Avaa ovet talouden maailmaan: Osallistu kunta-alan taloushallinnon perusteet -koulutusohjelmaan ja hanki vahva pohja kunnan ja kuntayhtymän talousosaamiseen! Webinaareissa, tallenteissa ja harjoitustehtävissä pureudumme perusteellisesti talouden kokonaiskuvaan, kirjanpitoon, tilinpäätökseen ja talousarvioon. Koulutusohjelma tarjoaa käytännönläheisiä oppeja ja vankan tiedon perustan, joka valmistaa sinut menestyksekkäästi kohtaamaan kunnan talouden haasteet.

Tule mukaan oppimaan ja syventämään osaamistasi taloushallinnon parissa. Koulutusohjelmamme tarjoaa monipuolisia oppimiskokemuksia, jotka tukevat sinua talouden asiantuntijaksi kasvamisessa. Älä jää paitsi – liity joukkoomme ja rakenna vankka osaaminen talouden perusteista!

Koulutusohjelman aikataulu ja teemat:

1. jakso: Kirjanpidon lähtökohdat ja perusteet, taloushallinnon prosessien sisäinen valvonta

• Livewebinaari 1: 12.3.2025 klo 9.00-11.30

• Livewebinaari 2: 13.3.2025 klo 9.00-11.30

2. jakso: Talousarvio, arvonlisävero ja tilinpäätöksen perusteet

• Livewebinaari 3: 4.6.2025 klo 9.00-11.30

• Livewebinaari 4: 5.6.2025 klo 9.00-11.30

Molempiin jaksoihin sisältyy livewebinaarien lisäksi tallenteita sekä monivalinta- ja väittämätehtäviä, joilla voi testata oppimaansa. Livewebinaareista otetaan myös tallenteet, jotka ovat käytössäsi koulutusohjelman ajan.

Koulutusohjelmasta sanottua:

”Kouluttajat selkeitä ja asiasisältö erittäin hyvä.”

”Minulle aivan nappiin osunut koulutus! Minulla ei ole minkäänlaista pohjakoulutusta taloushallintoon ylipäänsä, mutta kolmen vuoden kokemus arviointi- ja tilintarkastustöistä kunta-alalla. Monet tärkeät perusasiat selkenivät kurssilla.”

“Teemat olivat työni kannalta erittäin keskeisiä. Hyvä, että aloitettiin aivan perusteista, eikä oletettu kuuntelijan tietotasosta mitään, vaan käsitteet ym. selitettiin”

“Minna Ainasvuori on todella hyvä kouluttaja, hän pystyy todellakin helposti selittämään vaikeita asioita.”

Lisää alan kiinnostavimpia koulutuksia täältä

Koulutusohjelma on jaettu kahteen jaksoon. Kumpikin jakso sisältää kaksi livewebinaaria, ja lisäksi tallenteita ja oppimistehtäviä verkko-oppimisympäristössä. Myös webinaarit tallennetaan, joten voit halutessasi suorittaa koulutusohjelman täysin omaan tahtiisi.

1. jakso
Teema: Kirjanpidon lähtökohdat ja perusteet, taloushallinnon prosessien sisäinen valvonta

Livewebinaari 1: 12.3.2025 klo 9.00-11.30
Livewebinaari 2: 13.3.2025 klo 9.00-11.30

• Johdatus kunnan talouteen
  • Kunta ja kuntayhtymä kirjanpitovelvollisena
  • Kirjanpidon periaatteet ja hyvä kirjanpitotapa
  • Kirjanpitoprosessi
  • Kirjaamisperiaatteet
  • Tulo- ja menolajit
  • Kirjanpidon kokonaisuus
  • Taloushallinnon prosessien sisäinen valvonta

2. jakso
Teema: Talousarvio, arvonlisävero ja tilinpäätöksen perusteet

Livewebinaari 3: 4.6.2025 klo 9.00-11.30
Livewebinaari 4: 5.6.2025 klo 9.00-11.30

• Talousarvio
  • Sisäiset erät
  • Arvonlisäverotuksen pääpiirteet
  • Yleisimmät arvonlisäverokirjaukset
  • Oikaisu- ja siirtokirjaukset
  • Tilinpäätöksen sisältö
  • Tilinpäätöksen tulkinta

Kouluttajana partner, liiketoimintajohtaja, HT, JHT Minna Ainasvuori, BDO Oy

Ainasvuori, Minna
BDO Oy
Partner, Liiketoimintajohtaja, tilintarkastuspalvelut HT, JHT
Minna Ainasvuori on toiminut tilintarkastajana, kuntatalouden ja –hallinnon asiantuntijana ja kouluttajana yli 15 vuoden ajan. Minna on kouluttanut lukuisissa kirjanpitoon, verotukseen, talouden suunnitteluun ja hallintaan sekä tarkastuslautakuntien arviointiin liittyvissä tilaisuuksissa vuodesta 2003 lähtien. Lisäksi hän on perehtynyt laaja-alaisesti kuntatalouden analysointiin ja kustannusrakenteiden tarkasteluun sekä sisäisen valvontaan ja riskienhallintaan.

Koulutusohjelman kokonaishinta on 1 280 € + alv. Hintaan lisätään laskutuslisä (5 € + alv).

Koulutusohjelma myydään vain kokonaisuutena ja ilmoittautumalla ilmoittaudut koko koulutusohjelmaan. Hinta sisältää opetuksen sekä sähköisen materiaalin. Koulutusohjelma laskutetaan sen alkamisen yhteydessä.

Voit perua osallistumisesi maksutta 25.2.2025 saakka. Veloitamme tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

Koulutus on tarkoitettu taloushallinnon tehtävissä aloittaville tai niihin siirtyville, jotka työssään tarvitsevat perustiedot kunnan tai kuntayhtymän talouden ohjauksesta. Osallistujilta ei edellytetä aikaisempia taloushallinnon opintoja.

Valtonen, Eeva
Eeva.Valtonen@fcg.fi