Lisätietoja osoitteesta koulutusinfo@fcg.fi

Aloita opiskelu verkossa vaikka heti!

Hankinnat ja kilpailuttaminen kunta-alalla vaativat perehtyneisyyttä kokeneeltakin tekijältä. Kunnan hankintojen ja kilpailuttamisen osaaja -koulutuksessa käsitellään julkisten hankintojen haasteita ja ratkottavia kysymyksiä.

Hankinnat tulee pääsääntöisestä kilpailuttaa kunnissa. Julkisten hankintojen toteuttaminen on tarkkaan säänneltyä. Lainsäädännön lisäksi hankintoihin vaikuttavat muun muassa yleiset hankintaohjeet, hallintolaki ja julkisuuslaki. Hankintoja ohjaavat kilpailun aikaansaamisen, tarjoajien syrjimättömyyden, tasapuolisen kohtelun sekä avoimuuden periaatteet.

Koulutuksessa perehdytään muun muassa julkisia hankintoja koskevaan lainsäädäntöön, kilpailuttamisen suunnitteluun ja kilpailuttamisprosessiin aina tarjouspyynnöstä lähtien. Koulutus ohjaa lisäksi keskeisimpien tietolähteiden luo ja opettaa hyödyntämään niitä.

Kurssille on jatkuva ilmoittautuminen. Saat vuorokauden kuluessa ilmoittautumisestasi käyttäjätunnukset verkko-oppimisympäristöön sähköpostitse. Kurssin suoritusaika on 2 kk.

Kurssin sisältö on jaettu kuuteen eri osioon

1. Tietolähteet internetistä
  2. Hankintojen suunnittelu
  3. Hankintamenettelyt ja kynnysarvot
  4. Tarjouspyynnöt, tarjoukset ja vertailu
  5. Hankintapäätös ja muutoksenhaku
  6. Hankinta-asiakirjojen julkisuus

Kurssiin sisältyy videotallenteita, kirjallinen materiaali, verkossa suoritettavia tehtäviä ja lopputentti. Suoritettuasi kaikki kurssin tehtävät ja lopputentin hyväksytysti saat itsellesi todistuksen.
Kurssi suoritetaan omaan tahtiin itseopiskeluna. Voit halutessasi suorittaa tehtävät ja tentin useampaan kertaan. Kurssin suorittaminen edellyttää noin 8-16 tunnin työpanosta.

Hinta on 250 € + alv 24 % / hlö

Mikäli osallistujia on 151 tai enemmän, pyydäthän erillistä tarjousta asiakkuuspäällikkö Leena-Kaisa Pantsulta (leena-kaisa.pantsu@fcg.fi).

Ilmoittautuminen on sitova ja laskutamme kurssin tunnusten lähettämisen jälkeen. Hintaan lisätään laskutuslisä (5 € + alv).

Priima verkkokurssi

Verkkokurssi - Opiskele etänä!

Kurssi on suunnattu kaikkien toimialojen ja työyksiköiden kilpailuttamista tai hankintapäätöksiä valmisteleville viranhaltijoille. Koulutuksesta on hyötyä niin uusille hankintoja tekeville viranhaltijoille kuin tietojaan päivittävillekin.

Tiusanen, Liina
Liina.Tiusanen@fcg.fi