Kiinteistötehtävien perusteet -koulutuksessa käsittelemme kiinteistötoimituksiin ja kiinteistöjen rekisteröintiin liittyviä tehtäviä kunnan toiminnan näkökulmasta. Tässä täydennyskoulutuksessa saat hyvät tiedot lakiperusteista ja toimintatavoista sekä verkostoidut alan asiantuntijoiden ja kollegoiden kanssa.

Koulutus on suunnattu kuntien kiinteistötoimituksista ja kiinteistörekisterin hoidosta vastaaville, joille ei vielä ole kertynyt pitkää kokemusta toimituksista ja niiden valmistelusta. Koulutus sopii hyvin myös pitempään tehtävissään toimineille, jotka haluavat päivittää osaamistaan.

Aiempien vuosien osallistujat ovat kokeneet koulutuksen hyödylliseksi:

"Koulutus oli minulle erittäin hyödyllinen, koska olen juuri kaksi kuukautta sitten aloittanut kiinteistöinsinöörin virassa. Näitä asiota ei kuitenkaan koulussa opeteta samassa laajuudessa."

"Kaikkiaan erittäin onnistunut koulutus josta sai ajatusta omaan työhön ja samalla kertausta joihinkin asioihin jotka on jo päässyt unohtumaan."

"Kattava sisältö hyödyllisistä aiheista näin tulevalle kiinteistöinsinöörille, sai hyvän yleiskuvan aihepiiristä sekä mukavasti esimerkkejä ja käytännön vinkkejä miten muualla tehdään asioita. Esitysmateriaaleista tulee varmasti olemaan tulevaisuudessakin hyötyä, kun niissä oli koottu hyvin asian kannalta tärkeät asiat. Onnistuneet puhujavalinnat."

Ilmoittauduthan 3.6. mennessä.

Lisää alan kiinnostavimpia koulutuksia täältä

9.20 Linjat avataan

9.30 Koulutuksen avaus
Koulutuspäällikkö Emmi Nurmio, FCG Finnish Consulting Group Oy

9.35 Toimitusmenettelyn yleiset perusteet
Maaoikeusinsinööri Sakari Haulos, Vantaan käräjäoikeus

10.50 Tauko

11.05 Asemakaava ja sen merkitys
Kaupungingeodeetti Kukka-Maaria Luukkonen, Hangon kaupunki

12.15 Lounas

13.15 Tonttijaon laatiminen
Kiinteistöinsinööri, DI Riikka Pirinen, Vantaan kaupunki

14.00 Tauko

14.20 Tontin lohkominen ja yleisen alueen lohkominen
Kiinteistöinsinööri, DI Riikka Pirinen, Vantaan kaupunki

15.20 Ensimmäisen koulutuspäivän päätös

Keskiviikko 12.6.

9.00 Linjat avataan

9.15 Kiinteistörekisterihoidon tehtäviä käytännössä
OTM, LKV, toimitusjohtaja Susanna Ijäs, Lakimaa Oy

10.05 Tauko

10.20 Kiinteistörekisterin pitäminen ja kiinteistörekisterinpitäjän päätökset ja erityistoimitukset
Kiinteistöinsinööri Elina Erkkilä, Kouvolan kaupunki

11.20 Lounas

12.20 Rasitteiden perustaminen ja käsittely
Kiinteistönmuodostusinsinööri, DI Minna Rainamo, Helsingin kaupunki

13.20 Kiinteistötietopalvelu ja MML:n arkistoaineisto
Maanmittausinsinööri, DI, VT Janne-Ville Kinnunen, Maanmittauslaitos

14.10 Loppusanat ja koulutuksen päätös

Muutokset ohjelmaan mahdollisia.

Erkkilä, Elina
Kouvolan kaupunki
Kiinteistöinsinööri
Haulos, Sakari
maaoikeusinsinööri
Ijäs, Susanna
varatuomari, OTM, LKV, toimitusjohtaja, omistaja, Lakimaa Oy
Susanna Ijäs on toiminut kouluttajana jo vuodesta 2005. Ijäksen erityisosaamista on kiinteistönkauppa, maanvuokra, maankäyttösopimukset, rasitteet, lunastusasiat, kaavoitus ja muu maankäyttö, katujen kunnossa- ja puhtaanapitovastuu, kuntien vahingonkorvausvastuu, esteellisyys ja muu hallinto kunnassa, tietosuoja ja julkisuus, omistajaohjaus kunnassa. Hän on kouluttanut aiheista vuodesta 2005 lähtien.
Kinnunen, Janne-Ville
Maanmittauslaitos
Rekisteri-insinööri
Luukkonen, Kukka-Maaria
Hangon kaupunki
Kaupungingeodeetti
Pirinen, Riikka
Vantaan kaupunki
kiinteistöinsinööri
Rainamo, Minna
Helsingin kaupunki
kiinteistönmuodostusinsinööri

Hinta on 550 € + alv 24 %  /hlö

71 -100 hlöä hinta yhteensä 7200 € + alv

Hinta sisältää opetuksen ja sähköisen materiaalin. Hintaan lisätään laskutuslisä (5 € + alv).

Voit perua osallistumisesi maksutta 27.5.2024 saakka. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

Koulutus on täydennyskoulutus kuntien kiinteistötoimituksista ja kiinteistörekisterin hoidosta vastaaville, joille ei vielä ole kertynyt pitkää kokemusta toimituksista ja niiden valmistelusta. Koulutus sopii hyvin myös pitempään tehtävissään toimineille, jotka haluavat päivittää osaamistaan.

Nurmio, Emmi
Emmi.Nurmio@fcg.fi