Mitä sinun tulee tietää päätöksenteosta ja toimivallasta kurinpitomenettelyihin liittyen?

Päätöksenteko esi- ja perusopetusta koskevissa kurinpitomenettelyissä -koulutuksen avulla otat haltuun ojentamis- ja kurinpitomenettelyiden päätöksentekoprosessin esi- ja perusopetuksessa.

Kuntaliiton huippuasiantuntijoiden johdolla syvennymme menettelyprosessiin ojentamista ja kurinpitoa koskevissa asioissa. Käsittelemme kurinpitotoimenpiteiden kokonaisuutta lainsäädännön pohjalta, ja paneudumme hyvän hallintotavan mukaiseen menettelyyn.

Koulutuksen avulla ymmärrät kurinpidollisten toimien täytäntöönpanon kunnan toimielimissä, ja pääset myös esittämään asiantuntijoillemme kysymyksiä aiheen tiimoilta.

Ojentamis- ja kurinpitomenettelyä koskeva lainsäädäntö on viime vuosina täydentynyt useita kertoja - ota lakipaketti haltuun tämän koulutuksen avulla!

Tästä koulutuksesta saat käyttöösi tallenteen 7 vrk:n ajaksi koulutuksen jälkeen.

9.00 Koulutuksen avaus
Koulutuspäällikkö Nana Blom, FCG Finnish Consulting Group Oy

Ojentamis- ja kurinpitotoimenpiteet perusopetuslaissa
Erityisasiantuntija Mari Sjöström, Suomen Kuntaliitto

Kurinpitorangaistukset ja niihin liittyvä päätöksenteko
Lakimies Minna Antila, Suomen Kuntaliitto

• Hyvän hallinnon vaatimukset ja hallintolaki
  • Oppilaan määräaikainen erottaminen ja käsittely kunnan toimielimissä

12.00 Koulutuksen päätös

Koulutuksen aikana pidetään 1-2 lyhyttä taukoa.
Muutokset ohjelmaan mahdollisia.

Antila, Minna
Suomen Kuntaliitto ry;Finlands Kommunförbund rf
juristi
Sjöström, Mari
Suomen Kuntaliitto ry;Finlands Kommunförbund rf
Erityisasiantuntija
Mari Sjöström toimii esi- ja perusopetuksen järjestämisen asiantuntijana. Hänen vastuulleen kuuluu myös oppilaiden koulukuljetuksiin sekä koulupäivän yhteydessä oleviin aamu- ja iltapäivätoiminnan tai harrastamistoiminnan kysymykset. Sjöströmillä on monipuolista kokemusta julkisen hallinnon tehtävistä ja kunnan sivistyspalveluista. Mari on pidetty kouluttaja, joka saa usein kiitosta monipuolisista sisällöistä ja innostavasta tavasta kouluttaa. Häntä kehutaan toistuvasti sujuvasanaiseksi ja asiansa osaavaksi. //// Mari Sjöström fungerar som expert inom grundutbildningsfrågor. Till hennes ansvarsområden hör även elevernas skolskjutsar och ärenden som hör till morgon- ,kvälls- och hobbyverksamhet som ordnas i samband med skoldagen. Sjöström har en mångsidig och bred kompetens om den offentliga förvaltningens uppgifter inom kommunernas bildningssektor. Mari är en omtyckt utbildare, som ofta får tack för det heltäckande innehållet och inspirerande utbildningssättet som tillämpas i hennes utbildningar. Hennes vältalighet och sakkunskap har fått mycket tack.

Hinta on 230€/hlö + alv 24 %

21–30 hlöä, hinta yhteensä 1900 € + alv

Ilmoittautumisen peruminen:

Voit perua osallistumisesi maksutta 20.8. saakka. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

Koulutus on tarkoitettu sivistystoimen asiantuntijoille ja johdolle, opetuksen järjestäjille ja oppilaitosten johtajille, rehtoreille, luottamushenkilöille sekä muille aiheesta kiinnostuneille.

Blom, Nana
Nana.Blom@fcg.fi