Lisätietoja osoitteesta koulutusinfo@fcg.fi

Paikallisvaalien huippukevät 2025 lähestyy! FCG Finnish Consulting Group Oy tarjoaa puolueorganisaatioille koulutusta vaalikelpoisuuteen liittyvistä kysymyksistä tukemaan ehdokasasettelua tulevissa kunta- ja aluevaaleissa. Vaalikelpoisuus merkitsee sitä, voiko henkilö tulla valituksi toimielimen luottamushenkilöksi. Arvio on tehtävä ennen ehdokkaaksi asettumista.

Koulutus voidaan toteuttaa webinaarina tai lähitoteutuksena esimerkiksi osana puolueen toimijoiden tai työntekijöiden kokoontumista. Kouluttajina toimivat Kuntaliiton ja Hyvinvointialueyhtiö Hyvilin hallintojuristit.

Koulutuksen kesto voi olla 1-2 tuntia. Yli tunnin mittaisessa koulutuksessa on enemmän aikaa keskustelulle ja osallistujien kysymyksille.

Toteutetaan koulutus organisaatiollenne räätälöitynä tilauskoulutuksena. Sovimme yhdessä teidän tarpeita vastaavan sisällön lisäksi muun muassa ajankohdasta, toteutustavasta ja koulutuksessa käytettävistä osallistavista menetelmistä. Jättäkää tekniset haasteet meille ja nauttikaa uuden oppimisesta!

Ota yhteyttä ja suunnitellaan juuri teidän tarpeitanne vastaava koulutus!

Koulutuksen esimerkkiohjelma:

• Kunnan ja hyvinvointialueen päätöksenteko ja hallinto
    • Toimielimet ja niiden tehtävät
  • Vaalikelpoisuuden arviointi osana ehdokasasettelua
  • Vaalikelpoisuus
    • Kunnan ja hyvinvointialueen valtuustoon
    • Kunnan ja hyvinvointialueen hallitukseen ja muihin toimielimiin
    • Kuntayhtymän tai hyvinvointiyhtymän toimielimiin
  • Esteellisyys kaksoisrooleissa
  • Keskustelua ja kysymyksiä

Tarkempi sisältö suunnitellaan yhdessä tilaajan kanssa.

Hinta määräytyy toteutustavan ja keston mukaan. Varmista ajantasainen tieto ehdokasasettelun tueksi, ja pyydä tarjous!

Asiakkuusvastaava Riikka Kotamäki, Riikka.Kotamaki@fcg.fi, puh. +358 41 731 7626

Koulutus on suunnattu puolueille ja valitsijayhdistyksille, jotka asettavat ehdokkaita vuoden 2025 kunta- tai aluevaaleissa. Koulutus voidaan räätälöidä puolueiden työntekijöille, järjestöjen vapaaehtoisille vastuuhenkilöille ja ehdokkuutta harkitseville.

Kotamäki, Riikka
Asiakkuusvastaava