Lisätietoja osoitteesta koulutusinfo@fcg.fi

Kaipaatteko vahvistusta muutosten läpivientiin ja hallintaan organisaatiossanne?
Onnistunut muutosjohtaminen auttaa organisaatioita ja työyhteisöitä sopeutumaan muutoksiin tehokkaammin ja ketterämmin. Esihenkilöt ovat tässä keskeisessä roolissa ja voivat muutosjohtamisosaamisellaan vaikuttaa rakentavasti muutoksen onnistuneeseen läpivientiin ja henkilöstön sitouttamiseen sen toteuttamisessa.

Muutosjohtamisen perusteet -valmennuskokonaisuus koostuu esihenkilöille räätälöidystä Muutosjohtamisen perusteet -webinaarista sekä itsenäisesti verkko-opintoina suoritettavasta muutosjohtamisen verkkokurssista. Webinaari on valmennuksellinen ja keskusteleva, tarjoten kannustavan sekä vuorovaikutteisen aloituksen ennen itsenäistä syventymistä omiin muutosjohtamistaitoihin esihenkilötyössä.

Muutosjohtamisen perusteet -webinaarissa (3 h) syvennymme mm. seuraaviin teemoihin:

• Johdatus muutosjohtamiseen
  • Muutosjohtamisen elementit
  • Minä muutosjohtajana
  • Monitoimijaympäristö
  • Yhteenveto

Webinaarin jälkeen valmennus jatkuu itsenäisinä verkko-opintoina Muutosjohtamisen perusteet esihenkilötyössä -verkkokurssilla. Verkkokurssi muodostuu neljästä itsenäisesti suoritettavasta mikrokurssista, jotka sisältävät lyhyitä videoklippejä, tekstiä ja kevyitä harjoitteita. Kurssin kokonaiskesto on n. 9,5 h. Verkkokurssin sisältökokonaisuudet ovat seuraavat:

1. Menestyksekäs muutosjohtaminen (2 h)
  2. Valmentava johtaminen muutosjohtamisen välineenä (2,5 h)
  3. Vuorovaikutustaidot muutoksen mahdollistajana (2 h)
  4. Toimiva työyhteisö ja jaksaminen muutoksessa (3 h)

Lue lisää verkkokurssin sisällöistä täältä.

Kiinnostuitko kokonaisuudesta tai kaipaatko lisätietoja? Ota yhteyttä Riikka Bäckström, Riikka.Backstrom@fcg.fi tai 041 731 7626.

Kokonaisuus koostuu Muutosjohtamisen perusteet -webinaarista (3 h) ja Muutosjohtamisen perusteet -kurssipaketista (10 h)

Johdatus muutosjohtamiseen
Kuntatyön muutostarpeet ja erilaiset muutostilanteet. Muutoksen johtaminen kuntatyössä.  Etäjohtamisen ja –vuorovaikutuksen erityisvaatimukset.
Muutosjohtamisen elementit
Visio ja tavoitteet, viestintä, osallistaminen, organisaatiokulttuuri, tuen tarjoaminen, joustavuus, onnistumisen seuranta ja arviointi, työhyvinvointi.
Minä muutosjohtajana
Johtajuus ja esimerkillisyys, tilannekohtainen harkinta, reagointi ja mukautuminen, miten voin onnistua ja miten vältän yleisimmät virheet?
Monitoimijaympäristö
Muutosjohtaminen monitoimijaympäristössä vaatii mm. henkilöstön, kollegojen, kumppaneiden ja muiden sidosryhmien huomioimista ja sitouttamista.
Yhteenveto
Kokoaa webinaarin keskeisimmät sisällöt tiiviiseen muotoon. Toimii muistijälkenä webinaarin jälkeen omassa työssä ja johtamisessa.

1. Menestyksekäs muutosjohtaminen (2 h)
  2. Valmentava johtaminen muutosjohtamisen välineenä (2,5 h)
  3. Vuorovaikutustaidot muutoksen mahdollistajana (2 h)
  4. Toimiva työyhteisö ja jaksaminen muutoksessa (3 h)

Tutustu verkkokurssin sisältöön tarkemmin.

Hinta sovitaan erikseen. Investoi työyhteisöönne ja pyydä tarjous!

Asiakkuusvastaava Riikka Bäckström, Riikka.Backstrom@fcg.fi, puh. +358 41 731 7626

Kokonaisuus on suunniteltu kaikille esihenkilöille, jotka tarvitsevat perustiedot muutosjohtamisesta. Koulutus on suunnattu erityisesti kunnallisten organisaatioiden ja hyvinvointialueiden esihenkilöille.

Pajunpää, Marianne
Marianne.Pajunpaa@fcg.fi