Teetkö työssäsi sopimuksia, ja kaipaat hyvän ja selkeän sopimuksen tarkistuslistaa? Tunnistatko riskienhallinnan kannalta tärkeät sopimuskohdat? Haluatko, että tehdyt sopimukset hyödyttävät organisaatiotasi sopimustenhallinnan kannalta ja niitä on helppo seurata myös sopimustenhallinnan järjestelmien avulla?

Tehokas kuuden tunnin koulutuspaketti tarjoaa runsaasti käytännönläheisiä neuvoja hyvän ja selkeän sopimuksen laadintaan. Tässä koulutuksessa opit, mitä asioita sopimuksen rakentamisessa tulee ottaa huomioon, jotta sopimus olisi mahdollisimman hyvä sopimustenhallinnan näkökulmasta.

Kouluttajan toimii OTM, sopimushallinnan asiantuntija Marita Willman. Willman on avustanut kymmeniä suomalaisia ja kansainvälisiä yrityksiä sopimustenhallinnan kehityshankkeissa. Hänellä on pitkä kokemus asiakaskohtaisten sopimustenhallinnan ympäristöjen ja sopimusprosessien suunnittelusta yksityissektorin ja julkissektorin organisaatioiden kanssa.

Koulutuksessa on tilaa kysymyksille ja keskustelulle. Koulutuksesta otetaan tallenne ja se on ilmoittautuneiden katsottavissa viikon ajan tallenteen valmistumisesta. Tervetuloa koulutukseen!

Koulutus on osa sopimustenhallinnan koulutuskokonaisuutta. OTM, sopimushallinnan asiantuntija Marita Willmanin kanssa suunniteltu kokonaisuus tarjoaa kattavasti tietoa sopimustenhallinnan periaatteista, ja kasvattaa sinun ja organisaatiosi kyvykkyyttä toteuttaa laadukasta sopimustoimintaa. Kokonaisuudesta on hyötyä kaikenlaisissa organisaatioissa työskenteleville. Kokonaisuuden kaikkiin neljään osaan voi osallistua myös erikseen. Tutustu kokonaisuuteen täältä.

Tästä koulutuksesta saat käyttöösi tallenteen 7 vrk:n ajaksi koulutuksen jälkeen.

Ota sopimustenhallinta kerralla haltuun ja ilmoittaudu mukaan!

11.50 Linjat avautuvat

Koulutuspäällikkö Liina Tiusanen, FCG Finnish Consulting Group Oy

Koulutuksen aiheina:

• Vaikuttaako lainsäädäntö sopimusvapauteesi? Tunne toimintasi erityislainsääntö osana sopimushallintaa
  • Sopimukset laatijat ja niiden kohderyhmä – mitä tulee ottaa huomioon laadinnassa ja sopimustenhallinnassa?
  • Sopimuksen rakentaminen ja sen osat
  • Hyvän ja selkeän sopimuksen luonti ja sen työkalut
  • Tarkistuslista tukena: Mitä asioita sopimuksessa kuin sopimuksessa tulee olla sovittuina, että se täyttää perusvaatimukset sopimustenhallinnan kannalta?
  • Sopimuspohjat
  • Mitä asioita on erityisen tärkeä sopia sopimuksessa selkeästi
  • Riskienhallinnan kannalta tärkeät sopimuskohdat
  • Katsaus sopimuksen elinkaarioppiin, sen neuvottelu ja muotoilu eri sopimustilanteissa
  • Sopimuksen rakenne ja sen suunnittelu joustavaksi muuttuvissa ja päivittyvissä tilanteissa tukemaan myöhempää sopimustenhallintaa
  • Sopimuksen, liitteiden ja yleisten sopimusehtojen käyttö
  • Sopimuspohjien ja sopimusten käytön koulutus sisäisesti organisaatiossa – kokemuksia ja vinkit jatkoon

14.45 Keskustelu- ja kysymysosio

Koulutuksen puolenvälin aikaan pidetään kaksi noin 10 - 15 minuutin tauko sopivissa väleissä.

Kouluttajana OTM, sopimushallinnan asiantuntija Marita Willman, Contractia Oy

Willman, Marita
Contractia Oy
Juristi

Marita Willman toimii asiantuntijana omassa yrityksessään Contractia Oy:ssä. Hän on avustanut kymmeniä suomalaisia ja kansainvälisiä yrityksiä sopimustenhallinnan kehityshankkeissa vuodesta 2005. Ennen sitä hän toimi yritysjuristina pohjoismaisessa tietoliikennealan yrityksessä ja riskienhallinnan tehtävissä rahoitusalalla.

Hän toimii asiantuntijana sopimustenhallinnan vaatimusmäärittelyssä sekä toimii asiakkaan toimeksiannoista hankintakonsulttina. Asiakkaina ovat sekä yksityissektorin että julkissektoriin organisaatioita.

Hankkeissa Marita suunnittele asiakaskohtaisia sopimustenhallinnan ympäristöjä ja sopimusprosesseja sekä neuvoo parhaissa toimintavoissa sopimushallinnan työssä.

Teknisessä projektivaiheessa hän valvoo työn toteutusta ja tekee asiakkaan toimeksiannosta ammattimaista testausta. Sopimushallinnan vaiheen palveluihin kuuluvat käyttöönottovaiheessa koulutussuunnittelu, koulutustilaisuuksien vetäminen, koulutusmateriaalien laadinta sekä sopimusprosessien ja yhteisten toimintatapojen laadinta ja koulutus.

Hinta on 270 € + alv 24% / hlö

Hinta sisältää opetuksen ja sähköisen materiaalin. Hintaan lisätään laskutuslisä (5 € + alv).

Voit perua osallistumisesi maksutta 23.10.2024 saakka. Veloitamme tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

Koulutus on suunnattu sopimuksien ja sopimustenhallinnan ammattilaisille ja asiantuntijoille, jotka valmistelevat ja tekevät sopimuksia, johtavat ja kehittävät organisaationsa sopimustenhallinnan prosesseja tai hoitavat käytännön sopimustenhallinnan tehtäviä.

Koulutus sopii julkissektorin, julkisyhteisöjen konserniyhtiöiden, kolmannen sektorin ja yksityissektorin sopimustenhallinnan ammattilaisille ja asiantuntijoille. Koulutus ottaa huomioon erilaiset toimijoiden lainsäädännön vaatimukset sekä mahdollisuudet. Painopiste on yleisissä sopimustenhallinnan prosesseissa, jotka sopivat soveltaen kaikille toimialoille.

Tiusanen, Liina
Liina.Tiusanen@fcg.fi