdä hyteä, vaan on löydettävä hyvä ja toimiva paikallinen tapa sen tekemiseen.

Koulutus on saanut paljon positiivista palautetta:

"Koulutus antoi konkretiaa tähän astisiin HYTE-seminaareihin verrattua. Kokonaisuudet oli helppo ymmärtää ja mitä se vaikuttaa oman toimialan työskentelyyn jatkossa"

"Kokonaisuudessaan ihan mahtava paketti, selkeästi esitetty. KIITOS!"

"Hyvin toteutettu kokonaisuus ja esitystapa toimi ainakin itselleni hyvin"

Tästä koulutuksesta saat käyttöösi tallenteen 7 vrk:n ajaksi koulutuksen jälkeen.

Hinta on 270 € + alv 24% / hlö

Ilmoittautumisen peruminen:

Voit perua osallistumisesi maksutta 3.3.2025 saakka. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

Koulutus on suunnattu laajasti kaikille kunnan ja yhdyspintojen työntekijöille, joiden työhön ja tehtäviin kuuluvat hyvinvointiin ja terveyden edistämiseen liittyvät asiat.

Paulus, Ilkka
Ilkka.Paulus@fcg.fi