Ota palvelutarpeenarviointi ja lainsäädännön soveltaminen vammaispalveluissa haltuun!

Palvelutarpeen arviointi vammaispalveluissa on perustason koulutus, jossa pääset käymään läpi käytännönläheisesti palvelutarpeen arvioinnin toteuttamista huomioiden siihen liittyvät lainsäännökset sosiaalihuoltolaissa ja vammaispalvelulaissa.

Koulutuksessa käydään läpi myös monialaisen palvelutarpeen arvioinnin toteuttamista ja siihen liittyvää asiakastietojen käsittelyä. Vammaislainsäädäntö ollaan uudistamassa ja koulutuksessa huomioidaan lain uudistaminen ja uutta lainsäädäntöä käsitellään sen mukaan mitä lainsäädännön sisällöstä on tiedossa.

Mitä opit?
Koulutuksessa perehdyt palvelutarpeen arvioinnin toteuttamiseen ja sen vaikutukseen asiakkaille järjestettävissä palveluissa. Perehdyt lakien etusijajärjestykseen ja siihen, milloin palvelut järjestetään vammaispalvelulain perusteella.

Syvennyt siihen, mikä vaikutus muilla palveluilla on arvioitaessa vammaispalveluita ja miten eri lakien mukaiset palvelut otetaan huomioon palveluntarvetta arvioitaessa ja palveluita järjestettäessä.

Tästä koulutuksesta saat käyttöösi tallenteen 7 vrk:n ajaksi koulutuksen jälkeen.

Koulutuksesta annettua palautetta:

"Loistava kouluttaja"

"Koulutuksen sisältö oli selkeä ja kouluttaja hyvä. Aidot esimerkit auttoivat selventämään asiaa"

"Helppo oli seurata ja ymmärtää keltanokankin."

"Uutta tietoa oli helppo seurata ja sisäistää, rakentaa vanhan päälle, ja uutta tietoa ja soveltamistapoja tuli sopivasti. Sain hyvää peruskoulutusta uutta työtä ajatellen."

"Oman työni kannalta ajankohta oli täydellinen. Puhuja oli selkeä, diat tukivat kerrontaa erittäin hyvin ja asioiden ilmaisu oli helppotajuista. Kaiken kaikkiaan esitystä oli miellyttävä seurata ja asia tuli selväksi."

Lisää alan kiinnostavimpia koulutuksia täältä

Hinta on 350 € + alv 24 % / hlö

Voit perua osallistumisesi maksutta 4.3.2025 saakka. Veloitamme tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

Koulutus on tarkoitettu erityisesti sosiaalihuollon esimiehille, sosiaalityöntekijöille sekä muille vammaispalveluiden palvelutarpeen arviointiin ja suunnitteluun osallistuville.

Kylmälahti, Minna
Minna.Kylmalahti@fcg.fi