Kuntayhtiöjohdon ajankohtaispäivä -webinaari kokoaa yhteen eri rooleissa työskentelevät vastuuhenkilöt: omistajaohjaus (kunnanhallitus ja konsernijaosto), tytäryhteisöjen hallitukset (puheenjohtajat ja jäsenet) sekä toimiva johto (toimitusjohtajat ja johtoryhmän jäsenet).

Ajankohtaispäivä on samalla FCG:n Kuntayhtiön hallitusosaaja-koulutuksin (KHO) osallistuneiden odotettu vuositapaaminen! KHO-opintokokonaisuus on Suomen Kuntaliiton sertifioima koulutusohjelma kunnallisten osakeyhtiöiden kanssa eri rooleissa työskenteleville. Lisätiedot koulutusohjelmasta: KHO-opintokokonaisuus - FCG Finnish Consulting Group

Tutustu avauspuheenvuoron taustaan: Tutkimuksessa annetaan toimintasuosituksia kuntayhtiöiden omistajaohjaukseen, arviointiin ja tarkastukseen | Tampereen korkeakouluyhteisö (tuni.fi)

Viime toteutuksen palaute:

"Mielestäni kaikki puhujat onnistuivat erinomaisesti ja kaikkien aiheet tarjosivat paljon lisäarvoa omaan työhöni. Erittäin onnistunut koulutus!"

Ilmoittauduthan 20.11. mennessä.

Lisää alan kiinnostavimpia koulutuksia täältä

08.50 Linjat avataan

09.00 Koulutuksen avaus
Koulutuspäällikkö Pekka Hannukkala, FCG Finnish Consulting Group

09.15 Kuntayhtiöiden arviointi ja toiminnan läpinäkyvyyden edistäminen -hankkeen kes-keiset tutkimustulokset ja käytännön kehittämisehdotukset (2024)

• Omistajaohjauksen rooli ja välineet tytäryhteisöjen hallinnoinnissa
  • "Kuntakonsernin kokonaisetu vs. kuntayhtiön etu" - kuntayhtiöjohdon nä-kökulma
  • Valtuuston asettamien tavoitteiden vaikutus kuntayhtiöiden toimintaan ja raportointiin
  • Tarkastuslautakunnan toimintatavat ja kuntayhtiöt
  • Katsaus kuntayhtiötutkimukseen Tampereen yliopistossa juuri nyt

Yritysoikeuden tenure track professori, KTT Janne Ruohonen, Tampereen yliopisto

10.30 Tauko

10.45 Kuntayhtiölainsäädännön ajankohtaiskatsaus – mistä nyt puhutaan?

• Julkisuuslain soveltamisalan laajentamishankkeen nykytila ja tulevaisuus
  • Inhouse-yhtiöiden asema tuoreiden oikeustapausten valossa
  • Kuntayhtiöt ja kilpailuneutraliteetti

Johtava lakimies Pirkka-Petri Lebedeff, Suomen Kuntaliitto

11.30 Mitä vuodet kuntien johtamisen, hallinnoinnin ja liiketoiminnan konsulttina ovat minulle opettaneet
Johtava konsultti, VTM, eMBA Markku Pyykkölä, FCG Finnish Consulting Group Oy

12.00 Koulutuksen päätös

Muutokset ohjelmaan mahdollisia.

Lebedeff, Pirkka-Petri
Suomen Kuntaliitto ry;Finlands Kommunförbund rf
johtava juristi
Pyykkölä, Markku
FCG Finnish Consulting Group Oy
johtava konsultti
Markku toimii FCG:llä johtavana konsulttina Talous ja sote -osaamisyksikössä erityisalueenaan johtaminen ja talous. Hän on osallistunut lukuisiin kuntien ja kuntayhtymien johtamiseen ja omistajaohjaukseen liittyviin kehittämishankkeisiin. Kuntajohtamisen ammattilaisena Markku on myös aktiivinen järjestötoimija ja vaikuttaja.
Ruohonen, Janne
Tampereen Yliopisto
Tenure track -professori
KTT Janne Ruohonen on erikoistunut yhtiö- ja tilintarkastusoikeuteen. Hänellä on henkilökohtaista kokemusta hallitustyöskentelystä, ja hän on toiminut arvotettuna luennoitsijana useissa kuntayhtiöiden omistajaohjausta ja työskentelyä koskevissa tilaisuuksissa. Hän on kirjoittajana alan johtavassa teoksessa Kuntayhtiö (Alma Talent 2021)

Hinta on 390 € + alv 24 % / hlö

71 -100 hlöä hinta yhteensä 5500 € + alv

Hinta sisältää opetuksen ja sähköisen materiaalin. Hintaan lisätään laskutuslisä (5 € + alv).

Voit perua osallistumisesi maksutta 13.11.2024 saakka. Veloitamme tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiost

Ajankohtaispäivä on tarkoitettu kaikille kuntayhtiöiden johtotehtävissä toimiville: konserniohjauksen vastuuhenkilöt, hallitusten puheenjohtajat ja jäsenet sekä toimivan johdon edustajat.

Koulutuspäivä on samalla KHO-koulutusohjelmaan osallistuneiden vuositapaaminen. Osallistumisella voi tarvittaessa pidentää KHO-sertifikaatin voimassaoloaikaa.

Hannukkala, Pekka
Pekka.Hannukkala@fcg.fi