Suositussa ja huippuajankohtaisesssa koulutuskokonaisuudessa yhdistyvät tarkoituksenmukaisesti teoria ja käytäntö.

Kunnan verotulot ja valtionosuudet -koulutuksen tavoitteena on vahvistaa tietotaitoa ymmärtää verorahoituksen muodostuminen omassa kunnassa, syventää verotukseen ja valtionosuuksiin liittyvää laskentaosaamista, lisätä taitoa analysoida ja raportoida toteumatietoja sekä ennustaa kunnan vero- ja valtionosuustulojen kehitystä.

Käytännönläheisen koulutuksen keskeisiä työvälineitä ovat Kuntaliiton kehittämät tuotteet: veroennustekehikko, valtionosuuden ennakkolaskelmat ja valtionosuuslaskuri.

Palautteita aiemmasta tilaisuudesta:

”Vasta nyt ymmärsin, miten hyvät työvälineet minulla on käytössäni. Kiitos Kuntaliitolle kehikoista, laskelmista ja laskureista, joiden monipuolisuuden oivalsin vasta nyt, vaikka olen niitä luullut käyttäväni!”

”Hyvin ja selkeästi esitellyt asiat ja diat sekä myös muutokset huomioituna esityksessä.”

"Koulutus oli kokonaisuudessaan hyvä ja hyödyllinen"

Lisää alan kiinnostavimpia koulutuksia täältä

Yksityiskohtainen ohjelma julkaistaan kesällä 2024!

Riikonen, Olli
Suomen Kuntaliitto ry;Finlands Kommunförbund rf
erityisasiantuntija
Olli toimii Kuntaliiton Elinvoima ja talous -yksikössä kuntataloustiimin erityisasiantuntijana vastuualueenaan valtionosuudet ja valtionavustukset. Hän on koulutukseltaan hallintotieteiden maisteri ja työskennellyt Kuntaliitossa maaliskuusta 2021 alkaen. Sitä ennen hän toimi 15,5 vuotta kunnanjohtajana. Työkokemusta on myös maakuntaliitosta ja erilaisista työtehtävistä politiikan puolelta.
Strandberg, Benjamin
Suomen Kuntaliitto ry;Finlands Kommunförbund rf
Asiantuntija

Hinta on 390 € + alv 24 % /hlö

• 4–10 hlöä, hinta yhteensä 1560 € + alv
  • 11–20 hlöä, hinta yhteensä 2500 € + alv
  • 21–30 hlöä, hinta yhteensä 3200 € + alv
  • 31–40 hlöä, hinta yhteensä 4000 € + alv
  • 41–50 hlöä, hinta yhteensä 4500 € + alv
  • 51–60 hlöä, hinta yhteensä 5000 € + alv
  • 61-70 hlöä hinta yhteensä 5200 € + alv
  • 71 -100 hlöä hinta yhteensä 5500 € + alv
  • 101 tai enemmän, hinta yhteensä 5800 € + alv

Hinta sisältää opetuksen ja sähköisen materiaalin. Hintaan lisätään laskutuslisä  (5 € + alv).

Voit perua osallistumisesi maksutta 29.10.2024 saakka. Veloitamme tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

Kunnan verotulot ja valtionosuudet -koulutuskokonaisuus on suunnattu kuntatalouden ammattilaisille.

Antoisaan koulutukseen osallistuneet ovat olleet tehtävänimikkeiltään muun muassa talous- ja hallintojohtaja, pääkirjanpitäjä, controller, laskentasuunnittelija, kirjanpitopäällikkö ja taloussuunnittelupäällikkö.

Hannukkala, Pekka
Pekka.Hannukkala@fcg.fi