Oppilaaksi ottamisen eri prosessit -koulutuksen avulla otat kerralla haltuun oppilaaksi ottamisen teemat!

• Mitä oppilaaksi ottamisen prosesseja ja periaatteita perusopetuslaissa tunnistetaan?
  • Mikä taho kunnassa on toimivaltainen oppilaaksi ottamisen prosesseissa?
  • Millaisia hallintopäätöksiä oppilaaksi ottamisesta tulee tehdä?

Tehokkaassa webinaarissa perehdyt perusopetuslain tunnistamiin oppilaaksi ottamisen prosesseihin, kunnan tehtäviin oppilaan koulupaikasta määrätessä sekä oppilaaksi ottamiseen liittyvään päätöksentekoon.

Lisäksi koulutus tarjoaa tietoa erilaisista oppilaaksi ottamisen menettelyistä yleisopetuksessa, painotetussa opetuksessa sekä joustavassa perusopetuksessa.

Koulutuksessa paneudut myös oppivelvollisuuslain vaikutuksiin sekä koulumatkaetuuden järjestämiseen erilaisissa oppilaaksi ottamisen tilanteissa.

Tästä koulutuksesta saat käyttöösi tallenteen 7 vrk:n ajaksi koulutuksen jälkeen.

Ilmoittauduthan mukaan 19.3. mennessä.

9.00 Koulutuksen avaus
Koulutuspäällikkö Nana Blom, FCG Finnish Consulting Group Oy

Ohjelmassa

• Oppilaaksi ottamisen eri prosessit
  • Oppilaaksi ottamisen lähtökohdat
    • Asuinkunnan tehtävät oppilaan koulupaikasta määrättäessä
    • Koulun osoittamisen periaatteet
  • Oppivelvollisen oikeus pyrkiä muuhun kouluun
  • Joustavaan perusopetukseen hakeutuminen
  • Vaikutukset esimerkiksi koulumatkaetuuden järjestämiseen

11.00 Tauko

12.00 Koulutuksen teemat jatkuvat

• Oppilaaksi ottamisen päätöksenteko
    • Kunnan hallintosäännön mukaiset toimivaltaiset tahot
    • Päätöksenteon prosessi ja muodot
    • Muutoksenhaku
  • Oppivelvollisuuslain vaikutukset
  • Usein kysyttyjä kysymyksiä oppilaaksi ottamisesta ja muuta ajankohtaista

13.00 Koulutuksen päätös

Kouluttajina erityisasiantuntija Mari Sjöström sekä lakimies Minna Antila Suomen Kuntaliitosta.

Antila, Minna
Suomen Kuntaliitto ry;Finlands Kommunförbund rf
juristi
Sjöström, Mari
Suomen Kuntaliitto ry;Finlands Kommunförbund rf
Erityisasiantuntija
Mari Sjöström toimii esi- ja perusopetuksen järjestämisen asiantuntijana. Hänen vastuulleen kuuluu myös oppilaiden koulukuljetuksiin sekä koulupäivän yhteydessä oleviin aamu- ja iltapäivätoiminnan tai harrastamistoiminnan kysymykset. Sjöströmillä on monipuolista kokemusta julkisen hallinnon tehtävistä ja kunnan sivistyspalveluista. Mari on pidetty kouluttaja, joka saa usein kiitosta monipuolisista sisällöistä ja innostavasta tavasta kouluttaa. Häntä kehutaan toistuvasti sujuvasanaiseksi ja asiansa osaavaksi. //// Mari Sjöström fungerar som expert inom grundutbildningsfrågor. Till hennes ansvarsområden hör även elevernas skolskjutsar och ärenden som hör till morgon- ,kvälls- och hobbyverksamhet som ordnas i samband med skoldagen. Sjöström har en mångsidig och bred kompetens om den offentliga förvaltningens uppgifter inom kommunernas bildningssektor. Mari är en omtyckt utbildare, som ofta får tack för det heltäckande innehållet och inspirerande utbildningssättet som tillämpas i hennes utbildningar. Hennes vältalighet och sakkunskap har fått mycket tack.

Hinta on 270 € + alv 24% / hlö

Ilmoittautumisen peruminen:

Voit perua osallistumisesi maksutta 12.3.2025 saakka. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

Koulutus on suunnattu kunnassa toimiville viranhaltijoille sekä hallinnon henkilöstölle.

Blom, Nana
Nana.Blom@fcg.fi