Ammatillinen Kasvu: Koulutus antaa sinulle mahdollisuuden kasvaa ammatillisesti ja syventää ymmärrystäsi kestävän kehityksen käsitteestä sekä sen soveltamisesta käytäntöön kunnallisessa toiminnassa.

Käytännön Työkalut: Opit erilaisia budjetointimenetelmiä ja niiden käytännön sovelluksia. Saat käytännön vinkkejä ja työkaluja, joita voit hyödyntää omassa työssäsi.

Ilmastotietämys: Ilmastonmuutoksen torjunta on yksi maailmanlaajuisista haasteista, ja tässä koulutuksessa käsitellään ilmastobudjetointia kunnallisella tasolla. Opit, kuinka voit osaltasi edistää ilmastonmuutoksen hillintää.

Tiedolla Johtaminen: Tiedolla johtaminen on modernin päätöksenteon kulmakivi. Koulutus antaa sinulle eväitä tiedon hyödyntämiseen päätöksenteossa ja johtamisessa.

Ilmoittauduthan 4.9.mennessä.

8.50 Linjat avataan

9.00 Koulutuksen avaus
Koulutuspäällikkö Eeva Valtonen, FCG Finnish Consulting Group Oy

Webinaarin aiheina:

• Mitä on kestävä kehitys? Minkälaisissa yhteyksissä se tulee esille ja miten se näkyy kunnan taloudessa?
  • Tulevan vuoden budjetointi kiihtyy syksyllä. Miten kestävän kehityksen budjetointi kytkeytyy yleiseen budjetointiin?
  • Katsaus erilaisiin kestävän kehityksen budjetoinnin muotoihin
  • Case: Ilmastobudjetointi kunnissa
  • Kestävä kehitys ja tiedolla johtaminen - sisäisen vuoropuhelun aktivoimisen kautta vauhtia kunnan elinvoimaisuuteen?

12.00 Koulutuksen päätös

Kouluttajana erityisasiantuntija Jari Vaine, Suomen Kuntaliitto

Koulutuksen aikana pidetään 1–3 lyhyttä taukoa

Muutokset ohjelmaan mahdollisia

Vaine, Jari
Suomen Kuntaliitto ry;Finlands Kommunförbund rf
Erityisasiantuntija

Hinta on 390 € + alv 24 % / hlö

71 -100 hlöä hinta yhteensä 5500 € + alv
101 tai enemmän, hinta yhteensä 5800 € + alv.

Ilmoittautumisen peruminen:
Voit perua osallistumisesi maksutta 28.8.2024 saakka. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

Koulutus on suunnattu kaikille kunnallisessa toiminnassa työskenteleville, jotka haluavat syventää ymmärrystään kestävästä kehityksestä, budjetoinnista ja tiedolla johtamisesta. Se soveltuu kunnanhallituksen puheenjohtajille, kunnanjohtajille, kuin myös kunnan talousvastaaville ja kestävän kehityksen kanssa työskenteleville esim. koordinaattoreille.

Ota osaa ja vahvista osaamistasi tällä merkittävällä alueella!

Valtonen, Eeva
Eeva.Valtonen@fcg.fi