Kriisi on aina yllätys! Tiedätkö, kuinka voitte viestinnän keinoin varautua ja vastata yllättäviin kriisitilanteisiin organisaatiossanne?

Maineenhallinta ja kriisiviestintä -webinaarissa otat haltuun kriisiviestinnän ja maineenhallinnan keskeisimmät periaatteet haastavia viestintätilanteita varten. Koulutus tarjoaa arvokasta tietoa ja käytännön työkaluja haastavissa tilanteissa viestimiseen.

Koulutuksessa opit, miten kriisitilanteessa tiedotetaan ja miten mediasuhteet hallitaan kriisissä. Lisäksi saat käytännön valmiuksia siihen, miten menetellä somekohun yllättäessä. Käsittelemme myös valmistautumisen ja ennakoimisen merkitystä, palvelulupausta sekä nopeuden ja selkeyden merkitystä kriisissä.

Tule mukaan oppimaan parhaita käytäntöjä ja strategioita, jotka auttavat sinua menestymään julkisen sektorin ja järjestöjen viestinnässä haastavissa tilanteissa!

Viime toteutuksen palaute:

"Aiheet olivat hyvin ajankohtaisia työni kannalta, ja puhujat hyvin selkeitä ja ammattitaitoisia. Sisällöt olivat mielenkiintoisia aitojen esimerkkien vuoksi"

Webinaari on osa Julkisen sektorin ja järjestöjen viestinnän koulutusohjelmaa. Tutustu koulutusohjelman sisältöön! Voit osallistua vain tähän yksittäiseenkin webinaariin.

Koulutuksessa käsitellään seuraavia teemoja:

• Julkisen yhteisön viestintä avointa myös kriisissä
  • Kriisi on aina yllätys
  • Toimi ripeästi, mutta harkiten
  • Kirkasta ydinviesti
  • Media kysyy, me vastaamme
  • Päivitä kriisin jälkeen viestintäsuunnitelma
  • Sosiaalisen median maineenhallinta
  • Palvelulupaus
  • Valmistautuminen ja ennakointi
  • Somekohun synty
  • Käytännön vinkit somekohuun

Leino, Teija
iTello Oy
yrittäjä, viestinnän asiantuntija, MAT, Mti
Teija on markkinoinnin, viestinnän ja myynnin ammattilainen sekä kokenut kouluttaja. Hän on tehnyt pitkän, yli 20 vuoden työuran, media-alalla ja käytännössä elänyt median murroksen. Teijan laaja-alainen kokemus mediasta, sanomalehdestä someen, näkyy käytännössä hänen otteessaan toteuttaa markkinoinnin ja viestinnän suunnittelua, konsultointeja ja koulutuksia. Lisäksi hänellä on 20 vuoden ajalta kokemus kunnallisesta ja seutukunnallisesta päätöksenteosta muun muassa kunnanhallitustyöskentelystä yhteensä 16 vuotta. Teija onkin erikoistunut erityisesti kuntien viestintään ja markkinointiin. Poliittisia luottamustoimia hänellä ei enää ole ollut vuoden 2012 jälkeen. Teija innostuu kaikesta uudesta ja saa muutoksesta voimaa mennä eteenpäin. ”Haluan hyödyntää markkinoinnin ja viestinnän eri kanavia mahdollisimman
tehokkaasti ja saada niistä kaiken irti”, sanoo Teija.
Monto, Riitta
Turun yliopisto
journalisti, media-asiantuntija ja työelämäprofessori

Hinta on 230 € + alv 24 %  /hlö

21–30 hlöä, hinta yhteensä 1900 € + alv

Viimeinen kuluton peruutuspäivä on 19.11.2024. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista peritään 50 % koulutuksen hinnasta, johon lisätään laskutuslisä 5 €. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan ja osallistuja jättää saapumatta tilaisuuteen, laskutetaan koko osallistumismaksu. Maksuun lisätään arvonlisävero.

Koulutus on keskusteleva, käytännönläheinen ja hyödyllinen kaikille, jotka suunnittelevat tai toteuttavat julkisen sektorin tai järjestötoiminnan viestintää. Koulutus sopii esimerkiksi kuntien, hyvinvointialueiden ja järjestöjen tiedottajille, markkinointia toteuttaville, esimiehille, tiiminvetäjille, viestinnän ja markkinoinnin suunnittelijoille, assistenteille, sihteereille, koordinaattoreille ja asiakaspalvelun työntekijöille.

Pajunpää, Marianne
Marianne.Pajunpaa@fcg.fi