Mitä kunnassasi tulee huomioida koulupäivän yhteydessä järjestettävistä palveluista ja päätöksistä? Pidä osaamisesi ajan tasalla tehokkaan tietopaketin avulla!

Koulutuksessa käsitellään perusopetuslain mukaisen aamu- ja iltapäivätoiminnan järjestämistä ensimmäisen ja toisen vuosiluokan oppilaiden sekä erityisen tuen oppilaiden osalta. Lisäksi tarkastelemme varhaiskasvatuksen näkökulmaa: avointa varhaiskasvatusta, kerhotoimintaa sekä varhaiskasvatuslain mukaisia esiopetuksen palveluita.

Kunta voi järjestää aamu- ja iltapäivätoimintaa itse, yhdessä muiden kuntien kanssa tai se voi hankkia palvelut esimerkiksi järjestöiltä tai yhteisöiltä.

Käymme läpi myös koululaisten kerhotoiminnan järjestämistä sekä Harrastamisen Suomen mallin mukaista vapaa-aikapalvelua. Harrastamisen Suomen mallin tavoitteena on mahdollistaa jokaiselle lapselle ja nuorelle mieluisa ja maksuton harrastus koulupäivän yhteydessä.

Tehokkaan aamupäivän aikana kuulet myös ratkaisuja usein kysyttyihin kysymyksiin.

Kohti virikkeellisiä ja turvallisia palveluita - koulutuksen avulla otat säädökset ja toimintatavat haltuun.

Tästä koulutuksesta saat käyttöösi tallenteen 7 vrk:n ajaksi koulutuksen jälkeen.

Palautteita aiemmasta tilaisuudesta:

"Tiivis ja selkeä paketti aiheesta"

"Hyvin ajankohtaisia asioita oman kuntani osalta. Mietimme kokonaisuuden johtamisrakennetta, toimialojen ylittävänä johtamisrakenteena ja koordinointina."

"Asiantuntevat puhujat, teemat olivat kaikki omaan työhöni liittyviä ja ajankohtaisia "

Lisää alan kiinnostavimpia koulutuksia täältä

Hinta on 270 € + voimassaoleva alv / hlö

Ilmoittautumisen peruminen:

Voit perua osallistumisesi maksutta 18.8.2025 saakka. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

Koulutus soveltuu esimerkiksi sivistystoimen johdolle ja asiantuntijoille, perusopetuksen asiantuntijoille, rehtoreille, aamu- ja iltapäivätoiminnasta sekä kerhotoiminnasta vastaaville sekä kuntalaisten hyvinvoinnin parissa työskenteleville.

Blom, Nana
Nana.Blom@fcg.fi