Valitse osallistumistapa

Sivistystoimen talous- ja rahoituspäivät - sivistystoimen alkuvuoden päätapahtuma!

Tilaisuus kokoaa jälleen yhteen sivistystoimen johdon syventymään talous- ja rahoitusasioihin sekä talouden laskentaperusteisiin. Paneudumme myös toimialan ajankohtaisiin uudistuksiin ja säädösmuutoksiin sekä tulevaisuuden näkymiin.

Talous- ja rahoituspäivät on suosittu ja odotettu kohtaamisfoorumi, mikä on suunnattu laajasti sivistystoimen johdolle, talousjohdolle ja luottamushenkilöjohdolle. Tilaisuus tuotetaan FCG:n ja Suomen Kuntaliiton yhteistyönä.

Aiempien vuosien teemat ja puhujat ovat saaneet kiitosta:

"Teemat olivat hyvinkin ajankohtaisia. Puhujat olivat selkeitä. Kompakti paketti."

"Hyvä koulutus ja sen asiasisältö"

Keskiviikko 12.2.

Päivän puheenjohtajana toimii kehittämispäällikkö Irmeli Myllymäki, Suomen Kuntaliitto

9.00 Aamukahvitarjoilu ja ilmoittautuminen

10.00 Tervetuloa Sivistystoimen talous- ja rahoituspäiville 2025!

10.05 Puheenvuoro tarkentuu

10.35 Varhaiskasvatuksen ja perusopetuksen järjestämisen kustannukset nousussa – aihetta paniikkiin?
kehittämispäällikkö Jarkko Lahtinen, Suomen Kuntaliitto
erityisasiantuntija Mari Sjöström, Suomen
Kuntaliitto

11.35 Lapsibudjetointi ja lapsivaikutusten arviointi strategisina toimenpiteinä
strategiajohtaja Markku Rimpelä, Hämeenlinnan kaupunki

12.00 Makuelämyksiä lounasbuffetista

13.00 Ajankohtaista normien purun ja kokeilulainsäädännön tilanteesta sivistyspalveluiden näkökulmasta
juristi Kirsi Lamberg, Suomen
Kuntaliitto

13.30 Oppimisen ja koulunkäynnin tuen uudistus – missä mennään ja miltä kokonaisvaikutukset näyttävät?
erityisasiantuntija Mari Sjöström, Suomen Kuntaliitto sekä myöhemmin vahvistuva kuntaesimerkki

14.15 Iltapäiväkahvitus

14.45 Suomi liikkeelle kuntien avulla – toimenpiteet ja rahoitus
erityisasiantuntija Elsa Mantere, Suomen Kuntaliitto

15.15 KEYNOTE: Kapteenius ja ryhmähenki

Shawn Huff on entinen ammattilaiskoripalloilija ja Susijengin pitkäaikainen kapteeni. Nykyään Shawn toimii mm. juontajana, Helsingin kaupunginvaltuutettuna ja kaupunginhallituksen jäsenenä. Shawn kertoo tarinoiden kautta kokemuksistaan Susijengissä: miten joukkuehenki rakentuu ja miten sitä ylläpidetään. Shawn käsittelee puheenvuorossaan myös kapteenin/tiimijohtajan paineita ja vastuuta ryhmähengen rakentajana.

16.00 Yhteenveto ja päivän päätös

19.00 Iltatilaisuus Kaapelitehtaalla

Torstai 13.2.

Toimintaympäristön muutos meneillään olevien uudistusten talouden osalta

Valtionosuusjärjestelmän uudistus

Katsaus julkisen talouden ja kuntatalouden kokonaiskuvaan

Raportoinnit ja tiedonkeruut

Sivistystoimen rahoitus 2025

• varhaiskasvatus
  • perusopetus
  • lukiokoulutus
  • ammatillinen koulutus
  • kulttuuri
  • liikunta
  • nuoriso

11.00 Lounas

12.00 Sivistystoimen rahoitus 2025 - teema jatkuu

14.00 Kiitos osallistumisesta! Tarjolla päätöskahvit

Pidätämme oikeudet ohjelman muutoksiin.

Mitä aikaisemmin ilmoittaudut tapahtumaan, sen edullisempaa on osallistuminen.

Kunnat, kuntayhtymät, hyvinvointialueet ja valtio:

14.12.2024 mennessä 610€ + voimassaoleva alv. /hlö
12.2.2025 mennessä 710€ + voimassaoleva alv. /hlö

Ryhmähinta kunnille, kuntayhtymille, hyvinvointialueille ja valtiolle, kun 4 tai useampi osallistuja (per hlö):
Ryhmähinta kunnille, kuntayhtymille, hyvinvointialueille ja valtiolle, kun organisaatiosta osallistuu 4 tai useampi henkilö. Lippu voidaan siirtää toiselle henkilölle ja lipun maksuton peruminen on mahdollista 30 pv ennen tapahtumaa.

13.1.2025 mennessä 580€ + voimassaoleva alv. /hlö

Muut organisaatiot (julkiset ja yksityiset yhtiöt, säätiöt):

14.12.2024 mennessä 710€ + voimassaoleva alv. /hlö
12.2.2025 mennessä 810€ + voimassaoleva alv. /hlö

Osallistumismuodon vaihtaminen:

Osallistumismuodon (paikan päällä/etänä) voi vaihtaa kuluitta 8 vrk ennen tilaisuutta. Tämän jälkeen tehdystä vaihdosta veloitamme 60 € + alv.

Hinta sisältää ohjelman, sähköisen materiaalin sekä ohjelmassa mainitut ateriat. Lisäämme laskuun laskutuslisän 5€ (+ alv.)

Scandic Helsinki Hub

Talous- ja rahoituspäivät on suunnattu laajasti sivistys- ja opetustoimen johdolle, talousjohdolle ja luottamushenkilöjohdolle. Tilaisuus tuotetaan FCG:n ja Suomen Kuntaliiton yhteistyönä.

Majoitus

Scandic Helsinki Hub

Huoneiden kiintiöhinnat ovat voimassa 11.-13.2.2025 välisissä yöpymisissä.

Standard yhden hengen huone
151.00 eur / huone / yö

Varauskoodi BFCG120224

Huoneet ovat varattavissa 09.02.2025 mennessä. Huomioithan, että huoneita on rajoitettu määrä.

Blom, Nana
Nana.Blom@fcg.fi