Lisätietoja osoitteesta koulutusinfo@fcg.fi

Koulutuksessa syvennyt lastensuojelulain mukaisten rajoitustoimenpiteiden käyttöön sijaishuollossa lakimies Tapio Rädyn johdolla.

Koulutuksen käytyäsi hallitset:

• Rajoitustoimenpiteiden käytön edellytykset ja lapsikohtainen arviointi
  • Mitä pitää huomioida päätöksenteossa ja kirjaamisessa?
  • Toimenpiteet sijaishuollosta kadonneiden lasten kohdalla

Koulutuksen tarkempi ohjelma suunnitellaan yhdessä tilaajan kanssa.

Räty, Tapio
lakimies, esittelijäneuvos

Esittelijäneuvos Tapio Räty eduskunnan oikeusasiamiehen kansliasta omaa sosiaalihuollon lainsäädäntöön ja eri lakien soveltamiseen liittyvän laaja-alaisen asiantuntemuksen. Räty on mm. kirjoittanut teokset lastensuojelulain soveltamisesta (Lastensuojelulaki Käytäntö ja soveltaminen. Edita 5.painos 2023) ja vammaispalveluiden soveltamiskäytännöstä (Räty, T. 2017. Vammaispalvelut, vammaispalveluiden soveltamiskäytäntö. Kynnys ry. 5. painos). Teos uudesta vammaispalvelulaista ja sen soveltamisesta ilmestyy Editan julkaisemana vuoden 2023 lopussa. Räty on toiminut lakimiehenä Helsingin sosiaalivirastossa ja Kuntaliitossa sekä osallistunut lakien valmisteluun sosiaali- ja terveysministeriössä.

Hinta sovitaan erikseen. Investoi osaavaan työyhteisöönne ja pyydä tarjous!

Asiakkuusvastaava Riikka Bäckström, Riikka.Backstrom@fcg.fi, 041 731 7626.

FCG Teams

Koulutus on tarkoitettu lastensuojelun sosiaalityöntekijöille ja sijaishuollon ammattilaisille.

Kylmälahti, Minna
Minna.Kylmalahti@fcg.fi