Päätöksenteko ja päätöksistä tiedottaminen verkossa -koulutus on tukipaketti kunnallishallinnon päätöksistä tiedottamisen tueksi. Opit lainsäädännön asettamista vaatimuksista ja pääset syventymään erityisesti käytännön toteutukseen ja haasteisiin.

Webinaarissa pääset kertaamaan, miten ja mistä asioista kunnassa tehdään päätöksiä. Lisäksi perehdyt siihen, mitä päätöksiä tulee löytyä verkkosivuilta, ja mitä kaikkia seikkoja on huomioitava silloin kun tietoja julkaistaan netissä.

Kuulet muun muassa julkisuudesta, salassapidosta ja yksityisyyden suojasta verkkopalveluissa. Tutustut myös henkilöstö- ja hankinta-asioiden erityiskysymyksiin.

Aiemmat toteutukset ovat saaneet paljon positiivista palautetta:

"Paljon tärkeää ja hyvää asiaa."

"Kouluttaja oli todella asiantunteva, iso kiitos, häntä oli ilo kuunnella. Kouluttaja luennoi selvästi ja osasi selittää vaikeatkin asiat ymmärrettävästi ja elävästi. Positiivinen palaute kuulijoille oli todella mukava."

"Sisältö hyvä ja kouluttaja selkeä, ja toi mukavasti esiin persoonaansa, ei tylsä :)"

"Erittäin hyvä ja selkeä kouluttaja! Lämmin kiitos siitä! On tosi tärkeää, että kouluttaja kertoo esimerkkejä, vaikka ne ei aina suoraan omaa työtehtävää liippaisikaan. Silloin asian kuitenkin sisäistää parhaiten."

"Selkeä, johdonmukainen ja erittäin asiantunteva kouluttaja. Sisältö on erittäin hyvä ja tarpeellinen."

Lisää alan kiinnostavimpia koulutuksia täältä

8.50 Linjat avataan

9.00 Koulutuksen avaus
Koulutuspäällikkö Liina Tiusanen, FCG Finnish Consulting Group Oy

Koulutuksen sisältöä:

• Mistä asioista tulee tehdä päätös ja miten lainsäädäntö ohjaa päätöksentekoa?
  • Kunnan tiedottamisvelvollisuus
  • Julkisuus, salassapito ja yksityisyyden suoja verkkopalveluissa
  • Milloin päätösten tiedoksianto tapahtuu yleisessä tietoverkossa?

11.30 Päätökset henkilöstö ja hankinta-asioissa

12.00 Koulutuksen päätös

Koulutuksen aikana pidetään 1-2 lyhyttä taukoa.

Muutokset ohjelmaan mahdollisia.

Hinta on 240 € + voimassaoleva alv /hlö

21–30 hlöä, hinta yhteensä 2000 € + alv

Hinta sisältää opetuksen ja sähköisen materiaalin. Hintaan lisätään laskutuslisä (5 € + alv).

Voit perua osallistumisesi maksutta 25.2.2025 saakka. Veloitamme tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

Koulutus soveltuu kunnallisten organisaatioiden työntekijöille ja viranhaltijoille, ja erityisesti niille, joiden työtehtäviin kuuluu valmistelu, esittely tai viestintä.

Tiusanen, Liina
Liina.Tiusanen@fcg.fi