Kirjaamiseen on tärkeä panostaa

Kirjaaminen on yksi keskeisiä hoitotyön tehtäviä. Sillä turvataan potilaan laadukas ja oikeanlainen hoito sekä sujuva tiedon siirtyminen. Sillä vahvistetaan myös työntekijän oikeusturvaa ja varmistetaan suunnitelman mukainen hoito ja sen jatkuvuus.

Kirjaaminen potilastyössä -webinaarissa käydään läpi kirjaamista ohjaava lainsäädäntö, hoitotyön prosessimalli ja  rakenteinen kirjaaminen. Osallistujille lähetetään ennen koulutusta kysely omista erityistarpeista, joita käsitellään kirjaamisen erityispiirteitä käsittelevässä osiossa.

Koulutuksen asiantuntijana toimii Jenni Puoliväli, joka on käytännön kokemuksen lisäksi ollut mukana erilaisissa kirjaamisen kehittämistehtävissä.

Koulutus on saanut paljon positiivista palautetta:

"Kokonaisuus oli hyvä ja käytännönläheinen"

"Kirjaamiskoulutus on aina ajankohtaista. Hyvää kertausta ja hyviä muistutuksia/vinkkejä tärkeistä asioista kirjaamiseen liittyen"

"Sisältö mielenkiintoinen, tärkeä ja ajankohtainen. Myös aihealue sellainen, jonka kehittämistä tarvitaan. Kiitos :)"

Ilmoittauduthan 24.2. mennessä

Lisää alan kiinnostavimpia koulutuksia täältä

8.50 Linjat avataan

Koulutuspäällikkö Tarja Heikkinen, FCG Finnish Consulting Group Oy

Kirjaamista ohjaavat lait ja asetukset

• Lyhyt katsaus lakeihin ja asetuksiin, jotka ohjaavat kirjaamista
  • Kansalliset kirjaamista ohjaavat perusoppaat

Hoitotyön prosessimallin mukainen kirjaaminen

• Hoitotyön prosessimalli ja sen mukainen rakenteinen kirjaaminen
  • Hoitotyön keskeiset rakenteisen tiedot ja niiden mukaan kirjaaminen

11.00 Lounastauko

12.00 Kenelle kirjaamme, kuinka muodostaa kirjauksista potilaan hoitokertomus

Kirjaamisen erityispiirteet

• Läpikäydään kirjaamisen erityispiirteet erilaisissa toimintaympäristöissä, tarkennetaan osallistujien tarpeiden mukaan

Loppukeskustelu

Kouluttajana Coach, Työnohjaaja, Sairaanhoitaja (YAMK) Jenni Puoliväli, RebelMind

Pidämme lisäksi päivän aikana useampia lyhyempiä taukoja.

Muutokset ohjelmaan mahdollisia

Puoliväli, Jenni
RebelMind
Coach, Työnohjaaja, Sairaanhoitaja (YAMK)

Jenni Puoliväli toimii työnohjaana, coachina ja kouluttajana. Hän on työnohjannut ja kouluttanut sekä sote-alan ammattilaisia että muiden alojen yrittäjiä ja asiantuntijoita. Lisäksi Jenni on ollut mukana hyvinvointialue-muutoksessa ja tuntee muutoksen tuomat haasteet yksiköissä. Työotteeltaan Jenni on keskusteleva, ratkaisuja etsivä ja käytännönläheinen.

Hinta on 350 € + voimassaoleva alv / hlö

Hinta sisältää opetuksen ja sähköisen materiaalin. Hintaan lisätään laskutuslisä (5 € + alv).

Voit perua osallistumisesi maksutta 17.2.2025 saakka. Veloitamme tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

Koulutus on suunnattu hoitotyöntekijöille ja heidän esimiehilleen sekä kaikille aiheesta kiinnostuneille.

Heikkinen, Tarja
Tarja.Heikkinen@fcg.fi