Lähde mukaan ajankohtaiseen webinaariin, jossa paneudumme syvällisesti ja konkreettisesti hyvinvoinnin ja terveyden edistämiseen! Koulutus on syventävää jatkoa hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteisiin keskittyneelle Hyten edistäminen nyt ja tulevaisuudessa 1. -kokonaisuudelle.

Tilaisuudessa perehdymme tarkemmin kuntien hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen tehtäviin, kokonaisuuteen liittyviin suunnitelmavelvoitteisiin sekä vaikuttavan hyvinvointikertomuksen ja suunnitelman valmisteluun. Lisäksi nostamme esiin kuntien hyviä käytäntöjä ja esimerkkejä toimivasta hyte-työstä.

Kunnat ovat keskeisiä toimijoita kuntalaisten hyvinvoinnin ja terveyden edistämisessä. Painotus on vahvasti hyvinvointia edistävien elinympäristöjen ja palveluiden järjestämisessä. Hyte-työ on kunnan toimialarajat ylittävää yhteistä työtä. Yhteistyön tarpeiden ja yhteistyötahojen tunnistaminen eri hallinnonaloilla on tärkeää. Kaikkien vahvuudet ja osaaminen on hyvä saada käyttöön.

Hyten edistämisessä yhteistyö hyvinvointialueiden kanssa on erityisen tärkeää. Panostukset hyvinvoinnin ja terveyden edistämiseen säästävät korjaaviin palveluihin käytettäviä kustannuksia.

Koulutus on saanut paljon positiivista palautetta:

"Koulutus antoi konkretiaa tähän astisiin HYTE-seminaareihin verrattua. Kokonaisuudet oli helppo ymmärtää ja mitä se vaikuttaa oman toimialan työskentelyyn jatkossa"

"Kokonaisuudessaan ihan mahtava paketti, selkeästi esitetty. KIITOS!"

"Hyvin toteutettu kokonaisuus ja esitystapa toimi ainakin itselleni hyvin"

Tule koulutukseen pohtimaan parhaita tapoja hyten edistämiseen!

Tästä koulutuksesta saat käyttöösi tallenteen 7 vrk:n ajaksi koulutuksen jälkeen.

Koulutuspäällikkö Ilkka Paulus, FCG Finnish Consulting Group Oy

9.05 Koulutuksen keskeiset teemat:

• Kuntien hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen kokonaisuus
  • Hyvinvointialueiden rooli hytessä
  • Käytännön esimerkkejä kuntien hyvistä käytännöistä
  • Suunnitelmavelvoitteet ja niiden yhteensovittaminen
  • Vaikuttava hyvinvointikertomus ja -suunnitelma
  • Yhteistyö eri toimijoiden välillä
  • Tiedolla johtaminen
  • Muut ajankohtaiset nostot hytestä

11.00 Tauko

12.00 Koulutuksen teemat jatkuvat

Kouluttajina erityisasiantuntija Sami Niemi ja kehittämispäällikkö Maria Salenius, Suomen Kuntaliitto.

Hinta on 270 € + alv 24% / hlö

Hinta sisältää opetuksen ja sähköisen materiaalin. Hintaan lisätään laskutuslisä 5€.

Voit perua osallistumisesi maksutta 12.8.2024 saakka. Veloitamme tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

Koulutus on suunnattu laajasti kaikille kuntien ja yhdyspintojen työntekijöille, joiden tehtäviin kuuluu hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen.

Paulus, Ilkka
Ilkka.Paulus@fcg.fi