Lisätietoja osoitteesta koulutusinfo@fcg.fi

Tekoälyä on mahdollista hyödyntää vastuullisesti monissa työtehtävissä julkisellakin sektorilla. Koulutuksessa opit, mihin tehtäviin tekoäly soveltuu ja miten se käytännössä toimii. Koulutus pureutuu tekoälyn hyödyntämiseen nimenomaan julkisen sektorin näkökulmasta: millaisia reunaehtoja lainsäädäntö ja hyvä hallintotapa asettavat.

Koulutuksessa tutustutaan ChatGPT:hen ja Copilotin eri versioihin. Käytännön esimerkeissä avulla opit, millaisiin työtehtäviin tekoäly soveltuu, missä kohtaa sillä on mahdollista tehostaa omaa työtä ja miten tekoälyä ohjataan fiksusti.

Koulutuksen sisältö:
💡 Tekoälyn perusteet: Mikä on luova tekoäly, miten se toimii ja mitä tekoälykehityksessä juuri nyt tapahtuu.
󰠅 Hyvä hallintotapa ja lainsäädäntö: Mitä tulee ottaa huomioon tekoälyä käytettäessä julkisella sektorilla. Puhutaan tietoturvasta ja -suojasta, tekijänoikeuksista ja tekoälyn vastuullisesta käytöstä.
🎯 Näin sinustakin tulee tekoälykuiskaaja: Tekoälyn tehokkaan ohjaamisen perusteet.
🛠 Käytännön esimerkit: Kouluttaja näyttää konkreettisia esimerkkejä siitä, miten ja mihin tehtäviin julkisen sektorin asiantuntija voi tekoälyä voi hyödyntää.

Koulutuksen jälkeen:
● Pystyt välittömästi hyödyntämään tekoälyä käytännön työtehtävissäsi.
● Olet ajan tasalla tekoälykehityksen uusimmista käänteistä.
● Tunnistat tekoälyn hyödyntämiseen liittyviä haasteita etenkin julkisen sektorin näkökulmasta.
● Osaat ohjata tekoälyä tehokkaasti.

Toteutetaan koulutus organisaatiollenne räätälöitynä tilauskoulutuksena. Sovimme yhdessä teidän tarpeita vastaavan sisällön lisäksi muun muassa ajankohdasta, toteutustavasta ja koulutuksessa käytettävistä osallistavista menetelmistä. Jättäkää tekniset haasteet meille ja nauttikaa uuden oppimisesta.

Ota yhteyttä ja suunnitellaan juuri teidän tarpeitanne vastaava koulutus!

Koulutuksen sisältö:

Valkonen, Pinja
Tekoälyasiantuntija

Pinja Valkosella on monipuolinen ura sisällöntuottajana ja viestinnän datalähtöisenä kehittäjänä, muutosmoottorina ja tekoälyasiantuntijana.

Pinja on tehnyt ensimmäisen uransa toimittajana ja toiminut esimerkiksi freelancerina, toimituksen esimiehenä sekä tehnyt reportaaseja ulkomailta. Toisen uransa Pinja on tehnyt julkisella sektorilla viestinnän kehittämistehtävissä ja tekoälykoordinaattorina. Nyt hän on konsultti ja kouluttaja omassa yrityksessään.

Kouluttajana Pinjaa on kehuttu innostavaksi, selkeäksi, käytännönläheiseksi ja hauskaksi. Pinjan missio on turhautumisen vähentäminen työelämässä. Hän tarjoaa kuulijoille konkreettisia työkaluja ja tietoa, joiden ansiosta työt sujuvat entistä helpommin ja tulokset ovat entistä vaikuttavampia.

Pinjan tavoitteena on, että kuulijat oivaltavat jotain uutta ja itselleen hyödyllistä. Pinja etsii ja pureskelee tuoreinta tietoa asiakkaidensa puolesta ja tarjoilee sen helposti omaksuttavassa sekä viihdyttävässä muodossa.

Pinja on erikoistunut palvelemaan etenkin julkisen sektorin asiakkaita. Hän tuntee julkisen hallinnon kulttuurin, sen toimintaympäristön ja lainsäädännön asettamat reunaehdot.

Hinta sovitaan erikseen. Investoi työyhteisöönne ja pyydä tarjous!

Asiakkuusvastaava Riikka Kotamäki, Riikka.Kotamaki@fcg.fi, puh. +358 41 731 7626

Koulutus on tarkoitettu sinulle, joka et ole vielä kokeillut tekoälyä tai olet ehkä testaillut sitä vähän, mutta kaipaat konkreettisia vinkkejä. Koulutuksesta hyötyvät sellaiset julkisen sektorin asiantuntijat, jotka luovat, käsittelevät ja muotoilevat työssään erilaisia tekstejä, etsivät ja käsittelevät tietoa ja jotka haluavat pysyä ajan hermolla uusimmista teknologioista!

Kotamäki, Riikka
Asiakkuusvastaava