Ajankohtaiskoulutus valmisteilla olevan ”takaisinperintälain” taustoista ja käytännön vaikutuksista!

Hallituksen esitys eduskunnalle ”laiksi eräiden valtiontukea koskevien Euroopan unionin säännösten soveltamisesta, laiksi valtionavustuslain 21 §:n muuttamisesta, laiksi kuntalain muuttamisesta ja laiksi hyvinvointialueesta annetun lain muuttamisesta” on ollut lausuntokierroksella ja Hallituksen esitys perusteluineen on julkistettu:

Koulutuksessa läpikäydään syvällisesti ja näkemyksellisesti valtiontukisääntelyyn liittyviä oikeustapauksia ja niiden päätösten seurauksia kunta-alan toimijoille. Koulutuksen tavoitteena on antaa varmuutta valtiontukisääntöjen alaisten päätösten valmisteluun ja päätösehdotusten esittelyyn.

Vuorovaikutteinen webinaari on suunnattu kaikille aiheen vastuuhenkilöille kunta-alan organisaatioissa: kunnat, kuntayhtymät, hyvinvointialueet sekä kuntayhtiöt. Ajankohtaiskoulutus on hyödyllinen erityisesti talous-, rahoitus- ja lakiosastojen asiantuntijoille sekä organisaation johdolle. Koulutus on ammatillisesti antoisa myös rahoituslaitosten edustajille heidän näkökulmastaan.

Ilmoittautuneilla on mahdollisuus vaikuttaa koulutuksen sisältöpainotuksiin lähetettävän ennakkokyselyn kautta.

Webinaarista saat käyttöösi tallenteen 7 vrk:n ajaksi koulutuksen jälkeen.

Lisää alan kiinnostavimpia koulutuksia täältä

Koulutuspäällikkö Pekka Hannukkala, FCG Finnish Consulting Group Oy

Teema-alueiden käsittely:

• Valtiontukien valvonnan rakenteet ja menettelytavat (notifiointi) EU:ssa
  • ”Taloudellisen toiminnan” määrittely valtiontukien käsittelyssä EU:ssa
  • Julkisen sektorin rahoituksen ja takausten kannalta keskeisiä valtiontukiin liittyviä oikeustapauksia (Eesti Pagar, OTP NyrtPremium Board Finland, Koiviston Auto; C 697/22 P)
  • Takauspäätösten laadinnan sudenkuopat
  • Virkavastuu takauspäätösten valmistelussa

Asiantuntijoina OTT, varatuomari, eurooppaoikeuden professori Juha Raitio, Helsingin yliopisto ja toimitusjohtaja Heikki Niemeläinen Kuntien takauskeskus.

Koulutuksen aikana pidetään 1-2 lyhyttä taukoa.

Niemeläinen, Heikki
Kuntien takauskeskus
toimitusjohtaja
Raitio, Juha
Helsingin yliopisto
OTT, varatuomari, eurooppaoikeuden professori

Kahden vuosikymmenen professorikokemuksen ansiosta Juha Raitio on yksi Suomen johtavia EU-oikeuden asiantuntijoita. Raitio on keskittynyt tutkimustoiminnassaan erityisesti EU:n sisämarkkina- ja kilpailuoikeuteen ja laatinut julkaisuja etenkin EU:n valtiontukioikeudesta. Hänellä on ollut runsaasti asiantuntijatoimeksiantoja kuntasektorin valtiontukikysymyksissä.

Hinta on 390 € + voimassaoleva alv / hlö

71 -100 hlöä hinta yhteensä 5500 € + alv

Hinta sisältää opetuksen ja sähköisen materiaalin. Hintaan lisätään laskutuslisä (5 € + alv).

Voit perua osallistumisesi maksutta 26.8.2024 saakka. Veloitamme tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

Hannukkala, Pekka
Pekka.Hannukkala@fcg.fi