Tarkastuslautakunnan koulutuspäivä on tiivis ja käytännönläheinen tietopaketti kuntien, kuntayhtymien ja hyvinvointialueiden tarkastuslautakuntien jäsenille, varasjäsenille sekä tarkastuslautakuntia avustaville viranhaltijoille.

FCG tukee suunnitelmallisesti koulutuspäivien ja seminaarien avulla tarkastuslautakuntien toimintaa koko niiden toimikauden ajan.

Osallistumalla säännöllisesti  koulutuksiin syvennät ja vahvistat valmiuksiasi toimia tarkastuslautakunnan aktiivisena jäsenenä.

Tarjoamme syksyyn 2024 kolme samansisältöistä webinaaria:

Valitse itsellesi sopivin ajankohta ja ilmoittautukaa mukaan koko lautakuntana edullisella ryhmähinnalla!

Osallistujapalautteita:

• ”Teemat, ajankohtaisuus, hyöty ja puhujat olivat kiitettävällä tasolla.”
  • ”En ollut aikaisemmin sisäistänyt sitä, miten monella tavalla tarkastuslautakuntakin voi palvella kokonaisuutta.”
  • ”Kaiken kaikkiaan kaikki oli hyvin suunniteltu ja toteutettu, KIITOS!”

Lisää alan kiinnostavampia koulutuksia täältä

8.50  Linjat avataan

9.00  Koulutuksen avaus
Koulutuspäällikkö Pekka Hannukkala, FCG Finnish Consulting Group Oy

Konserni ja kuntayhtymä tarkastuslautakunnan näkökulmasta

• Tarkastuslautakunnan toiminta-alue kunta- ja hyvinvointialue-konsernissa
  • Konsernille asetettavat tavoitteet ja niiden arviointi
  • Kuntien yhteistoiminnan muodot, niistä sopiminen ja sopimusvelvoitteiden valvonta
  • Konsernitilinpäätöksen avainkohdat

Valmistautuminen valtuustokauden päättymiseen

• Toimikauden viimeisen arviointikertomuksen laadinta
  • Aikaisempien suositusten jälkiseuranta
  • Oman työn arviointi
  • Lautakuntatyön jatkuvuuden varmistaminen

Kokemuksia ja näkemyksiä hyvinvointialue-uudistuksen vaikutuksista tarkastuslautakuntien työhön

Asiantuntijana liiketoimintajohtaja, tilintarkastuspalvelut HT, JHT Minna Ainasvuori, BDO Oy

12.00  Koulutuksen yhteenveto ja päätös

Koulutuksen aikana pidetään 1-2 lyhyttä taukoa.

Ainasvuori, Minna
BDO Oy
Partner, Liiketoimintajohtaja, tilintarkastuspalvelut HT, JHT
Minna Ainasvuori on toiminut tilintarkastajana, kuntatalouden ja –hallinnon asiantuntijana ja kouluttajana yli 15 vuoden ajan. Minna on kouluttanut lukuisissa kirjanpitoon, verotukseen, talouden suunnitteluun ja hallintaan sekä tarkastuslautakuntien arviointiin liittyvissä tilaisuuksissa vuodesta 2003 lähtien. Lisäksi hän on perehtynyt laaja-alaisesti kuntatalouden analysointiin ja kustannusrakenteiden tarkasteluun sekä sisäisen valvontaan ja riskienhallintaan.

Hinta on 390 € + alv 24 % / hlö

Hinta sisältää opetuksen ja sähköisen materiaalin.
Hintaan lisätään laskutuslisä (5 € + alv).

Voit perua osallistumisesi maksutta 6.11.2024 saakka. Veloitamme tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

Tarkastuslautakuntien jäsenille ja varajäsenille sekä tarkastuslautakuntaa avustaville viranhaltijoille.

Koulutuksen sisältö soveltuu erinomaisesti myös kuntayhtymien ja hyvinvointialueiden tarkastuslautakunnile!

Hannukkala, Pekka
Pekka.Hannukkala@fcg.fi