Lisätietoja osoitteesta koulutusinfo@fcg.fi

Palvelussuhdeasioiden mestari -verkkokurssilla pääset syventämään osaamistasi palvelussuhdeasioista. Kurssin tehtäväsarjoissa etenet palvelussuhteen elinkaaren palvelussuhteen alkamisesta sen päättymiseen. Tehtävien avulla pohdit haastavia esimerkkitapauksia ja niiden ratkaisuja. Tukea oppimiseen saat tehtävien tarkastajilta ja eri sivustojen aineistoista.

Kurssin aikana harjaannut kunnallisen yleisen virka- ja työehtosopimuksen (KVTES) sekä työlainsäädännön soveltamisessa vaativiin käytännön tilanteisiin. Kurssi sopii myös SOTE-sopimusta soveltavalle. Opit muun muassa työajasta, palkkauksesta, lomista ja vapaista sekä palvelussuhteen päättymiseen liittyvistä käytänteistä. Hallitsemalla määräykset ja lainsäädännön saat varmuutta esihenkilön tai henkilöstöhallinnon tehtävien hoitamiseen.

Kurssin suorittaminen ja todistus

Tehtävät koostuvat lyhyistä käytännönläheisistä esseetehtävistä ja monivalintatehtävistä. Suurimpaan osaan tehtävistä saat henkilökohtaisen palautteen kurssin asiantuntijoilta.

Kurssi on kokonaan etäopiskelua. Oppimisympäristö toimii kaikilla laitteilla ja käyttöön tarvitaan vain verkkoyhteys. Tehtäväsarjoille on annettu palautusaikataulu, jonka puitteissa tehtäviä voi tehdä silloin kuin itselle parhaiten sopii. Kurssin suorittaminen edellyttää keskimäärin kolmen päivän työpanosta ja kurssin suoritettuasi saat todistuksen.

Vielä ehdit ilmoittautua mukaan kurssille!

Palvelussuhteen alkaminen
• Virka- vai työsuhde?
• Palvelussuhteen määräaikaisuus
• Koeaika palvelussuhteen ehtona
• Lasten kanssa työskentelevien rikostaustan selvittäminen
• Virkavaali

Työaika
• Työn johto- ja valvontaoikeus
• Työvuoroluettelon suunnittelu
• Mikä on työaikaa?
• Lepotauko
• Työaikamääräysten soveltaminen

Palkkaus
• Palkkausmääräysten soveltaminen
• Palkan osat
• Palkan määräytyminen

Palvelussuhteen kesto ja sen aikana tapahtuvat muutokset
• Määräaikainen työsuhde

11–20 hlöä: osallistujakohtainen hinta on 440 € + alv
21–30 hlöä: osallistujakohtainen hinta on 400 € + alv
30 hlöä tai enemmän: osallistujakohtainen hinta on 360 € + alv

Hintaan lisätään laskutuslisä ( 5 € +alv).

Voit perua osallistumisesi maksutta 18.9.2023 saakka. Veloitamme tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

Priima verkkokurssi

Verkkokurssi - Opiskele etänä!

Kurssi on tarkoitettu kuntien ja kuntayhtymien sekä hyvinvointialueiden työntekijöille ja viranhaltijoille, erityisesti esihenkilöille.

Heikkinen, Tarja
Tarja.Heikkinen@fcg.fi