Taloustaitoa hankeasiantuntijoille -koulutuksessa kuulet millaista talousosaamista hankkeissa toimiessasi tarvitset ja mihin asioihin pitää kiinnittää huomiota erityisesti ennen hankkeen käynnistymistä ja sen aikana.

Hankkeet vaativat talousasioiden osaamista. Kehittämistoiminnan organisoiminen hankkeiksi edellyttää huolellista suunnittelua, hallinnointia ja seurantaa. Organisaation ulkopuolelta rahoitettaviin hankkeisiin liittyy paljon mm. talouden suunnitteluun, seurantaan ja maksatukseen liittyviä tehtäviä.

Hankeasiantuntija ei usein ole taloushallinnon ammattilainen, mutta häneltä edellytetään silti laaja-alaista talousosaamista ja kykyä ennakoida mm. toimintaympäristön muutosten vaikutuksia hankebudjetointiin. Tähän koulutukseen osallistumalla saat varmuutta vastuullasi olevien kehittämishankkeiden talousasioiden hoitamiseen.

Palautteita aiemmasta koulutuksesta:

"Hyviä esimerkkejä ja tosi hyvä osaaminen puhujalla."

"Erinomainen koulutus. Hyvä asiantuntija luennoimassa."

"Tosi hyvä "yleiskoulutus" hankeasioita opettelevalle. Sain hyvän yleiskuvan hankkeen etenemisestä."

" Kouluttaja oli selkeä ja eteni kokonaisuus kerrallaan."

Ilmoitauduthan 27.8. mennessä.

8.50 Linjat avautuvat

9.00 Koulutuksen avaus
Koulutuspäällikkö Eeva Valtonen, FCG Finnish Consulting Group Oy

Suunnitelmasta kohti toteutusta

• Hankesuunnitelmasta budjetiksi
  • Hankebudjetoinnin yleisimmät haasteet
  • Hankkeen talouden seuranta ja kirjanpito
  • Hankkeen raportointi
  • Hankerahoituksen hakemisen kulmakivet

12.00 Koulutus päättyy

Kouluttajana HT, JHT Ville Valkonen, Revisium Oy

Koulutuksen aikana pidetään 1-2 lyhyttä taukoa.

Muutokset ohjelmaan mahdollisia.

Valkonen, Ville
Revisium Oy
HT, JHT

Hinta on 390€ / hlö + alv 24%.

71 -100 hlöä hinta yhteensä 5500 € + alv

Ilmoittautumisen peruminen:

Voit perua osallistumisesi maksutta 20.8. saakka. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

Koulutus on tarkoitettu kuntien, kuntayhtymien, hyvinvointialueiden ja seurakuntien kehittämishankkeiden parissa toimiville henkilöille, joiden vastuulla on hankkeisiin liittyvä taloussuunnittelu, -seuranta ja -raportointi.

Valtonen, Eeva
Eeva.Valtonen@fcg.fi