Julkisten hankintojen peruskurssi on neliosainen perehdytyspaketti julkisiin hankintoihin.
Kokonaisuus perehdyttää hankintoja ohjaavaan sääntelyyn, avoimen menettelyn hankintaprosessin vaiheisiin ja sopimuskauden aikaiseen seurantaan.
Koulutus koostuu neljästä webinaarista, jotka kaikki tallennetaan. Tallenteet ovat katsottavissa peruskurssin osallistujille sen käynnissäoloajan.
- Julkisia hankintoja ohjaava sääntely 5.9.2025 klo 9.00-11.00
- Hankintaprosessi 1/2: hankinnan valmistelu ja tarjouspyyntö 19.9.2025 klo 9.00-12.00
- Hankintaprosessi 2/2: hankintapäätös ja sopimuksen laatiminen 26.9.2025 klo 9.00-12.00
- Sopimuskauden aikainen seuranta ja sopimustenhallinta 10.10.2025 klo 9.00-11.00
Koulutus on suunniteltu ensisijaisesti hankinta-asiantuntijoille, ja se toimii perehdytyksenä ja osaamisen kehittämisen tukena julkisten hankintojen pariin siirtyville sekä hankintojen parissa jo hetken aikaa työskennelleille.
Ota julkiset hankinnat haltuun kustannustehokkaasti asiantuntevien kouluttajien johdolla! Kokonaisuuden suorittamisesta saa todistuksen.
Kaikki webinaarit tallennetaan, ja tallenteet ovat katsottavissa peruskurssin osallistujille sen käynnissäoloajan. Kouluttajille on mahdollista lähdettää ennakkokysymyksiä ennen jokaista webinaaria. Osallistujat pääsevät myös yhteiselle Howspace-alustalle, jonka kautta on mahdollisuus olla yhteydessä toisiin osallistujiin.
Julkisten hankintojen peruskurssista sanottua:
"Luennoitsijat olivat alansa ammattilaisia ja pystyivät siirtämään tietonsa meille koulutettaville sujuvasti. Aine oli kiinnostava ja osittain täysin uusi minulle, joten kuuntelin luennot kahteen kertaan."
Ilmoittauduthan kurssille mukaan 28.8. mennessä - tervetuloa!
Ohjelma
Julkisten hankintojen peruskurssi koostuu neljästä webinaarista:
Julkisia hankintoja ohjaava sääntely 5.9.2025 klo 9.00-11.00
- Hankintalaki arjen työvälineenä - näin se toimii
- Erilaiset hankintamenettelyt ja niiden erot
- Hankintojen kynnysarvot
Hankintaprosessi 1/2: hankinnan valmistelu ja tarjouspyyntö 19.9.2025 klo 9.00-12.00
- Hankinnan laadukas valmistelu
- Hankintailmoitus
- Tarjouspyyntö
Hankintaprosessi 2/2: hankintapäätös ja sopimuksen laatiminen 26.9.2025 klo 9.00-12.00
- Tarjousten läpikäynti
- Hankintapäätös
- Hankintasopimus
- Muutoksenhaku
Sopimuskauden aikainen seuranta ja sopimustenhallinta 10.10.2025 klo 9.00-11.00
- Sopimuskauden aikainen valvonta ja seuranta
- Sopimustenhallinta
- Julkisuus
- Q&A
Hinnat
Hinta on 720 € + voimassaoleva alv / hlö
Hinta sisältää opetuksen ja sähköisen materiaalin. Hintaan lisätään laskutuslisä (5 € + alv). Laskutamme koulutusohjelman koko hinnan kerralla koulutusohjelman alkamisen yhteydessä.
Ilmoittautumisen peruutus
Voit perua osallistumisesi maksutta 21.8.2025 saakka. Veloitamme tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.
Sijainti
FCG Zoom
Kenelle
Koulutus sopii kaikille julkisten hankintojen parissa työskenteleville tai hankintoihin liittyvään työhön siirtyville.