Uusi kyberturvallisuusdirektiivin (NIS2) soveltaminen alkaa 18.10.2024. Direktiivillä pyritään varmistamaan jäsenmaiden kyberturvallisuuden tasoa yhteiskunnan kannalta kriittisillä toimialoilla ja uudistetaan EU-maiden yhteisiä minimivelvoitteita. Direktiivi koskee sekä julkista että yksityistä sektoria ja siinä on määritelty yhteiskunnan kriittisille sektoreille kyberturvallisuutta vahvistavia riskienhallinta- ja raportointivelvoitteita kyberturvallisuuden häiriöistä.

Erittäin kriittisiksi sektoreiksi on määritelty liikenne, terveys, julkishallinto, energia, pankit, finanssimarkkinoiden infrastruktuurit, vesi- ja jätevesihuolto, digitaalinen infrastruktuuri ja avaruus. Lisäksi kriittisiksi sektoreiksi on määritelty mm. postipalvelut, jätehuolto, elintarvikealan tuotanto, verkon markkinapaikkojen ja verkkoyhteisön alustojen tarjoajat, tutkimustoiminta sekä kemikaalien ja monien muiden kriittisten tuotteiden ja laitteiden valmistus.

Tule kuulemaan direktiivin keskeisimmästä sisällöstä ja sen aiheuttamista muutoksista kyberturvallisuuteen erikoistuneelta juristiltamme. Koulutuksessa käydään käytännönläheisesti direktiivin soveltamista.

Lisää alan kiinnostavimpia koulutuksia täältä

8.50 Linjat avataan

Koulutuspäällikkö Kristiina Kumpulainen, FCG Finnish Consulting Group Oy

Koulutuksen sisältö:

• NIS2-kyberturvallisuussääntely pähkinän kuoressa: Sääntelyn tavoitteet, soveltamisala ja keskeiset velvoitteet
  • NIS2-direktiivin suhde muuhun kyberturvallisuussääntelyyn
  • Keskeiset vaatimukset ja niiden toteuttaminen
    • Kyberturvallisuuden riskienhallinta
    • Johdon vastuu ja rooli
    • Toimijaluetteloon ilmoittautuminen
    • Raportointivelvoitteet
  • Sääntelyn valvonta ja sanktiot
  • Vinkit vaatimusten täyttämiseen ja tulkintahaasteiden selättämiseen

Senior Associate Johanna Tuohino, Dittmar & Indrenius

12.00 Koulutus päättyy

Koulutuksen aikana pidetään 1-2 lyhyttä taukoa.

Tuohino, Johanna
Dittmar & Indrenius Advokatbyrå Ab
Senior Associate

Johanna Tuohino on kokenut teknologiajuristi, jolla on monipuolinen tausta tietoturvaan liittyvästä juridiikasta niin julkisen kuin yksityisen sektorin näkökulmista. Aikaisemmin työurallaan Johanna on ollut mukana kyberturvallisuuteen liittyvässä lainvalmistelutyössä ja nykyisessä tehtävässään asianajotoimisto Dittmar & Indreniuksen juristina hän neuvoo yrityksiä ja julkisia organisaatioita kyberturvallisuuteen ja muuhun teknologiajuridiikkaan liittyvissä kysymyksissä. Lisäksi hän on kartuttanut osaamistaan yritysjuristina IT-alalla ja EU-oikeuden tohtoriopintojen parissa.

Hinta on 230 € + voimassaoleva alv  /hlö

21–30 hlöä, hinta yhteensä 1900 € + alv

Hinta sisältää opetuksen ja sähköisen materiaalin. Hintaan lisätään laskutuslisä  (5 € + alv).

Voit perua osallistumisesi maksutta 12.9.2024 saakka. Veloitamme tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

NIS2-direktiivikoulutus on suunnattu kaikille tietoturvan ja kyberturvallisuuden parissa työskenteleville asiantuntijoille julkisella ja yksityisellä sektorilla. Koulutus soveltuu myös muille, jotka tarvitsevat ajantasaista tietoa uudesta kyberturvallisuusdirektiivistä.

Kumpulainen, Kristiina
Kristiina.Kumpulainen@fcg.fi