Julkisen sektorin ja järjestöjen viestinnän kaikki osa-alueet haltuun yhden koulutusohjelman aikana!

Toteutatko työssäsi viestintää tai markkinointia julkisella tai kolmannella sektorilla? Tämä koulutusohjelma on juuri sinulle!

Koulutuksessa käydään läpi julkisen sektorin ja järjestötoiminnan viestinnän tärkeimmät osa-alueet: mm. tiedottaminen, viestinnän suunnittelu, sosiaalisen median sisällöt, maineenhallinta ja kriisiviestintä. Lisäksi opimme seuraamaan ja optimoimaan viestintää eri kanavissa, kuten verkkosivuilla, sosiaalisen median mainontaa unohtamatta.

Koulutus toteutetaan etäopetuksena verkon välityksellä ja siinä on 6 eri jaksoa. Viimeinen 6. jakso 11.12.2024 järjestetään lähiopetuksena Helsingissä. Saat sähköpostiisi osallistumislinkin ennen koulutuksen alkua. Voit osallistua tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella. Tarvitset toimivan nettiyhteyden ja tietokoneen peruskäyttötaidot.

Osallistujat saavat käyttöönsä koulutusalustan, josta löytyvät koulutuksen materiaalit ja muu tarvittava informaatio. Siellä on myös helppo verkostoitua ja jakaa hyviä viestinnän käytäntöjä toisten koulutusohjelman osallistujien kesken. Koulutusohjelman aikana suoritat käytännön työhön liittyviä harjoituksia ja tehtäviä, ja ohjelman lopussa saat henkilökohtaista sparrausta laatimaasi vapaavalintaiseen viestintäsuunnitelmaan.

Viime toteutuksen palautteita:

"Todella hyvä ja monipuolinen kokonaisuus"

"Teema oli hyvä. Saimme monta erilaista mallia, joita voi hyödyntää omassa työssä ja ideoita, joita viedä eteenpäin omaan tiimiin"

"Kokonaisuudessaan koulutusohjelma oli hyvä ja aiheet käsittelivät monipuolisesti ja ajankohtaisesti viestinnän osa-alueita ja viestintävälineitä"

"Jaksotus ja aihealueet oli hyvin mietitty. Setit olivat sopivan pituisia ja kiva, että oli pidempi lähipäiväkin mukana. Kouluttajat olivat hyviä"

Lämpimästi tervetuloa hiomaan viestintäosaaminen huippuunsa!

Voit suorittaa koko koulutusohjelman, jolloin saat suorituksesta todistuksen, tai osallistua webinaareihin irrallisina. Jos haluat ilmoittautua mukaan yksittäisiin webinaareihin, ilmoittaudu mukaan webinaarin omilla sivuilla.

Lisää alan kiinnostavimpia koulutuksia täältä

Koulutusohjelman jaksot 1-5 järjestetään etäyhteydellä. 6. jakso 11.12.2024 järjestetään lähitopetuksena Helsingissä. 6. jaksolle ei ole etäosallistumismahdollisuutta.

1. Tiedottaminen ja mediasuhteet 6.11.2024 klo 9-12 (Etäkoulutus)

• Miksi tiedotetaan?
  • Mitä tiedotetaan?
  • Kenelle viestit kohdennetaan?
  • Millaisista aineksista syntyy hyvä tiedote?
  • Millainen on hyvä tiedotustilaisuus?
  • Mediasuhteet, miten niitä hoidetaan?

2. Blogikirjoittaminen 12.11.2024 klo 9-11 (Etäkoulutus)

Koulutuksessa käydään läpi blogikirjoittamisen vaiheet alku ideasta valmiin blogin julkaisuun:

• Aihe
  • Kirjoittaja – yksi tekijä tai tiimi
  • Kohderyhmä
  • Muoto ja rakenne
  • Sujuva teksti
  • Elävä kieli
  • Ulkoasu
  • Visuaaliset elementit
  • Julkaisu ja jakaminen

3. Facebook ja Instagram – sisällöt ja analytiikka 20.11.2024 klo 9-14 (Etäkoulutus)