

Tämän peruskurssin kaikki webinaarit tallennetaan, ja tallenteet ovat katsottavissa peruskurssin osallistujille sen käynnissäoloajan.
Julkisten hankintojen peruskurssi on neliosainen perehdytyspaketti julkisiin hankintoihin.
Kokonaisuus perehdyttää hankintoja ohjaavaan sääntelyyn, avoimen menettelyn hankintaprosessin vaiheisiin ja sopimuskauden aikaiseen seurantaan.
Koulutus koostuu neljästä webinaarista, jotka kaikki tallennetaan. Tallenteet ovat katsottavissa peruskurssin osallistujille sen käynnissäoloajan.
- Julkisia hankintoja ohjaava sääntely 6.2. klo 9.00-11.00
- Hankintaprosessi 1/2: hankinnan valmistelu ja tarjouspyyntö 13.2. klo 9.00-12.00
- Hankintaprosessi 2/2: hankintapäätös ja sopimuksen laatiminen 13.3. klo 9.00-12.00
- Sopimuskauden aikainen seuranta ja sopimustenhallinta 20.3. klo 9.00-11.00
Koulutus on suunniteltu ensisijaisesti hankinta-asiantuntijoille, ja se toimii perehdytyksenä ja osaamisen kehittämisen tukena julkisten hankintojen pariin siirtyville sekä hankintojen parissa jo hetken aikaa työskennelleille.
Ota julkiset hankinnat haltuun kustannustehokkaasti asiantuntevien kouluttajien johdolla! Peruskurssin kouluttajina toimivat Kuntaliiton asiantuntijat, jotka tekevät päivittäin neuvontatyötä julkisten hankintojen ja hankintalain soveltamisen parissa Julkisten hankintojen neuvontayksikössä (JHNY). Kokonaisuuden suorittamisesta saa todistuksen.
Kouluttajille on mahdollista lähdettää ennakkokysymyksiä ennen jokaista webinaaria.
Julkisten hankintojen peruskurssista sanottua:
"Luennoitsijat olivat alansa ammattilaisia ja pystyivät siirtämään tietonsa meille koulutettaville sujuvasti. Aine oli kiinnostava ja osittain täysin uusi minulle, joten kuuntelin luennot kahteen kertaan."
Ilmoittauduthan kurssille 29.1. mennessä.
Ohjelma
Julkisten hankintojen peruskurssi koostuu neljästä webinaarista:
1. Julkisia hankintoja ohjaava sääntely 6.2. klo 9.00-11.00
- Hankintalaki arjen työvälineenä - näin se toimii
- Erilaiset hankintamenettelyt ja niiden erot
- Hankintojen kynnysarvot
2. Hankintaprosessi 1/2: hankinnan valmistelu ja tarjouspyyntö 13.2. klo 9.00-12.00
- Hankinnan laadukas valmistelu
- Hankintailmoitus
- Tarjouspyyntö
3. Hankintaprosessi 2/2: hankintapäätös ja sopimuksen laatiminen 13.3. klo 9.00-12.00
- Tarjousten läpikäynti
- Hankintapäätös
- Hankintasopimus
- Muutoksenhaku
4. Sopimuskauden aikainen seuranta ja sopimustenhallinta 20.3. klo 9.00-11.00
- Sopimuskauden aikainen valvonta ja seuranta
- Sopimustenhallinta
- Julkisuus
- Q&A
Kouluttajat vahvistetaan myöhemmin.
Kaikkien webinaarien aikana pidetään 1-2 lyhyttä taukoa.
Muutokset ohjelmaan mahdollisia.
Hinnat
Hinta on 720 € + voimassaoleva alv / hlö
Hinta sisältää opetuksen ja sähköisen materiaalin. Hintaan lisätään laskutuslisä (5 € + alv). Laskutamme koulutusohjelman koko hinnan kerralla koulutusohjelman alkamisen yhteydessä.
Ilmoittautumisen peruutus
Voit perua osallistumisesi maksutta 22.1.2026 saakka. Veloitamme tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.
Sijainti
FCG Teams
Kenelle
Koulutus sopii kaikille julkisten hankintojen parissa työskenteleville tai hankintoihin liittyvään työhön siirtyville.