Sivistyspalvelujen järjestäminen ja muutosten hallinta edellyttävät laaja-alaista ymmärrystä kunnan taloudesta. Valtionosuudet ovat keskeinen tuloerä kuntien rahoituksessa, ja hyvinvointialueiden myötä sivistyspalveluiden valtionosuuksien merkitys kunnissa on yhä painavampi.

Osallistu tehokkaaseen Sivistystoimen valtionosuudet -koulutukseen, jossa paneudut syvällisesti kuntien valtionrahoitukseen sivistystoimen näkökulmasta!

Koulutuksen keskeisiä teemoja ovat

• Sivistystoimen valtionosuudet
  • Kotikuntakorvaukset
  • Myönnettävät valtionavustukset
  • Tiedonkeruut, erityisesti Koski-tietovaranto

Käsittelemme myös muita valtionrahoituksen kannalta tärkeitä ajankohtaisia asioita.

Palautteita aiemmasta tilaisuudesta:

"Sisältö oli tiukkaa asiaa - asian esittäminen oli rentoa ja mielenkiintoista. Tykkäsin!"

"Hyödyllinen, koska itselle hieman vieras asia!"

"Ajankohtainen, hyödyllinen, toivottavasti osaan myös hyödyntää myöhemmin omassa työssäni"

"Täyskymppi! Kouluttaja oli asiallinen sekä rento, helppo ja hauska kuunnella. Asia oli todella ajankohtainen ja tarpeellinen ja osallistujat saivat paljon tietoa ja pelimerkkejä budjetointiin."

Tästä koulutuksesta saat käyttöösi tallenteen 7 vrk:n ajaksi koulutuksen jälkeen.

Vielä ehdit mukaan!

12.50 Linjat avataan

Koulutuspäällikkö Nana Blom, FCG Finnish Consulting Group Oy

Sivistystoimen valtionosuuksien kokonaiskuva ja ajankohtaiset

• Peruspalveluiden valtionosuus sivistystoimen näkökulmasta
  • Kotikuntakorvaukset
  • OKM:n valtionosuus
  • Katsaus valtionavustuksiin
  • Valtionosuuslaskurit ja muut työkalut

Erityisasiantuntija Olli Riikonen, Suomen Kuntaliitto

14.00 Valtionrahoitukseen kytkeytyvät tiedonkeruut

• Koski-tietovaranto ja muut tiedonkeruut
  • Mitä tietoja kerätään?
  • Tietojen oikeellisuus
  • Tiedonkeruiden vuosikello

Erityisasiantuntija Leena Matilainen, Opetus- ja kulttuuriministeriö

14.35 Sivistystoimen valtionosuuksien kokonaiskuva ja ajankohtaiset – teema jatkuu
Erityisasiantuntija Olli Riikonen, Suomen Kuntaliitto

Koulutuksen aikana pidetään 1-2 lyhyttä taukoa.

Matilainen, Leena
Opetus- ja kulttuuriministeriö
Erityisasiantuntija
Riikonen, Olli
Suomen Kuntaliitto ry;Finlands Kommunförbund rf
erityisasiantuntija
Olli toimii Kuntaliiton Elinvoima ja talous -yksikössä kuntataloustiimin erityisasiantuntijana vastuualueenaan valtionosuudet ja valtionavustukset. Hän on koulutukseltaan hallintotieteiden maisteri ja työskennellyt Kuntaliitossa maaliskuusta 2021 alkaen. Sitä ennen hän toimi 15,5 vuotta kunnanjohtajana. Työkokemusta on myös maakuntaliitosta ja erilaisista työtehtävistä politiikan puolelta.

Hinta on 270 € / hlö + alv 24 %.

Jos organisaatiostanne osallistuu etänä 4 henkilöä tai enemmän, hinnoittelu on seuraavan portaikon mukainen:

Ilmoittautumisen peruminen:

Voit perua osallistumisesi maksutta 22.4.2024 saakka. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

FCG Teams

Sivistystoimen valtionosuudet -webinaari on tarkoitettu kuntien sivistystoimen talousjohdolle, controllereille, taloussihteereille, sivistysjohdolle ja esihenkilöille, kuntapäättäjille sekä kaikille sivistystoimen valtionrahoituksesta kiinnostuneille.

Blom, Nana
Nana.Blom@fcg.fi